Doel:€250.00
Donaties:€260.00

Per saldo:€10.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 26-11-2021

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door HuubvG
Vandaag om 09:51:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:49:39
Handmatig rangeren met Koploper of RocRail. De verschillen? door R.C.Grootveld
Vandaag om 09:47:39
Ontwikkelingen Elektrische Museumlijn Amsterdam door hrp
Vandaag om 09:44:26
BiensBacherWalt door VFR
Vandaag om 09:39:27
Oldenzooi 7022 RB door Edsko Hekman
Vandaag om 09:36:11
programmeren met Lenz centrale doet vreemd door rjr
Vandaag om 09:30:42
Railtalk Magazine Latest Issue door Erik Mijd
Vandaag om 09:26:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:17:42
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Wim Vink
Vandaag om 09:16:20
De baan zonder naam..... door kevinpijls
Vandaag om 09:00:33
Numansbaan, TT, 310x125 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:46:10
Bouw Villefranche de Conflent in H0m en Train Jaune, le Canari door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:42:53
Baanbouw met Ecos besturing genaamd: Giessenstad Rbf door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:38:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 08:29:39
Modelbouwwedstrijd op TV, 'Klein maar fijn' seizoen twee door Floris
Vandaag om 07:41:47
Rangeerstukje Bas door bask185
Vandaag om 06:12:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:55:49
Bahnstrecke 5867 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:48:47
Class 66, vraagje voor de kenner. door FritsT
05 december 2021, 23:47:35
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
05 december 2021, 23:24:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hrp
05 december 2021, 23:15:37
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door laurent
05 december 2021, 23:15:15
Langstraatspoorlijn modulebaan door DJV
05 december 2021, 22:54:46
Zolderbaan in de Keistad, H0 door DJV
05 december 2021, 22:39:03
Roco MultiMaus geeft foutmelding: booster overload? door Fritsprt
05 december 2021, 22:32:42
Klein Hertogdom Moresnet in H0 door André 1976
05 december 2021, 22:30:20
LGB-treinen rijden niet.. door Piet Groot
05 december 2021, 22:19:22
Leuke NL baan! door MartinH0
05 december 2021, 22:19:17
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
05 december 2021, 22:11:33
  

Auteur Topic: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum  (gelezen 13705 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 21760
    • Pagina van klaas
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #30 Gepost op: 06 augustus 2019, 21:52:29 »
Precies, het spoorwegnet is geen museum.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 7067
  • Spoor N
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #31 Gepost op: 06 augustus 2019, 22:10:36 »
Inderdaad, niet letten op wat Koen zegt of iets als dit:

Citaat van: MasterE link=https://www.somda.nl/forum/22868/p708866/Opvallende+dingen+28+juli/
De 1636 mag de 5734 met +20 (deurproblemen) inhalen op Ndb, dat zal ook 1 van de laatste keren zijn dat dat mogelijk is.
Vertaling: Te Naarden-Bussum werd een stoptrein met deurproblemen ingehaald door een intercity.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 3693
    • Lacus Flevo
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #32 Gepost op: 06 augustus 2019, 22:22:45 »
Het is leuk om te zien, valt me alleen op dat tot nu toe spoor 1 en twee (nog) niet volledig zijn verwijderd.
Ook valt me op dat er altijd wel een paar personen met oranje hesjes iets staat te bespreken?

Vrachtwagen chauffeur die even een boompje op zoekt  ;D. een vrouw die haar hond uitlaat onder begeleiding foto's mag maken.
Zo zie je maar weer in Almelo Bussum is altijd wat te doen.

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 910
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #33 Gepost op: 07 augustus 2019, 00:37:21 »
Maandag werd de 607 ingezet om oude spoorsecties af te voeren naar Crailoo. Hier wordt de trein door gewisseld naar een ander spoor om verder beladen te worden nabij het station. Een dag (dinsdag) later is ook de wisselverbinding waar nu gebruik van wordt gemaakt ook verdwenen evenals het spoor op de voorgrond wat ooit naar de cacao-fabriek Bensdorp ging.

https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/48466258816/in/dateposted/
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2019, 00:42:50 door Maarten.T »

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3513
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #34 Gepost op: 07 augustus 2019, 01:55:31 »
Precies, het spoorwegnet is geen museum.
Buiten dat, sporen binnen exploitatie dienen ook ten alle tijden volledig onderhouden te zijn, dus de spoorbaan dient kwalitatief instand gehouden te worden en voorkomende storingen, waar niemand last van heeft als een spoor toch niet gebruikt word, dienen wel binnen tijd kaders opgelost te worden.

Daar hangt ook een prijskaartje aan, en dat is iets wat als je volgens een bepaald budget moet werken je gaat afwegen tegen het gebruik.

