Doel:€250.00
Donaties:€107.50

Per saldo:€-142.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 23-11-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:42:26
Vagonweb website veranderd? door Falcon10
Vandaag om 12:39:48
DR800015 programmeren door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 12:38:54
Rocky Rail NS6400, hoe antislipbandjes vervangen? door Bartje81
Vandaag om 12:33:17
Zimo decoder MX633, CV60 verandert niet de lichtintensiteit. door BartvD
Vandaag om 12:32:27
Flachdorf (430x100 cm) door wimk
Vandaag om 12:30:31
Wachtsein (duits bedrijf), waar te plaatsen op de baan? door bigboynl
Vandaag om 12:28:27
Werkplaats - (Baanplan H0) door martijnhaman
Vandaag om 12:27:02
Raadplaatje door Falkenberg
Vandaag om 12:25:27
Spanning aandrijfeenheid 36105 Piko door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:19:22
VERPLAATST: Scan en bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Bert van Gelder
Vandaag om 12:18:28
Wanneer is N te klein? door bask185
Vandaag om 12:16:09
3D/RM IG: Anycubic photon voor modelbouw gebruiker ervaringen door MartinH0
Vandaag om 12:05:18
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 11:55:19
Ronald bouwt aan een echte Micro Layout! door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:54:15
NS vervangt uit voorzorg voorlopig DDZ treinen door Joop_L
Vandaag om 11:52:24
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door jowi
Vandaag om 11:49:42
Stijgingspercentage door Ronald Halma
Vandaag om 11:35:57
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door ChristiaanB
Vandaag om 11:04:51
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
Vandaag om 10:58:22
Rondom Charlois door Hans Reints
Vandaag om 10:57:19
Welk station door Luc2000
Vandaag om 10:56:54
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door Edsko Hekman
Vandaag om 10:40:28
Sluiting of stilstand, multimaus, tweetje en een beginner...... door Ronald Halma
Vandaag om 10:35:25
Bruggen-IG: de spoorbrug in Geldrop in N door jowi
Vandaag om 10:33:45
Wat vragen over het bouwen van een spoordijkje door Joran
Vandaag om 10:29:52
Beneluxforum Kalender 2021 door St00mboy
Vandaag om 10:29:23
Welke koppelingen en wat is een NEM-schacht? door rosmap
Vandaag om 10:08:19
BNLS-actie: Artitec DAF SRV door Edsko Hekman
Vandaag om 10:04:31
Digitaal signaal voor schakeldecoders van één en dezelfde booster? door Hirschsprung
Vandaag om 09:55:36
  

Auteur Topic: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum  (gelezen 11554 keer)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 19358
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #45 Gepost op: 07 augustus 2019, 18:18:42 »
De grote stations in Londen zijn slecht of gewoon niet met elkaar verbonden. Dan heeft een intercitynetwerk binnen groot Londen ook geen zin. Hier kan dat gelukkig wel.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1612
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #46 Gepost op: 07 augustus 2019, 18:44:59 »
De randstad is feitelijk wel degelijk een grote stad. Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht zijn vrijwel aan elkaar vast gegroeid. En dan met een groot park in het midden. Die vergelijking gaat echt niet zo mank hoor.

Nou tussen met name Utrecht en de rest ligt nog een behoorlijke lap groen,vooral een treinritje van Utrecht naar Leiden is landelijk, overal "uitzicht tot den einder", koetjes, schaapjes en molens bepalen het landschap. Maar in feite heb je gelijk, de randstad is geografisch gezien een grote stad met een soort Central Park in het midden. Feit is wel dat het verschillende steden zijn met ieder een eigen kern (en beleid) vanwaaruit weer voorsteden zijn ontstaan die elkaar langzamerhand raken. De vervoersstromen zijn dus compleet anders dan bij het voorbeeld van een city als Londen, Berlijn of Parijs wat veel meer centraler op de city zelf gericht is.
Groeten,
Richard

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 2831
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #47 Gepost op: 07 augustus 2019, 18:46:10 »
Daarom heet het dan ook Randstad . :angel:
 Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200, 1300 , Mat 24 op 2 rail / bovenleiding .
  Met1 kopstation en 1 doorg. station in ovaal .Werkende lichtseinen .Ben bezig met de  bouw van een model van lok SSN 01 1075

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1612
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #48 Gepost op: 07 augustus 2019, 18:55:35 »
Noem het dan cirkelstad, of wewordenhetnooitmetelkaareensstad  ;)
Groeten,
Richard

