Japanners (lees: Hitachi) krijgen uiteindelijk alles wel aan de praat.
Zo zie je maar. De Italianen kunnen echt wel treinen bouwen.
Omdat Hitachi de toko overgenomen heeft en zijn naam aan verbonden heeft betekend dat nog niet dat daar ineens (allemaal) Japanners rondlopen hoor
Als je 12 jaar de tijd hebt voor ze ook rijden na het bouwen...
Die ervaringen werden positief ontvangen. En Hitachi mocht voor het Britse Gouverment Bi-mode HST stellen gaan ontwikkelen om de oudere vloot van HST's 1976-1986 te vervangen. Ondertussen rijden ze reeds bij veel spoorwegmaatschappijen rond. Een deel van de bakken van die HST's zijn gemaakt bij Hitachi Italie.
De baas van HSA dacht dat als hij een trein van de toonbank zou kopen en zich niet meer met ontwerp en bouw zou bemoeien, kinderziektes tot het verleden zouden horen.
Waar staat dat?
Die opmerking snap ik niet. Want HSA heeft juist geen ontwerp van de toonbank gekocht, men wilde een unieke trein. Duitse en Franse fabrikanten zagen dat niet zitten en schreven daarom bij de verplichte aanbesteding te hoog in. Met als gevolg dat Ansaldo Breda de order kreeg.De rest is geschiedenis.