Doel:€250.00
Donaties:€182.50

Per saldo:€-67.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bestaat er een lijstje met voedingen die niet meer veilig zijn? door Besselspoor
Vandaag om 12:31:17
Philotrain HSM 726, de grote verbouwing door ruudns
Vandaag om 12:21:00
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 12:17:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door HRP
Vandaag om 12:15:59
De Hef in N schaal... door jowi
Vandaag om 11:55:55
NS 6100 van GM&S door Tomasso
Vandaag om 11:45:45
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 11:40:46
Buitenlust door Huib
Vandaag om 11:33:05
Baanbouw Bosje77 door tijgernootje
Vandaag om 11:24:48
Frans diorama (Spoor 0e) door tijgernootje
Vandaag om 11:19:18
De fabriek - Spoor 0 door tijgernootje
Vandaag om 11:12:16
Sehr-am-Üzant II door tijgernootje
Vandaag om 11:00:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Eric B
Vandaag om 10:47:55
Rocrail gebruikersgroep door NTeering
Vandaag om 10:07:40
Crafftiq start met de ontwikkeling en productie van modeltreinen door Pauldg
Vandaag om 09:41:48
RTM-tijden herleven... door HRP
Vandaag om 09:27:25
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door spoorijzer
Vandaag om 09:21:10
OV-bedrijven hebben nog steeds geen financiële steun ontvangen. door henk
Vandaag om 09:03:20
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 08:57:23
Roco 63123 startset, RAm met MultiMaus, geen geluid? door Rob E.
Vandaag om 08:48:16
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
Vandaag om 07:38:03
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
Vandaag om 07:31:30
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 00:24:40
GTSM 3, gesloten goederenwagens in schaal Oe door Wim Corduwener
Vandaag om 00:19:52
Polarisatie ofwel keerlus schakeling met een sectie en lichtsluis door Te 2/2
Vandaag om 00:01:40
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
17 september 2020, 23:48:10
Afdraaien van locwielen naar RP25 door Hennie
17 september 2020, 22:07:29
Probeersel in schaal 0, als dat maar wat wordt! door Hans1963
17 september 2020, 21:38:37
Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn door Martin Hornis
17 september 2020, 21:35:39
D345 Hoek van Holland - Bad Harzburg (ca. 1985-1991) door arienic
17 september 2020, 21:14:06
  

Auteur Topic: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum  (gelezen 11108 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 19462
    • Pagina van klaas
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #30 Gepost op: 06 augustus 2019, 21:52:29 »
Precies, het spoorwegnet is geen museum.
"Without" wordt omgebouwd tot "Heuvelland"
Het werk aan "Uit en Thuis" ligt daardoor even stil.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6623
  • Spoor N
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #31 Gepost op: 06 augustus 2019, 22:10:36 »
Inderdaad, niet letten op wat Koen zegt of iets als dit:

Citaat van: MasterE link=https://www.somda.nl/forum/22868/p708866/Opvallende+dingen+28+juli/
De 1636 mag de 5734 met +20 (deurproblemen) inhalen op Ndb, dat zal ook 1 van de laatste keren zijn dat dat mogelijk is.
Vertaling: Te Naarden-Bussum werd een stoptrein met deurproblemen ingehaald door een intercity.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
    • Lacus Flevo
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #32 Gepost op: 06 augustus 2019, 22:22:45 »
Het is leuk om te zien, valt me alleen op dat tot nu toe spoor 1 en twee (nog) niet volledig zijn verwijderd.
Ook valt me op dat er altijd wel een paar personen met oranje hesjes iets staat te bespreken?

Vrachtwagen chauffeur die even een boompje op zoekt  ;D. een vrouw die haar hond uitlaat onder begeleiding foto's mag maken.
Zo zie je maar weer in Almelo Bussum is altijd wat te doen.

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 884
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #33 Gepost op: 07 augustus 2019, 00:37:21 »
Maandag werd de 607 ingezet om oude spoorsecties af te voeren naar Crailoo. Hier wordt de trein door gewisseld naar een ander spoor om verder beladen te worden nabij het station. Een dag (dinsdag) later is ook de wisselverbinding waar nu gebruik van wordt gemaakt ook verdwenen evenals het spoor op de voorgrond wat ooit naar de cacao-fabriek Bensdorp ging.

https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/48466258816/in/dateposted/
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2019, 00:42:50 door Maarten.T »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3191
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #34 Gepost op: 07 augustus 2019, 01:55:31 »
Precies, het spoorwegnet is geen museum.
Buiten dat, sporen binnen exploitatie dienen ook ten alle tijden volledig onderhouden te zijn, dus de spoorbaan dient kwalitatief instand gehouden te worden en voorkomende storingen, waar niemand last van heeft als een spoor toch niet gebruikt word, dienen wel binnen tijd kaders opgelost te worden.

