Doel:€250.00
Donaties:€65.00

Per saldo:€-185.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 17-03-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NL-baan in Canada door San-Markos
Vandaag om 08:00:10
Rivarossi Panoramarijtuig, door MTE, wordt niet geproduceerd. door Sicco Dierdorp
Vandaag om 07:54:29
Baanbouw Bosje77 door puntenglijder
Vandaag om 07:51:27
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door puntenglijder
Vandaag om 07:46:28
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 07:40:18
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 07:38:37
Old England door GD
Vandaag om 07:25:10
leverancier gezocht door Ronald Koerts
Vandaag om 07:24:11
Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e) door GD
Vandaag om 07:16:31
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Frank 123
Vandaag om 07:11:01
Van Biervliet/B Models 2019 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 07:02:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door sjoerd74
Vandaag om 06:19:24
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 03:07:25
[H0] De Spoorstraat door Joren
Vandaag om 01:43:16
Nieuwe baan: Dubbelspoor H0 door Hennik
Vandaag om 00:26:27
Zonder fouten een Arduino programmeren door Martin Hornis
Vandaag om 00:19:58
Rivarossi 1300 schokt door KNed
31 maart 2020, 23:29:59
Projekt 083-338 door T.Spat
31 maart 2020, 23:26:51
Meerkleurige led gezocht, kleuren rood/wit? door Biesje
31 maart 2020, 23:26:49
Analoge trafo's als voeding in een digitale Märklin-baan door Bahn-AG
31 maart 2020, 23:17:32
Raadplaatje door Wouter W
31 maart 2020, 23:17:02
NTM goederenwagens in Spoor-0 door jumbo747
31 maart 2020, 23:15:01
RhB 0m Foto bochtje van restmateriaal door Daniels
31 maart 2020, 22:53:33
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door gdh
31 maart 2020, 22:53:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
31 maart 2020, 22:51:52
Dapol railstofzuiger, vervangingsmotor gezocht, of alternatief? door jerrytrein
31 maart 2020, 22:41:52
Wielen gelijkzetten? door J. Moors
31 maart 2020, 22:32:25
Na de multimaus....hoe verder? door Timo
31 maart 2020, 22:30:33
Vraag over aanpassen van een kardan aandrijving door Duikeend
31 maart 2020, 22:19:38
Liliput 6400 met 2 motoren, onderdelen gezocht, en hoe aandrijving openen? door 008200
31 maart 2020, 22:17:49
  

Auteur Topic: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel  (gelezen 14170 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18768
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #120 Gepost op: 17 juli 2019, 10:20:34 »
Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1203

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18768
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #122 Gepost op: 17 juli 2019, 13:46:21 »
Aha.
Ik wil hem in H0.  :D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 834
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #123 Gepost op: 17 juli 2019, 14:05:52 »
Ik ook wel, hoewel ik die meer dan 2 meter (zo rond 2,50 meter bij 1:87 lengte) niet echt makkelijk kwijt kan.
En dan ook nog met dubbele tractie, want die electrolok blijft er met alle stuurelectronica aan hangen (als een treinstel, net zoals bij de IC2 composities) en dan moet je  wel nog even een diesel inzetten voor het laatste stukje naar Oberstdorf en/of Sylt.

Nou, nog maar even doorsparen dan... voor een ander huis waar ik voorbeeldgetrouw kan rijden  ;)

Gelukkig is die er nog niet in model als ECx uitvoering

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18768
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #124 Gepost op: 17 juli 2019, 14:36:24 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 14:40:14 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 834
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #125 Gepost op: 17 juli 2019, 15:53:25 »
Dat lees ik inderdaad in de link die Dennie had geplaatst, mogelijkheid tot koppeling met Diesellok.

Marklin model is mij bekend, heb een ICN 9 delig (dus veel te kort, die was 22 wagens of zo..)

Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1203
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #126 Gepost op: 17 juli 2019, 21:01:25 »
Op zich nog best lang 17 wagons,waarvan laatste stuurstand is en dan een meerspanningssysteem loc.
Stond ook artikel in railmagazine nummer 362 en363.
Ik zag in railmagazine 362 pagina 31 wel foto staan van andere producten van talgo zag er ook goed uit

martijn v m

  • Henk de Rode Rattenslang
  • Offline Offline
  • Berichten: 4228
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #127 Gepost op: 17 juli 2019, 21:36:46 »
Valt mee. Talgo wagons zijn erg kort.

Stam van 17 rijtuigen inclusief stuurstand is 235M

Ongeveer 13M per rijtuig.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

ivanzon

  • Offline Offline
  • Berichten: 1468
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #128 Gepost op: 17 juli 2019, 22:01:48 »
Aha. Zonder bovenleiding gaat een dieselloc de hele set (inclusief electrische trekkracht) meesleuren?

Märklin en Electrotren (Hornby) hebben ervaring met Talgotreinen in model.
Als de hele bestelling bij Talgo geplaatst is zou je een Renfe 730 oplossing kunnen verwachten, met motor wagons die de loc voeden. Dan kan je gewoon doorrijden zonder locwissel

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3049
Re: DB bestelt Talgorijtuigen+loks voor Berlijn-Amsterdam, inzet huidig materieel
« Reactie #129 Gepost op: 17 juli 2019, 22:25:51 »
Het was al duidelijk dat er gewoon een normale E-lok mee besteld word en geen hybride oplossing zoals je noemt.

Zou ook onzinnig zijn, want dan rij je 3/4e van de diensten met een onnodig ingewikkelde lokomotief.

Maar de 1700'en die nu worden gesloopt, zijn dat dezelfde die de trein richting Berlijn trekken?  ;D
Nee, dat zijn de voormalige laag genummerde DDAR lokken en een aantal ander overbodig geworden lokken.
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2019, 22:28:03 door Thom »