Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Hatsune Miku
Vandaag om 16:26:43
Hobbytrain Taurus en Vectron problemen N-scale door Keessap
Vandaag om 16:26:03
Spoor Groep Zuid 22-23 november Helmond door Ad Cleijsen
Vandaag om 16:25:40
Smeren, vet, olie, enz door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:14:42
Nieuwe ruimte, nieuw baanplan door DJV
Vandaag om 16:14:20
NS bestelt 36 Flirt Flex treinstellen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 16:12:32
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 16:06:41
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988 door Peter Kleton
Vandaag om 16:03:56
NS Mat 35 Maple Leaf door prutser
Vandaag om 16:02:33
Hulp gezocht bij omwisselen cilinders Franse stoomloc 141R door Eelco Storm
Vandaag om 16:01:07
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:20:19
Stottering Piko 98551BD door Modeltreinmulder
Vandaag om 15:11:25
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:09:26
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hendrik Jan
Vandaag om 15:07:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Dion
Vandaag om 14:59:04
Spelregels 'Raadplaatje' door R1954
Vandaag om 14:27:17
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Sicco Dierdorp
Vandaag om 14:26:17
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 14:09:55
Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:23
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 14:01:38
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:23:56
Doornvliet door HenkN
Vandaag om 13:14:43
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:45:10
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:32:52
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:31:50
The Summer of 69 door Duikeend
Vandaag om 11:17:52
Sluitseinen REEtitec 1300 door Ronald Halma
Vandaag om 11:07:14
Zelfgemaakt BiDiB modules door bask185
Vandaag om 10:34:12
LS Models 2025 door Martijn193
Vandaag om 09:17:45
  

Auteur Topic: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum  (gelezen 19384 keer)

Klaas Zondervan

  • Online Online
  • Berichten: 26989
    • Pagina van klaas
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #30 Gepost op: 06 August 2019, 21:52:29 »
Precies, het spoorwegnet is geen museum.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8608
  • Spoor N
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #31 Gepost op: 06 August 2019, 22:10:36 »
Inderdaad, niet letten op wat Koen zegt of iets als dit:

Citaat van: MasterE link=https://www.somda.nl/forum/22868/p708866/Opvallende+dingen+28+juli/
De 1636 mag de 5734 met +20 (deurproblemen) inhalen op Ndb, dat zal ook 1 van de laatste keren zijn dat dat mogelijk is.
Vertaling: Te Naarden-Bussum werd een stoptrein met deurproblemen ingehaald door een intercity.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #32 Gepost op: 06 August 2019, 22:22:45 »
Het is leuk om te zien, valt me alleen op dat tot nu toe spoor 1 en twee (nog) niet volledig zijn verwijderd.
Ook valt me op dat er altijd wel een paar personen met oranje hesjes iets staat te bespreken?

Vrachtwagen chauffeur die even een boompje op zoekt  ;D. een vrouw die haar hond uitlaat onder begeleiding foto's mag maken.
Zo zie je maar weer in Almelo Bussum is altijd wat te doen.

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #33 Gepost op: 07 August 2019, 00:37:21 »
Maandag werd de 607 ingezet om oude spoorsecties af te voeren naar Crailoo. Hier wordt de trein door gewisseld naar een ander spoor om verder beladen te worden nabij het station. Een dag (dinsdag) later is ook de wisselverbinding waar nu gebruik van wordt gemaakt ook verdwenen evenals het spoor op de voorgrond wat ooit naar de cacao-fabriek Bensdorp ging.

https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/48466258816/in/dateposted/
« Laatst bewerkt op: 07 August 2019, 00:42:50 door Maarten.T »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4083
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #34 Gepost op: 07 August 2019, 01:55:31 »
Precies, het spoorwegnet is geen museum.
Buiten dat, sporen binnen exploitatie dienen ook ten alle tijden volledig onderhouden te zijn, dus de spoorbaan dient kwalitatief instand gehouden te worden en voorkomende storingen, waar niemand last van heeft als een spoor toch niet gebruikt word, dienen wel binnen tijd kaders opgelost te worden.

Daar hangt ook een prijskaartje aan, en dat is iets wat als je volgens een bepaald budget moet werken je gaat afwegen tegen het gebruik.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4694
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #35 Gepost op: 07 August 2019, 09:00:06 »
Vond nog een filmpje van 1 augustus

https://www.youtube.com/watch?v=zx9GvW5RtdI

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1445
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #36 Gepost op: 07 August 2019, 10:36:00 »
Mmmmmm nog meer sporen weg,dus minder storingen  (y)
Ik kan het alleen niet rijmen eerlijk gezegd.

het weg en spoorvervoer is nog steeds groeiende.
1)Bij het spoor halen we sporen weg,en als er een trein defect gaat hebben we een opstopping.
Een trein met een klein defect die aan de kant gezet kan worden om dit te verhelpen gaat straks niet meer,maar we gaan straks wel hoog frequent intercity's rijden.
2)Bij het wegverkeer leggen we extra asfalt en extra rijstroken bij om juist minder filevorming te krijgen.

