Doel:€250.00
Donaties:€157.50

Per saldo:€-92.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 30-06-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Foto-techniek voor modeltreinen, softwarematig grote scherptediepte (Focus Stack door Lolke Bijlsma
Vandaag om 03:12:55
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Chris Westerduin
Vandaag om 02:24:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door coldforged
Vandaag om 02:17:07
Reichsbahn, periode 2e wereldoorlog door AndréDev
Vandaag om 00:17:44
NS D 4101-45 spoor 0 door FritsT
13 juli 2020, 23:53:56
Raadplaatje door Piet Groot
13 juli 2020, 23:48:24
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door Edsko Hekman
13 juli 2020, 23:26:13
Toekomst van modeltreinbeurzen? door rjr
13 juli 2020, 23:25:16
Projekt 083-338 door Noordernet
13 juli 2020, 23:17:00
Treinbaan bouwen in een koffer door bask185
13 juli 2020, 23:07:14
Modelspoorfabrikanten en hun "fantasiemodellen" door JM78
13 juli 2020, 22:56:18
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door EddyK
13 juli 2020, 22:46:21
Probleem functiedecoder Lenz LF101XF door wob
13 juli 2020, 22:38:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
13 juli 2020, 22:37:18
Frans loodsje et cetera door MOVisser
13 juli 2020, 22:36:33
Sint Valies (Testbaantje in een koffer, h0f) door minibart
13 juli 2020, 22:20:11
Beurs in Houten 29 augustus 2020 - de voor- en nabeschouwing door Falcon10
13 juli 2020, 22:12:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ric
13 juli 2020, 22:02:23
Waar zijn dienstregelingen te vinden van goederentreinen in Nederland? door Bart Zegers
13 juli 2020, 22:01:15
Seinen in het station. door heuvelbaan
13 juli 2020, 21:33:44
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door KJB
13 juli 2020, 21:04:55
Probleeem decoder 80 017 stoomloc door RE465
13 juli 2020, 20:32:55
Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555) door Andries
13 juli 2020, 20:31:37
NS baan in Las Vegas door Daan in Las Vegas
13 juli 2020, 19:46:13
Humbrol Acrylic Varnish mat slaat wit uit door Sven
13 juli 2020, 19:45:20
De kleine modellen met het grote voorbeeld door tijgernootje
13 juli 2020, 19:30:18
Diorama in schaal 0 met een lengte van 8 m door Peter Kleton
13 juli 2020, 19:25:55
Bemo De 2/2 151 wil digitaal niet (meer) rijden, analoog wel. door VvKan
13 juli 2020, 18:34:49
NS Dienstgebouw bouwen voor Hoekdam door Forever Rocofan
13 juli 2020, 16:20:12
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door St00mboy
13 juli 2020, 14:55:03
  

Auteur Topic: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum  (gelezen 10762 keer)

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2560
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Gepost op: 04 augustus 2019, 10:41:03 »
Voor wie deze omgeving (goed) kent, wellicht een leuke link voor de komende 3 weken:

https://www.youtube.com/watch?v=R-6XOSP36p8

https://www.prorail.nl/projecten/gooisemeren
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2019, 10:43:36 door VAM65 »

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 567
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #1 Gepost op: 04 augustus 2019, 13:27:03 »
Youtube vindt dat ik de verkeerde browser heb, dus ik mag niet kijken.
Dan maar de eigen ogen weer gebruiken en zo zag ik vanochtend in Bussum Zuid:




VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2560
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #2 Gepost op: 04 augustus 2019, 14:41:00 »
Firefox werkt wel!

Jojo

  • Offline Offline
  • Berichten: 567
  • Nil nobis est absurdum, quad erat demonstrandum.
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #3 Gepost op: 04 augustus 2019, 15:22:05 »
Niet bij mij.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2560
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #4 Gepost op: 04 augustus 2019, 15:29:55 »
Dan wordt het tijd om je computer te updaten.....

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 19185
    • Pagina van klaas
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #5 Gepost op: 04 augustus 2019, 15:39:16 »
Zulke problemen heb ik nou nooit. werk gewoon met de spullen van Uncle Bill.

In een persbericht las ik ergens dat ze een boog gaan verruimen. En in het TV journaal was een S-boog te zien die ze recht willen trekken. Maar over welke plekken gaat het dan? Op de verschillende plattegronden zie ik niet zulke vervaarlijke bogen.
"Without" wordt omgebouwd tot "Heuvelland"
Het werk aan "Uit en Thuis" ligt daardoor even stil.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2560
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #6 Gepost op: 04 augustus 2019, 17:07:20 »
Nou, heel sterk overdreven zitten er 2 S-bochten in het traject. De ene is westelijk van het tweede perron waar spoor 3 langsloopt, en de andere zit net na de grote boog die naar het Naardermeer loopt. Die laatste zouden ze rechter kunnen gaan trekken door de boog te verruimen. Die bocht langs het perron is lastiger, dan zullen ze ook het perron eerst recht moeten maken van vorm. Ik weet niet of dat allemaal lukt in 3 weken tijd....