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 3693
    • Lacus Flevo
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #35 Gepost op: 07 augustus 2019, 09:00:06 »
Vond nog een filmpje van 1 augustus

https://www.youtube.com/watch?v=zx9GvW5RtdI

Groetjes

Arthur
A live performance so the whole world will see
I'm aligning the stars
Universal in art
See the god in me

Jamie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1407
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #36 Gepost op: 07 augustus 2019, 10:36:00 »
Mmmmmm nog meer sporen weg,dus minder storingen  (y)
Ik kan het alleen niet rijmen eerlijk gezegd.

het weg en spoorvervoer is nog steeds groeiende.
1)Bij het spoor halen we sporen weg,en als er een trein defect gaat hebben we een opstopping.
Een trein met een klein defect die aan de kant gezet kan worden om dit te verhelpen gaat straks niet meer,maar we gaan straks wel hoog frequent intercity's rijden.
2)Bij het wegverkeer leggen we extra asfalt en extra rijstroken bij om juist minder filevorming te krijgen.

Wie kan dit uitleggen  ???



« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2019, 11:09:04 door Jamie »

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10653
    • Mijn fotoarchief
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #37 Gepost op: 07 augustus 2019, 12:39:16 »
Dat meer asfalt tot minder files leidt, is aantoonbaar onjuist. Er gebeurt namelijk het omgekeerde: meer asfalt leidt tot meer files.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

De eerste BNLS'er die het corona-vaccin heeft gekregen :)

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2371
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #38 Gepost op: 07 augustus 2019, 16:36:16 »
Mmmmmm nog meer sporen weg,dus minder storingen  (y)
Ik kan het alleen niet rijmen eerlijk gezegd.

het weg en spoorvervoer is nog steeds groeiende.
1)Bij het spoor halen we sporen weg,en als er een trein defect gaat hebben we een opstopping.
Een trein met een klein defect die aan de kant gezet kan worden om dit te verhelpen gaat straks niet meer,maar we gaan straks wel hoog frequent intercity's rijden.
2)Bij het wegverkeer leggen we extra asfalt en extra rijstroken bij om juist minder filevorming te krijgen.

Wie kan dit uitleggen  ???

Punt 1 is niet te rijmen, de slogan "snoeien om te groeien" wordt nog net niet gebruikt, als bij een hoogfrequent treinsysteem veel van de uitwijkmogelijkheden komen te vervallen dan weet men tevoren al dat als het fout gaat door bv. een gestrande trein, de uitwerking op de treinen daarachter enorm zullen zijn. Kennelijk is er al een kostenanalyse gemaakt waaruit blijkt dat dit scenario toch (wensdenken) minder geld zal gaan kosten dan de instandhouding van een paar wissels en een stuk spoor. Het is dus duidelijk dat de centenkwestie hier een hogere prioriteit heeft dan dienstverlening aan de (fors) betalende klant. Kwaliteit leveren wat ProRail zegt te doen, wil ook zeggen voldoende uitwijkmogelijkheid te kunnen bieden.
Groeten,
Richard

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10653
    • Mijn fotoarchief
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #39 Gepost op: 07 augustus 2019, 16:46:51 »
Hoe vaak wordt er concreet gebruik gemaakt van uitwijkmogelijkheden? Ik kan me voorstellen dat dit zo weinig is dat het inderdaad de kosten niet meer waard is om die sporen te onderhouden.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

De eerste BNLS'er die het corona-vaccin heeft gekregen :)

Gooierhaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 314
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #40 Gepost op: 07 augustus 2019, 16:50:48 »
En bovendien zijn Hilversum en Weesp op loopafstand.
Een trein zal zelden stranden op (of naast) de uitwijkmogelijkheid. Het is dus vrij onzinnig om die dure en storingsgevoelige faciliteiten te handhaven. Nog afgezien van het feit dat je in de bebouwde kom wel iets beter met die ruimte kan doen.
Als we echt de capaciteit van het spoor op willen krikken, moeten we alleen nog maar stoptreinen laten rijden.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2371
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #41 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:32:14 »
Kortom, een landelijk metronetwerk... ::)
Groeten,
Richard

Gooierhaven

  • Offline Offline
  • Berichten: 314
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #42 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:44:32 »
Ja, leg de kaart van de metro van Londen maar eens op een kaart van de Randstad. Die zie je hoe bekrompen het is om met een intercity van Amsterdam naar Utrecht te willen.

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2371
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #43 Gepost op: 07 augustus 2019, 17:52:10 »
Vreemd om Londen te vergelijken met de Randstad, dit is niet één stad met een centrumgerichte vervoersstroom maar een verzameling van steden, om van de ene stadskern naar de andere te komen is het fijn als dat op een snelle manier zonder tussenstops kan. Amsterdam-Utrecht is met zijn 4 sporigheid overigens een mooi voorbeeld hoe snel en regioverkeer zijn te combineren op één baanlichaam.
Groeten,
Richard

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 10653
    • Mijn fotoarchief
Re: Groot onderhoud spoor Naarden Bussum
« Reactie #44 Gepost op: 07 augustus 2019, 18:14:59 »
De randstad is feitelijk wel degelijk een grote stad. Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht zijn vrijwel aan elkaar vast gegroeid. En dan met een groot park in het midden. Die vergelijking gaat echt niet zo mank hoor.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

De eerste BNLS'er die het corona-vaccin heeft gekregen :)