Ik bedoelde dan ook beide uiteinden aan de min.Als je 1 zijde aan de min legt heeft het i.d.d.geen nut.
Maar beste een shield maar aan één zijde aan te sluiten. Dan weet je zeker dan al het verbruik door de kabel gaat en het de shield alleen de storing afvoert.
Ahum heren, dit is allemaal een leerzame discussie, maar zou het voor Jan niet beter zijn als hij eerst eens probeert om het Loconet kastje te verplaatsen, zodat de kabel naar de S88 detector niet meer de kabelgoot kruist en ook de locatie en loop van de loconet kabel naar de centrale eventueel te verleggen. Dit voordat we hem opzadelen met een herbedrading van zijn baan.Groet Meino
Deze kabel door een netwerkkabel vervangen is nog niet zo eenvoudig omdat aan de kant van de module er een soort van klein stekkertje zit zoals je dat ook bij de telefoon hebt.
Als is het allemaal goed begrijp is mijn idee om alles keurig in kabelgoten te laten lopen de oorzaak van de narigheid.
Ik verdenk nog steeds dat je een verkeerde kabel tussen de S88N-bezetmelder en de LocoNet-LNS88 hebt zitten. Ik kan mij niet voorstellen dat daar een "platte kabel" tussen hoort. Volgens mij heb je een LocoNet-kabel er tussen zitten. Wil je het aantal pinnen /contacten van die kabel tellen? Voor LocoNet: 6 pinnen / contacten en voor de standaard s88N moeten het er 8 pinnen / contacten zijn.