Daar hangt ook een prijskaartje aan, en dat is iets wat als je volgens een bepaald budget moet werken je gaat afwegen tegen het gebruik.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 3462
    • Lacus Flevo
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #35 Gepost op: 07 augustus 2019, 09:00:06 »
Vond nog een filmpje van 1 augustus

https://www.youtube.com/watch?v=zx9GvW5RtdI

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1336
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #36 Gepost op: 07 augustus 2019, 10:36:00 »
Mmmmmm nog meer sporen weg,dus minder storingen  (y)
Ik kan het alleen niet rijmen eerlijk gezegd.

het weg en spoorvervoer is nog steeds groeiende.
1)Bij het spoor halen we sporen weg,en als er een trein defect gaat hebben we een opstopping.
Een trein met een klein defect die aan de kant gezet kan worden om dit te verhelpen gaat straks niet meer,maar we gaan straks wel hoog frequent intercity's rijden.
2)Bij het wegverkeer leggen we extra asfalt en extra rijstroken bij om juist minder filevorming te krijgen.

Wie kan dit uitleggen  ???



« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2019, 11:09:04 door Jamie »

ingenium secundus

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10083
    • Mijn fotoarchief
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #37 Gepost op: 07 augustus 2019, 12:39:16 »
Dat meer asfalt tot minder files leidt, is aantoonbaar onjuist. Er gebeurt namelijk het omgekeerde: meer asfalt leidt tot meer files.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1513
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #38 Gepost op: 07 augustus 2019, 16:36:16 »
Mmmmmm nog meer sporen weg,dus minder storingen  (y)
Ik kan het alleen niet rijmen eerlijk gezegd.

het weg en spoorvervoer is nog steeds groeiende.
1)Bij het spoor halen we sporen weg,en als er een trein defect gaat hebben we een opstopping.
Een trein met een klein defect die aan de kant gezet kan worden om dit te verhelpen gaat straks niet meer,maar we gaan straks wel hoog frequent intercity's rijden.
2)Bij het wegverkeer leggen we extra asfalt en extra rijstroken bij om juist minder filevorming te krijgen.

Wie kan dit uitleggen  ???

Punt 1 is niet te rijmen, de slogan "snoeien om te groeien" wordt nog net niet gebruikt, als bij een hoogfrequent treinsysteem veel van de uitwijkmogelijkheden komen te vervallen dan weet men tevoren al dat als het fout gaat door bv. een gestrande trein, de uitwerking op de treinen daarachter enorm zullen zijn. Kennelijk is er al een kostenanalyse gemaakt waaruit blijkt dat dit scenario toch (wensdenken) minder geld zal gaan kosten dan de instandhouding van een paar wissels en een stuk spoor. Het is dus duidelijk dat de centenkwestie hier een hogere prioriteit heeft dan dienstverlening aan de (fors) betalende klant. Kwaliteit leveren wat ProRail zegt te doen, wil ook zeggen voldoende uitwijkmogelijkheid te kunnen bieden.
Groeten,
Richard

ingenium secundus

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10083
    • Mijn fotoarchief
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #39 Gepost op: 07 augustus 2019, 16:46:51 »
Hoe vaak wordt er concreet gebruik gemaakt van uitwijkmogelijkheden? Ik kan me voorstellen dat dit zo weinig is dat het inderdaad de kosten niet meer waard is om die sporen te onderhouden.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

Gooierhaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 298
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #40 Gepost op: 07 augustus 2019, 16:50:48 »
En bovendien zijn Hilversum en Weesp op loopafstand.
Een trein zal zelden stranden op (of naast) de uitwijkmogelijkheid. Het is dus vrij onzinnig om die dure en storingsgevoelige faciliteiten te handhaven. Nog afgezien van het feit dat je in de bebouwde kom wel iets beter met die ruimte kan doen.
Als we echt de capaciteit van het spoor op willen krikken, moeten we alleen nog maar stoptreinen laten rijden.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1513
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #41 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:32:14 »
Kortom, een landelijk metronetwerk... ::)
Groeten,
Richard

Gooierhaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 298
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #42 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:44:32 »
Ja, leg de kaart van de metro van Londen maar eens op een kaart van de Randstad. Die zie je hoe bekrompen het is om met een intercity van Amsterdam naar Utrecht te willen.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1513
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #43 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:52:10 »
Vreemd om Londen te vergelijken met de Randstad, dit is niet één stad met een centrumgerichte vervoersstroom maar een verzameling van steden, om van de ene stadskern naar de andere te komen is het fijn als dat op een snelle manier zonder tussenstops kan. Amsterdam-Utrecht is met zijn 4 sporigheid overigens een mooi voorbeeld hoe snel en regioverkeer zijn te combineren op één baanlichaam.
Groeten,
Richard

ingenium secundus

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10083
    • Mijn fotoarchief
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #44 Gepost op: 07 augustus 2019, 18:14:59 »
De randstad is feitelijk wel degelijk een grote stad. Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht zijn vrijwel aan elkaar vast gegroeid. En dan met een groot park in het midden. Die vergelijking gaat echt niet zo mank hoor.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)