Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald. door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 07:51:56
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum  (gelezen 17153 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25181
    • Pagina van klaas
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #30 Gepost op: 06 augustus 2019, 21:52:29 »
Precies, het spoorwegnet is geen museum.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #31 Gepost op: 06 augustus 2019, 22:10:36 »
Inderdaad, niet letten op wat Koen zegt of iets als dit:

Citaat van: MasterE link=https://www.somda.nl/forum/22868/p708866/Opvallende+dingen+28+juli/
De 1636 mag de 5734 met +20 (deurproblemen) inhalen op Ndb, dat zal ook 1 van de laatste keren zijn dat dat mogelijk is.
Vertaling: Te Naarden-Bussum werd een stoptrein met deurproblemen ingehaald door een intercity.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4495
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #32 Gepost op: 06 augustus 2019, 22:22:45 »
Het is leuk om te zien, valt me alleen op dat tot nu toe spoor 1 en twee (nog) niet volledig zijn verwijderd.
Ook valt me op dat er altijd wel een paar personen met oranje hesjes iets staat te bespreken?

Vrachtwagen chauffeur die even een boompje op zoekt  ;D. een vrouw die haar hond uitlaat onder begeleiding foto's mag maken.
Zo zie je maar weer in Almelo Bussum is altijd wat te doen.

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 961
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #33 Gepost op: 07 augustus 2019, 00:37:21 »
Maandag werd de 607 ingezet om oude spoorsecties af te voeren naar Crailoo. Hier wordt de trein door gewisseld naar een ander spoor om verder beladen te worden nabij het station. Een dag (dinsdag) later is ook de wisselverbinding waar nu gebruik van wordt gemaakt ook verdwenen evenals het spoor op de voorgrond wat ooit naar de cacao-fabriek Bensdorp ging.

https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/48466258816/in/dateposted/
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2019, 00:42:50 door Maarten.T »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #34 Gepost op: 07 augustus 2019, 01:55:31 »
Precies, het spoorwegnet is geen museum.
Buiten dat, sporen binnen exploitatie dienen ook ten alle tijden volledig onderhouden te zijn, dus de spoorbaan dient kwalitatief instand gehouden te worden en voorkomende storingen, waar niemand last van heeft als een spoor toch niet gebruikt word, dienen wel binnen tijd kaders opgelost te worden.

Daar hangt ook een prijskaartje aan, en dat is iets wat als je volgens een bepaald budget moet werken je gaat afwegen tegen het gebruik.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4495
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #35 Gepost op: 07 augustus 2019, 09:00:06 »
Vond nog een filmpje van 1 augustus

https://www.youtube.com/watch?v=zx9GvW5RtdI

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1443
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #36 Gepost op: 07 augustus 2019, 10:36:00 »
Mmmmmm nog meer sporen weg,dus minder storingen  (y)
Ik kan het alleen niet rijmen eerlijk gezegd.

het weg en spoorvervoer is nog steeds groeiende.
1)Bij het spoor halen we sporen weg,en als er een trein defect gaat hebben we een opstopping.
Een trein met een klein defect die aan de kant gezet kan worden om dit te verhelpen gaat straks niet meer,maar we gaan straks wel hoog frequent intercity's rijden.
2)Bij het wegverkeer leggen we extra asfalt en extra rijstroken bij om juist minder filevorming te krijgen.

Wie kan dit uitleggen  ???



« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2019, 11:09:04 door Jamie »

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #37 Gepost op: 07 augustus 2019, 12:39:16 »
Dat meer asfalt tot minder files leidt, is aantoonbaar onjuist. Er gebeurt namelijk het omgekeerde: meer asfalt leidt tot meer files.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #38 Gepost op: 07 augustus 2019, 16:36:16 »
Mmmmmm nog meer sporen weg,dus minder storingen  (y)
Ik kan het alleen niet rijmen eerlijk gezegd.

het weg en spoorvervoer is nog steeds groeiende.
1)Bij het spoor halen we sporen weg,en als er een trein defect gaat hebben we een opstopping.
Een trein met een klein defect die aan de kant gezet kan worden om dit te verhelpen gaat straks niet meer,maar we gaan straks wel hoog frequent intercity's rijden.
2)Bij het wegverkeer leggen we extra asfalt en extra rijstroken bij om juist minder filevorming te krijgen.

Wie kan dit uitleggen  ???

Punt 1 is niet te rijmen, de slogan "snoeien om te groeien" wordt nog net niet gebruikt, als bij een hoogfrequent treinsysteem veel van de uitwijkmogelijkheden komen te vervallen dan weet men tevoren al dat als het fout gaat door bv. een gestrande trein, de uitwerking op de treinen daarachter enorm zullen zijn. Kennelijk is er al een kostenanalyse gemaakt waaruit blijkt dat dit scenario toch (wensdenken) minder geld zal gaan kosten dan de instandhouding van een paar wissels en een stuk spoor. Het is dus duidelijk dat de centenkwestie hier een hogere prioriteit heeft dan dienstverlening aan de (fors) betalende klant. Kwaliteit leveren wat ProRail zegt te doen, wil ook zeggen voldoende uitwijkmogelijkheid te kunnen bieden.
Groeten,
Richard

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #39 Gepost op: 07 augustus 2019, 16:46:51 »
Hoe vaak wordt er concreet gebruik gemaakt van uitwijkmogelijkheden? Ik kan me voorstellen dat dit zo weinig is dat het inderdaad de kosten niet meer waard is om die sporen te onderhouden.

Gooierhaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 321
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #40 Gepost op: 07 augustus 2019, 16:50:48 »
En bovendien zijn Hilversum en Weesp op loopafstand.
Een trein zal zelden stranden op (of naast) de uitwijkmogelijkheid. Het is dus vrij onzinnig om die dure en storingsgevoelige faciliteiten te handhaven. Nog afgezien van het feit dat je in de bebouwde kom wel iets beter met die ruimte kan doen.
Als we echt de capaciteit van het spoor op willen krikken, moeten we alleen nog maar stoptreinen laten rijden.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #41 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:32:14 »
Kortom, een landelijk metronetwerk... ::)
Groeten,
Richard

Gooierhaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 321
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #42 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:44:32 »
Ja, leg de kaart van de metro van Londen maar eens op een kaart van de Randstad. Die zie je hoe bekrompen het is om met een intercity van Amsterdam naar Utrecht te willen.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #43 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:52:10 »
Vreemd om Londen te vergelijken met de Randstad, dit is niet één stad met een centrumgerichte vervoersstroom maar een verzameling van steden, om van de ene stadskern naar de andere te komen is het fijn als dat op een snelle manier zonder tussenstops kan. Amsterdam-Utrecht is met zijn 4 sporigheid overigens een mooi voorbeeld hoe snel en regioverkeer zijn te combineren op één baanlichaam.
Groeten,
Richard

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #44 Gepost op: 07 augustus 2019, 18:14:59 »
De randstad is feitelijk wel degelijk een grote stad. Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht zijn vrijwel aan elkaar vast gegroeid. En dan met een groot park in het midden. Die vergelijking gaat echt niet zo mank hoor.