Doel:€250.00
Donaties:€95.00

Per saldo:€-155.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-10-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Atlas G3/3 ombouwen naar rijdend model, enkele vragen.. door Tramkees
Vandaag om 00:45:29
MODELSPOOR 2019 by MTD - 19 & 20 Oktober 2019 in EDEGEM (B) door dennie
Vandaag om 00:44:30
Gezocht : Foto van loknummerplaat NS 6200 serie door Beached
Vandaag om 00:35:17
Project Halleberg, een digitale tandrad pendelbaan door Marco EB
Vandaag om 00:29:50
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:26:43
NS modelbaan Hoekdam H0 door DE-II
Vandaag om 00:20:04
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door EddyK
Vandaag om 00:08:09
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Lolke Bijlsma
Vandaag om 00:01:31
Marklin 2019 door Martijn de Kuiper
20 oktober 2019, 23:53:40
Blindegeleidetegels, vanaf wanneer gebruikt op de perrons? door Whis
20 oktober 2019, 23:47:33
Boek: Jaren 80 in woord en beeld door Wim Hesselink
20 oktober 2019, 23:26:20
Let it Snow...... H0e 70x45 door roadster36
20 oktober 2019, 23:18:46
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door NS264
20 oktober 2019, 22:49:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Rondje_HO
20 oktober 2019, 22:39:32
Baan in Los Angeles door Rondje_HO
20 oktober 2019, 22:37:15
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
20 oktober 2019, 22:35:09
Sonderzug van Centralbahn brandt deels uit door Rondje_HO
20 oktober 2019, 22:33:30
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door Merlin674
20 oktober 2019, 22:30:32
Frans loodsje door Noordernet
20 oktober 2019, 21:58:20
Vergelijk tussen Digikeijs, NS parts en andere NS seinen door ruudns
20 oktober 2019, 21:43:16
Bröckenbahn door Frank 123
20 oktober 2019, 21:21:28
Rijnmondlijn in h0 door Sebas5998
20 oktober 2019, 21:14:37
Reseau de Cambalou en construction door Cambalou
20 oktober 2019, 21:13:45
2-3 nov 2019 modelbouwweekend in het Nederlands Transportmuseum Nieuw-Vennep door St00mboy
20 oktober 2019, 21:11:38
Bedrijfsnummers wijzigen door Eric B
20 oktober 2019, 21:00:55
Oersik in schaal 1 door FritsT
20 oktober 2019, 20:51:47
Fleischmann Profi Driewegwissel hapert door phdirk
20 oktober 2019, 20:32:37
Update: baan in de tropen door phdirk
20 oktober 2019, 20:31:19
Bouw GTMK kolenwagen (Spoor 0) door roadster36
20 oktober 2019, 20:31:05
Oude Fleischmann meuk en curiosa door ArjanB
20 oktober 2019, 20:30:05
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 12761 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18404
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #120 Gepost op: 17 juli 2019, 10:20:34 »
Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dennie

  • Online Online
  • Berichten: 1125

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18404
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #122 Gepost op: 17 juli 2019, 13:46:21 »
Aha.
Ik wil hem in H0.  :D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 674
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #123 Gepost op: 17 juli 2019, 14:05:52 »
Ik ook wel, hoewel ik die meer dan 2 meter (zo rond 2,50 meter bij 1:87 lengte) niet echt makkelijk kwijt kan.
En dan ook nog met dubbele tractie, want die electrolok blijft er met alle stuurelectronica aan hangen (als een treinstel, net zoals bij de IC2 composities) en dan moet je  wel nog even een diesel inzetten voor het laatste stukje naar Oberstdorf en/of Sylt.

Nou, nog maar even doorsparen dan... voor een ander huis waar ik voorbeeldgetrouw kan rijden  ;)

Gelukkig is die er nog niet in model als ECx uitvoering

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18404
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #124 Gepost op: 17 juli 2019, 14:36:24 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 14:40:14 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 674
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #125 Gepost op: 17 juli 2019, 15:53:25 »
Dat lees ik inderdaad in de link die Dennie had geplaatst, mogelijkheid tot koppeling met Diesellok.

Marklin model is mij bekend, heb een ICN 9 delig (dus veel te kort, die was 22 wagens of zo..)

Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

dennie

  • Online Online
  • Berichten: 1125
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #126 Gepost op: 17 juli 2019, 21:01:25 »
Op zich nog best lang 17 wagons,waarvan laatste stuurstand is en dan een meerspanningssysteem loc.
Stond ook artikel in railmagazine nummer 362 en363.
Ik zag in railmagazine 362 pagina 31 wel foto staan van andere producten van talgo zag er ook goed uit

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 4153
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #127 Gepost op: 17 juli 2019, 21:36:46 »
Valt mee. Talgo wagons zijn erg kort.

Stam van 17 rijtuigen inclusief stuurstand is 235M

Ongeveer 13M per rijtuig.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1433
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #128 Gepost op: 17 juli 2019, 22:01:48 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
Als de hele bestelling bij Talgo geplaatst is zou je een Renfe 730 oplossing kunnen verwachten, met motor wagons die de loc voeden. Dan kan je gewoon doorrijden zonder locwissel

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2924
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #129 Gepost op: 17 juli 2019, 22:25:51 »
Het was al duidelijk dat er gewoon een normale E-lok mee besteld word en geen hybride oplossing zoals je noemt.

Zou ook onzinnig zijn, want dan rij je 3/4e van de diensten met een onnodig ingewikkelde lokomotief.

Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Nee, dat zijn de voormalige laag genummerde DDAR lokken en een aantal ander overbodig geworden lokken.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 22:28:03 door Thom »