Wie kan dit uitleggen  ???



« Laatst bewerkt op: 07 August 2019, 11:09:04 door Jamie »

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11750
    • Mijn fotoarchief
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #37 Gepost op: 07 August 2019, 12:39:16 »
Dat meer asfalt tot minder files leidt, is aantoonbaar onjuist. Er gebeurt namelijk het omgekeerde: meer asfalt leidt tot meer files.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3364
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #38 Gepost op: 07 August 2019, 16:36:16 »
Mmmmmm nog meer sporen weg,dus minder storingen  (y)
Ik kan het alleen niet rijmen eerlijk gezegd.

het weg en spoorvervoer is nog steeds groeiende.
1)Bij het spoor halen we sporen weg,en als er een trein defect gaat hebben we een opstopping.
Een trein met een klein defect die aan de kant gezet kan worden om dit te verhelpen gaat straks niet meer,maar we gaan straks wel hoog frequent intercity's rijden.
2)Bij het wegverkeer leggen we extra asfalt en extra rijstroken bij om juist minder filevorming te krijgen.

Wie kan dit uitleggen  ???

Punt 1 is niet te rijmen, de slogan "snoeien om te groeien" wordt nog net niet gebruikt, als bij een hoogfrequent treinsysteem veel van de uitwijkmogelijkheden komen te vervallen dan weet men tevoren al dat als het fout gaat door bv. een gestrande trein, de uitwerking op de treinen daarachter enorm zullen zijn. Kennelijk is er al een kostenanalyse gemaakt waaruit blijkt dat dit scenario toch (wensdenken) minder geld zal gaan kosten dan de instandhouding van een paar wissels en een stuk spoor. Het is dus duidelijk dat de centenkwestie hier een hogere prioriteit heeft dan dienstverlening aan de (fors) betalende klant. Kwaliteit leveren wat ProRail zegt te doen, wil ook zeggen voldoende uitwijkmogelijkheid te kunnen bieden.
Groeten,
Richard

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11750
    • Mijn fotoarchief
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #39 Gepost op: 07 August 2019, 16:46:51 »
Hoe vaak wordt er concreet gebruik gemaakt van uitwijkmogelijkheden? Ik kan me voorstellen dat dit zo weinig is dat het inderdaad de kosten niet meer waard is om die sporen te onderhouden.

Gooierhaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 322
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #40 Gepost op: 07 August 2019, 16:50:48 »
En bovendien zijn Hilversum en Weesp op loopafstand.
Een trein zal zelden stranden op (of naast) de uitwijkmogelijkheid. Het is dus vrij onzinnig om die dure en storingsgevoelige faciliteiten te handhaven. Nog afgezien van het feit dat je in de bebouwde kom wel iets beter met die ruimte kan doen.
Als we echt de capaciteit van het spoor op willen krikken, moeten we alleen nog maar stoptreinen laten rijden.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3364
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #41 Gepost op: 07 August 2019, 17:32:14 »
Kortom, een landelijk metronetwerk... ::)
Groeten,
Richard

Gooierhaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 322
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #42 Gepost op: 07 August 2019, 17:44:32 »
Ja, leg de kaart van de metro van Londen maar eens op een kaart van de Randstad. Die zie je hoe bekrompen het is om met een intercity van Amsterdam naar Utrecht te willen.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 3364
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #43 Gepost op: 07 August 2019, 17:52:10 »
Vreemd om Londen te vergelijken met de Randstad, dit is niet één stad met een centrumgerichte vervoersstroom maar een verzameling van steden, om van de ene stadskern naar de andere te komen is het fijn als dat op een snelle manier zonder tussenstops kan. Amsterdam-Utrecht is met zijn 4 sporigheid overigens een mooi voorbeeld hoe snel en regioverkeer zijn te combineren op één baanlichaam.
Groeten,
Richard

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11750
    • Mijn fotoarchief
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #44 Gepost op: 07 August 2019, 18:14:59 »
De randstad is feitelijk wel degelijk een grote stad. Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht zijn vrijwel aan elkaar vast gegroeid. En dan met een groot park in het midden. Die vergelijking gaat echt niet zo mank hoor.