De situatie in Castricum is een heel gevaarlijke voor de machinist. a) de seinen staan daar korter op elkaar dan eldersb) het zijn voor Castricum allemaal P seinen (automatisch blokstelsel)c) bij stoptonend sein na het perron (stoppen langs het perron) krijgt de machinist altijd Geel 4, Geel en dan roodd) als het sein voor het perron rood toont krijg de machinist ook geel 4, geel, rood
"Sterker nog. Onder bepaalde omstandigheden en in het bezit van een eerder verkregen '*Aanwijzing STS' moet een machinist zelfs door een rood sein rijden."Dan moet de machinist toch "op zicht " rijden , en zijn snelheid onmiddelijk aanpassen?, in België is dat toch zo, als deze eerst toestemming heeft gekregen om de weg te vervolgen.
Ik vermoed dat er een andere reden is om het remcriterium te verzwaren, maar ik zou dan voor een iets dynamischere oplossing willen pleiten.
Je laatste opmerking is niet zo precies dus ik weet niet of je hem zo bedoeld, maar ATB is ontworpen voor een absoluut remkriterium en die kun je niet echt dynamisch invullen.
Wilco, met alle respect, maar ik denk dat je de definitie van Fail Safe eens opnieuw moet gaan bekijken. Juist het feit dat je de A/P kan uitschakelen betekent dat het een mate van Fail Safe in zich heeft. En dat geldt ook voor wat Thom vertelt over storingen bij seinen, etc.Gr, Bert
FLIRT heeft een dynamisch remcriterium.Daar zit geen vast punt im de remkraan om aan je criterium te voldoen