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 19185
    • Pagina van klaas
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #7 Gepost op: 04 augustus 2019, 17:21:17 »
De s-boog richting Naardermeer heb ik gezien. Maar die lijkt me niet zo heftig dat dat tot grote snelheidsbeperking leidt.
Wat dat perron betreft zou je nog verrast staan. Het is de bedoeling dat ze in Naarden-Bussum de zaak gaan afslanken tot er maar 2 sporen overblijven. Ik heb een paar jaar geleden in Vlissingen gezien dat ze op een paar dagen tijd een compleet perron vernieuwen.
"Without" wordt omgebouwd tot "Heuvelland"
Het werk aan "Uit en Thuis" ligt daardoor even stil.

Menno

  • Offline Offline
  • Berichten: 2794
    • Mijn van-alles website
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #8 Gepost op: 04 augustus 2019, 17:34:19 »
Het is vooral de boog naar Naarden-Bussum toe die het 'm doet voor zover ik weet. Er heeft in de Railhobby geloof ik ooit nog een bericht over gestaan, dat de betreffende boog een flessenhals is in 'het systeem' en dat er gekeken wordt naar oplossingen.

Dit zet natuurlijk de deur open naar het rechttrekken van andere stukken spoor. :D (mompelt iets over Purmerend-Weidevenne - Kwadijk)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 19185
    • Pagina van klaas
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #9 Gepost op: 04 augustus 2019, 19:34:23 »
De boog ten noorden van station Naarden-Bussum ligt tamelijk ingeklemd tussen de bebouwing, dus ik ben ook benieuwd hoe ze die ruimer gaan maken.
"Without" wordt omgebouwd tot "Heuvelland"
Het werk aan "Uit en Thuis" ligt daardoor even stil.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 3397
    • Lacus Flevo
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #10 Gepost op: 04 augustus 2019, 19:41:02 »
Voor wie deze omgeving (goed) kent, wellicht een leuke link voor de komende 3 weken:



In 59 ben ik iets verderop geboren, Majella ziekenhuis heette dat toen.
Zal maar zwijgen over de rest van de tijd die ik in Bussum heb door gebracht  ;D.

Mag ik je bedanken voor de link  (y)

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

R v/d Hoven

  • Offline Offline
  • Berichten: 385
  • De 162: Terug van weggeweest!
    • Foto's van treinen
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #11 Gepost op: 04 augustus 2019, 20:56:53 »
Hint: tussen het hoofdgebouw en het perron liggen 2 sporen. En hoeveel sporen blijven er over na de operatie?

Groet, Raymond v/d Hoven

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 19185
    • Pagina van klaas
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #12 Gepost op: 04 augustus 2019, 21:10:17 »
Precies die 2 sporen blijven over. Maar wat wil je daarmee zeggen?
"Without" wordt omgebouwd tot "Heuvelland"
Het werk aan "Uit en Thuis" ligt daardoor even stil.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1501
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #13 Gepost op: 04 augustus 2019, 22:24:02 »
Het eilandperron is dan geen eilandperron meer.
Groeten,
Richard

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6573
  • Spoor N
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #14 Gepost op: 04 augustus 2019, 22:43:02 »
Zulke problemen heb ik nou nooit. werk gewoon met de spullen van Uncle Bill.

In een persbericht las ik ergens dat ze een boog gaan verruimen. En in het TV journaal was een S-boog te zien die ze recht willen trekken. Maar over welke plekken gaat het dan? Op de verschillende plattegronden zie ik niet zulke vervaarlijke bogen.

Op Somda staat het uitgelegd:

Dat laatste is een wat duistere vertaling van het feit dat het noordelijk deel van de grote boog van Naarden-Bussum richting Weesp, tussen het Naardermeer en de overweg Wilhelminalaan, wat naar binnen wordt verlegd. In dat stuk boog ligt het bruggetje over de Karnemelksloot en dat wordt in het nieuwe tracé vervangen door een nieuwe, inclusief faunapassage en wandelpad geloof ik.
Aardig is dat het spoor daarmee terugkeer op het oude tracé van voordat het huidige bruggetje gemaakt werd. Komend uit het Naardermeer maak je daardoor niet eerst een slinger naar links, maar gaat het spoor een stuk rechtdoor. Dat zal wel bedoeld worden.
Overigens nu al live te aanschouwen, want de afgelopen weken is het oude tracé vrijgemaakt en is men begonnen het op te hogen.

Groter doel van dit alles aan de spoorkant is dat de hele boog straks geschikt zal zijn voor 130 km/h ipv 80. De twee overblijvende sporen in Ndb zullen de huidige (en toekomstige) sporen 1 en 2 zijn.

De straal in de grote boog is niet het probleem, wel de aanwezigheid van wissels helemaal aan de noordkant (overgangsbogen en rechtstand). Die verdwijnen en daardoor kan de boog geschikt worden gemaakt voor 130, waarbij hij wel deels geschift en deels herlegd moet worden. De overweg Cort van der Lindenstraat krijgt daardoor wel zo'n zaagtandvorm vanwege de verkanting. Ten noorden van die overweg loopt het spoor nu in een soort slinger over de brug over de Karnemelksloot en die gaat eruit. Doordat de boog in feite wordt voortgezet schuift het spoor daar naar binnen op en komt op het tracé terug van voor 1953(?), waarmee de slinger vervalt. Het gaat ook wat omhoog over een nieuwe brug over de Karnemelksloot en een nieuwe onderdoorgang voor fietsers, voetgangers en fauna.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.