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6725
  • Spoor N
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #49 Gepost op: 07 augustus 2019, 19:02:36 »
Een trein zal zelden stranden op (of naast) de uitwijkmogelijkheid. Het is dus vrij onzinnig om die dure en storingsgevoelige faciliteiten te handhaven. Nog afgezien van het feit dat je in de bebouwde kom wel iets beter met die ruimte kan doen.
Als je al niet in staat bent om een extra zijspoor te onderhouden heeft het geen zin meer om iets te onderhouden. Je beseft toch wel dat die 'dure en storingsgevoelige faciliteiten' met duizenden in de rest van het land liggen, of is het beter om het hele spoornetwerk op te breken?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #50 Gepost op: 07 augustus 2019, 19:07:14 »
Nee, andersom, als je het laat liggen, moet je het ook onderhouden en dat kost geld wat je maar één keer kunt uitgeven en dan weeg je af hoe zinvol je dat vind en of je dat geld niet elders beter kunt besteden.

In dit geval word Naarden-Bussum ook verbouwd om met het met een hogere snelheid te kunnen passeren en dan moet je toch ook wat met de ligging van dat spoor waarvan jij voorstelt het 'gewoon te laten liggen'.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6725
  • Spoor N
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #51 Gepost op: 07 augustus 2019, 19:16:04 »
Klopt, in dit geval zou het misschien niet passen vanwege de hogere snelheid. Gelukkig had ik het over de 'dure en storingsgevoelige faciliteiten' in het algemeen en niet specifiek in Naarden-Bussum. Maar jij weet toch ook dat het opbreken van sporen en aanpassen van de beveiliging veel meer kost dan het onderhoud van diezelfde sporen voor vele jaren zou kosten?
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3239
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #52 Gepost op: 07 augustus 2019, 19:27:46 »
Tenzij de hele handel tochal aan vervanging toe was, dan had je de zaak namelijk ook op moeten breken, en de baanbeveiliging moest nu toch ookal aangepast worden.
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2019, 19:29:36 door Thom »

AB 7216

  • Offline Offline
  • Berichten: 1111
    • Dwangrail.nl
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #53 Gepost op: 07 augustus 2019, 19:37:41 »
Een van de redenen om de overige sporen op Naarden Bussum op te breken zijn ook de beide overwegen naast het station.
De overweg Zwarteweg is een van de laatste handbediende overwegen in Nederland vanwege de onoverzichtelijke situatie. De overweg Nieuwe ´s-Gravelandseweg heeft 5 sporen, waardoor deze ook niet een van de veiligste te noemen is.
Doordat nu alleen de twee sporen tussen de perrons overblijven, worden beide overwegen tweesporige Ahob´s.

Groeten Arjen
Anything good in life is either illegal, immoral or fattening.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6725
  • Spoor N
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #54 Gepost op: 07 augustus 2019, 19:38:37 »
Tenzij de hele handel tochal aan vervanging toe was, dan had je de zaak namelijk ook op moeten breken, en de baanbeveiliging moest nu toch ookal aangepast worden.
Ja, ik ben er ook niet voor om de aansluiting naar de cacaofabriek te laten liggen maar her en der in het land uitwijkmogelijkheden houden lijkt me wel handig voor de treindienst. Het derde spoor in Naarden werd vorige week nog gebruikt, bijvoorbeeld.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 2749
    • nederlof.net
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #55 Gepost op: 07 augustus 2019, 22:50:07 »
Inderdaad, van 5 naar 3 had ook mooi geweest....

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

xanderspoor1

  • Offline Offline
  • Berichten: 76
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #56 Gepost op: 08 augustus 2019, 07:15:23 »
Even een vraag..
Ooit was toch sprake van ondertunneling van het spoor door het Gooi. Zijn deze werkzaamheden daar een opmaat voor, of is dit gewoon een grote sanering en is een belangrijke reden voor ondertunneling ( doorstroming, snelheid verhogen) verdwenen met het doortrekken van de Flevolijn naar Zwolle?

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2777
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #57 Gepost op: 08 augustus 2019, 07:59:35 »
Voor zover ik weet niet, en is het gewoon een sanering en het kunnen versmallen van de brede overweg bij Naarden-Bussum waardoor je nu met AHOB's kunt volstaan.
In Hilversum steken die plannen van ondertunneling heel af en toe de kop op, ten einde de kleine overweg bij onze treinenboer (MCH) te kunnen laten vervallen, maar steeds is de conclusie: veels te duur.
Het doortrekken van de Flevolijn had/heeft hier geen invloed op. Er rijden nog steeds veel treinen op het traject door Hilversum - Naarden-Bussum.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 3511
    • Lacus Flevo
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #58 Gepost op: 09 augustus 2019, 08:34:29 »
Goedemorgen

Het seinhuis gaat nu tegen de vlakte

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2777
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #59 Gepost op: 09 augustus 2019, 08:54:29 »
Jammer het was zo'n karakteristiek gebouw   :'(