Doel:€250.00
Donaties:€35.00

Per saldo:€-215.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-10-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Diorama in een Billykast door wouter-
Vandaag om 14:00:05
NL-baan in Canada door Martin Hornis
Vandaag om 13:46:18
Van Kranbach naar Haanrade in spoor 0 door Jan1962
Vandaag om 13:44:12
REE Modèles 2019 door Rondje_HO
Vandaag om 13:38:30
Roco 2019 door Rondje_HO
Vandaag om 13:35:59
BMB-deelname aan overige rijdagen of evenementen door St00mboy
Vandaag om 13:35:45
Digikeijs DR5052 draaischijfmodule door Ronald Halma
Vandaag om 13:33:10
Rottershausen TP IIIb(1956 - 1968) door Ronald69
Vandaag om 13:29:37
Digikeijs DR4018 schakeldecoder werkt niet met Roco wissels door Ronald Halma
Vandaag om 13:28:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 13:12:43
Roco Wlanmaus en batterijen door RobbertJan
Vandaag om 13:10:03
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 12:38:47
Projekt 083-338 door Ronald Koerts
Vandaag om 12:30:41
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Marco1044
Vandaag om 11:57:18
Duitse reclameborden/winkelopschriften door Arjan6511
Vandaag om 11:35:40
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 11:34:08
Uit en Thuis, de bouw door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:32:37
Van Biervliet/B Models 2019 door Arjan6511
Vandaag om 11:20:44
Raadplaatje door Haradigi
Vandaag om 11:12:56
welke lijm voor monteren faulhaber motor op SB aandrijving door Haradigi
Vandaag om 10:39:20
MODELSPOOR 2019 by MTD - 19 & 20 Oktober 2019 in EDEGEM (B) door Dieter Marquardt
Vandaag om 09:54:05
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
Vandaag om 09:41:05
Staat de NS lok 3737 momentel in het NSM ? door Peter Kleton
Vandaag om 09:38:51
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 09:00:12
DR4088LN programmeren voorbij 128, hoe door VAM65
Vandaag om 07:55:15
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Hans Grasmaijer
Vandaag om 02:27:02
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:06:19
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 00:00:21
DR wagentjes uit oude Fleischmann tweeassers. door Noordernet
15 oktober 2019, 23:38:07
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Thijs1271
15 oktober 2019, 23:22:32
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 12725 keer)

henk

  • Online Online
  • Berichten: 18389
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #120 Gepost op: 17 juli 2019, 10:20:34 »
Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1124

henk

  • Online Online
  • Berichten: 18389
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #122 Gepost op: 17 juli 2019, 13:46:21 »
Aha.
Ik wil hem in H0.  :D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #123 Gepost op: 17 juli 2019, 14:05:52 »
Ik ook wel, hoewel ik die meer dan 2 meter (zo rond 2,50 meter bij 1:87 lengte) niet echt makkelijk kwijt kan.
En dan ook nog met dubbele tractie, want die electrolok blijft er met alle stuurelectronica aan hangen (als een treinstel, net zoals bij de IC2 composities) en dan moet je  wel nog even een diesel inzetten voor het laatste stukje naar Oberstdorf en/of Sylt.

Nou, nog maar even doorsparen dan... voor een ander huis waar ik voorbeeldgetrouw kan rijden  ;)

Gelukkig is die er nog niet in model als ECx uitvoering

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

henk

  • Online Online
  • Berichten: 18389
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #124 Gepost op: 17 juli 2019, 14:36:24 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 14:40:14 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 668
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #125 Gepost op: 17 juli 2019, 15:53:25 »
Dat lees ik inderdaad in de link die Dennie had geplaatst, mogelijkheid tot koppeling met Diesellok.

Marklin model is mij bekend, heb een ICN 9 delig (dus veel te kort, die was 22 wagens of zo..)

Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1124
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #126 Gepost op: 17 juli 2019, 21:01:25 »
Op zich nog best lang 17 wagons,waarvan laatste stuurstand is en dan een meerspanningssysteem loc.
Stond ook artikel in railmagazine nummer 362 en363.
Ik zag in railmagazine 362 pagina 31 wel foto staan van andere producten van talgo zag er ook goed uit

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 4148
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #127 Gepost op: 17 juli 2019, 21:36:46 »
Valt mee. Talgo wagons zijn erg kort.

Stam van 17 rijtuigen inclusief stuurstand is 235M

Ongeveer 13M per rijtuig.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1433
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #128 Gepost op: 17 juli 2019, 22:01:48 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
Als de hele bestelling bij Talgo geplaatst is zou je een Renfe 730 oplossing kunnen verwachten, met motor wagons die de loc voeden. Dan kan je gewoon doorrijden zonder locwissel

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2921
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #129 Gepost op: 17 juli 2019, 22:25:51 »
Het was al duidelijk dat er gewoon een normale E-lok mee besteld word en geen hybride oplossing zoals je noemt.

Zou ook onzinnig zijn, want dan rij je 3/4e van de diensten met een onnodig ingewikkelde lokomotief.

Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Nee, dat zijn de voormalige laag genummerde DDAR lokken en een aantal ander overbodig geworden lokken.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 22:28:03 door Thom »