Doel:€250.00
Donaties:€30.00

Per saldo:€-220.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 13-11-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hoe lakdraad solderen ? door borotof
Vandaag om 18:27:16
Roestrijden RXP 1251 en WIJS 2454 17 november 2019 door Forever Rocofan
Vandaag om 18:26:56
NS 6100 van GM&S door prutser
Vandaag om 18:25:36
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
Vandaag om 18:22:58
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Wijktrein
Vandaag om 18:13:50
Arcomora: ARLOCO bezetmelder door 72sonett
Vandaag om 18:13:22
Dram Dhu Distillery in schaal 1:76 (00) door St00mboy
Vandaag om 18:06:55
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 17:52:14
Aansluiten MTB MP6 en MP7 wisselaandrijvingen op Digikeijs DR4018 door Bert_Apd
Vandaag om 17:43:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:23:01
Eanos/ Eaos in model door Jamie
Vandaag om 17:21:50
VERPLAATST: Deskundige op het gebied van stoomtreinen door Reinout van Rees
Vandaag om 16:57:39
Digitaal pendelen met een Arduino mogelijk? door Ronald Halma
Vandaag om 16:57:10
Lelijk eendje ontwaakt.......'FYRA' op Italiaanse sporen.. door Jeronimos
Vandaag om 16:49:15
Piko hondekoppen in treinschakeling wat is wijsheid? door ruudns
Vandaag om 16:48:59
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 16:45:43
BNLS werkspoor NS 8100 van Werps Modelbouw door Ivo tB
Vandaag om 16:44:53
Piko 2019 door Martijn de Kuiper
Vandaag om 16:17:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bartje81
Vandaag om 16:02:30
Modelspoorbeurs Houten Digitaal 9/10 november 2019 voor/na beschouwing. door Bartje81
Vandaag om 15:57:35
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 15:54:55
De CanBus komt naar Kranenberg, Arduino's en de CanBus door bask185
Vandaag om 15:51:26
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door 1795
Vandaag om 15:35:19
Midland Industriebaan, NS Tijdperk IV, HO. door Alewijn
Vandaag om 15:09:18
Buffels zijn verkocht door Hans Reints
Vandaag om 13:42:24
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 13:17:59
Itrain testbaan door Harold Content
Vandaag om 12:16:09
Rondom Charlois door Hans Reints
Vandaag om 11:37:44
Ostmühle, rangeerbaan in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 11:36:49
Zelfgebouwde Digitale Centrale door zuylen
Vandaag om 11:22:18
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 12967 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18450
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #120 Gepost op: 17 juli 2019, 10:20:34 »
Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1144

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18450
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #122 Gepost op: 17 juli 2019, 13:46:21 »
Aha.
Ik wil hem in H0.  :D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #123 Gepost op: 17 juli 2019, 14:05:52 »
Ik ook wel, hoewel ik die meer dan 2 meter (zo rond 2,50 meter bij 1:87 lengte) niet echt makkelijk kwijt kan.
En dan ook nog met dubbele tractie, want die electrolok blijft er met alle stuurelectronica aan hangen (als een treinstel, net zoals bij de IC2 composities) en dan moet je  wel nog even een diesel inzetten voor het laatste stukje naar Oberstdorf en/of Sylt.

Nou, nog maar even doorsparen dan... voor een ander huis waar ik voorbeeldgetrouw kan rijden  ;)

Gelukkig is die er nog niet in model als ECx uitvoering

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18450
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #124 Gepost op: 17 juli 2019, 14:36:24 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 14:40:14 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 692
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #125 Gepost op: 17 juli 2019, 15:53:25 »
Dat lees ik inderdaad in de link die Dennie had geplaatst, mogelijkheid tot koppeling met Diesellok.

Marklin model is mij bekend, heb een ICN 9 delig (dus veel te kort, die was 22 wagens of zo..)

Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1144
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #126 Gepost op: 17 juli 2019, 21:01:25 »
Op zich nog best lang 17 wagons,waarvan laatste stuurstand is en dan een meerspanningssysteem loc.
Stond ook artikel in railmagazine nummer 362 en363.
Ik zag in railmagazine 362 pagina 31 wel foto staan van andere producten van talgo zag er ook goed uit

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 4159
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #127 Gepost op: 17 juli 2019, 21:36:46 »
Valt mee. Talgo wagons zijn erg kort.

Stam van 17 rijtuigen inclusief stuurstand is 235M

Ongeveer 13M per rijtuig.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1433
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #128 Gepost op: 17 juli 2019, 22:01:48 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
Als de hele bestelling bij Talgo geplaatst is zou je een Renfe 730 oplossing kunnen verwachten, met motor wagons die de loc voeden. Dan kan je gewoon doorrijden zonder locwissel

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 2956
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #129 Gepost op: 17 juli 2019, 22:25:51 »
Het was al duidelijk dat er gewoon een normale E-lok mee besteld word en geen hybride oplossing zoals je noemt.

Zou ook onzinnig zijn, want dan rij je 3/4e van de diensten met een onnodig ingewikkelde lokomotief.

Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Nee, dat zijn de voormalige laag genummerde DDAR lokken en een aantal ander overbodig geworden lokken.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 22:28:03 door Thom »