Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Encyclopedie
Doneren
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€172.50
Per saldo:
€-77.50
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen
Kalender
Plaatje uploaden
Hoe werkt plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Filmwedstrijd
Youtube kanaal
Modelspoorwinkels
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Loof en bladeren, welke leveranciers zijn er?
door
EricZmS
Vandaag
om 19:16:03
Gezocht: Roco motor 85113, of soortgelijk
door
Duikeend
Vandaag
om 19:15:03
3-weg wissel aansluiten, en terugmelding d.m.v. leds?
door
Pascal77
Vandaag
om 19:13:38
Bad Burgstein
door
ruben derks
Vandaag
om 19:13:19
Stoomtrein Goes Borsele: Wat zijn we aan het bouwen
door
Duikeend
Vandaag
om 19:10:21
Falkenheim
door
Falcon10
Vandaag
om 19:08:53
Depot + vervolg Vlieringen-2
door
Hans Reints
Vandaag
om 19:03:50
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:59:37
Raccordement diorama
door
zuylen
Vandaag
om 18:58:32
Verlichtingsprinten voor H0 NS lokomotieven
door
zuylen
Vandaag
om 18:53:50
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 18:53:17
Faller en Pola G - 2021
door
Falcon10
Vandaag
om 18:45:18
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving
door
Karst Drenth
Vandaag
om 18:36:07
Modelspoorbaan Fleischmann
door
Rolando
Vandaag
om 18:18:15
Frans bietenbaantje in 009 (en parallel in 0e)
door
sdz1976
Vandaag
om 18:11:37
Ergensnergens in H0e
door
EricZmS
Vandaag
om 17:58:24
Baan in Los Angeles
door
AndrevdG
Vandaag
om 17:45:52
Haven/industrie rangeerbaantje in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 17:35:38
Vragen over keerlus, en benodigde digitale onderdelen.
door
BertOK
Vandaag
om 17:26:37
NL baan: Frotterdam in h0
door
VAM65
Vandaag
om 17:18:29
Baanderhoek H0 3 x 1,3 m
door
Juroen
Vandaag
om 17:16:03
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0
door
FritsT
Vandaag
om 17:05:04
Gezocht: Lima H0 motors
door
ronaldvd2000
Vandaag
om 17:00:42
omBC in messing.
door
EFM
Vandaag
om 16:59:36
Lima Hondekop analoog: inbouw verlichting.
door
hans1958
Vandaag
om 16:57:56
Projekt 083-338
door
44
Vandaag
om 16:51:16
Fleischmann kraan omgebouwd en decoder stuk
door
jerrytrein
Vandaag
om 16:46:50
Ontstaan van module/ diorama baan De Lagerweij
door
jaco1988
Vandaag
om 16:28:58
Uit en Thuis, de bouw
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 16:10:31
Vieze treinen, gebouwen, wegen etc. (tips en plaatjes)
door
Marc tramt
Vandaag
om 16:10:14
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
Volgende
-
1
...
4
5
[
6
]
7
8
...
13
Omlaag
Auteur
Topic: Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975 (gelezen 30410 keer)
AB 7216
Offline
Berichten: 1134
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #75 Gepost op:
22 maart 2020, 09:57:39 »
Bij de onderdelen van de A 8508 te Goes zat nog een eerste klasse bank met blauwe trijp met ruit.
in de kleurenstalen van het HUA is deze stof ook genoemd bij mat '24 en plan E.
Ik vermoed dat bij de ombouw in 1940 van deze rijtuigen tot AB er wel rode trijp in heeft gezeten, alleen zijn die tekeningen allen verloren gegaan. De coupe's waren technisch gelijk aan de mat '36 vierwagenstellen.
Van deze verbouwing is dus niets meer terug te vinden in de archieven.
Groeten Arjen
Gelogd
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)
Wim Vink
Online
Berichten: 11285
Eens komt het goed.
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #76 Gepost op:
22 maart 2020, 09:59:50 »
Weer lekker bezig Richard. Ik moet je teleurstellen maar ik blijf je volgen hoor
Gelogd
Met vriendelijke groet,
Wim
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1737
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #77 Gepost op:
22 maart 2020, 18:14:47 »
Bedankt Wim
Arjen, bedankt voor de weer zeer nuttige informatie! De verbouwing van het halve rijtuig tot 1e klas in 1940 heeft idd de 1e klas van mat' 36 als voorbeeld gehad. NJvWJ schrijft daar iets over in van Stoom tot Stroom. Maar ook daar geen benoemen van kleuren helaas.
Zelf gekozen voor de toestand na de verbouwing van 1958 dus de 1e klas van mijn rijtuig wordt blauw trijp. De oude bank uit de A 8508 is voor mij genoeg bewijs
Donkerblauwe verf met wat grijze verf lichter gemaakt. In het daglicht lijkt het redelijk goed op het blauw van de interieurfoto's van de plan D uit het Spoorwegmuseum, als je de mate van het verschoten zijn niet meerekent.
Links in beeld ligt de toekomstige wc deur, als tie droog is wordt hij op de binnenwand naar de wc geplakt. Verder nog alle binnendeuren in de vernis zetten en dan is het interieur klaar.
Gelogd
Groeten,
Richard
AB 7216
Offline
Berichten: 1134
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #78 Gepost op:
22 maart 2020, 18:47:19 »
Netjes
Groeten Arjen
Gelogd
The light at the end of the tunnel is the headlamp of an oncoming train (Murphy)
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1737
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #79 Gepost op:
23 maart 2020, 15:19:05 »
Voor het deuren vernissen toch nog even wat zilververf erop.
Het eindresultaat. Ik ben er tevreden mee
Gelogd
Groeten,
Richard
MacArthur
Offline
Berichten: 104
Eeuwige knutselaar...
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #80 Gepost op:
23 maart 2020, 16:11:22 »
Lekker bezig Richard
Gelogd
Tomasso
Offline
Berichten: 5460
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #81 Gepost op:
23 maart 2020, 18:52:12 »
Mooi hoor!
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gelogd
Wensenlijst: Groene BB, Rhijnboog, Zeppelin
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1737
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #82 Gepost op:
23 maart 2020, 21:18:24 »
Arjen, Marco en Tom bedankt. Zonder het forum zou de helft van de bankjes in het rijtuig nu rood geweest zijn, op het laatste moment veranderde dat. Hoe snel een 'vast' staand plan kan veranderen
......
Gelogd
Groeten,
Richard
puntenglijder
Offline
Berichten: 1666
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #83 Gepost op:
24 maart 2020, 08:28:55 »
Heey Richard.
Dat ziet er allemaal erg leuk uit.
Vooral dat tram gebeuren vind ik top.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1737
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #84 Gepost op:
24 maart 2020, 10:06:35 »
Dank je Kees
Wordt weer eens tijd voor een update ervan maar moet eerst nog een paar andere dingen aan de modulebakken zelf fixen.
Gelogd
Groeten,
Richard
MacArthur
Offline
Berichten: 104
Eeuwige knutselaar...
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #85 Gepost op:
24 maart 2020, 10:55:44 »
En rijdt er al wat (heen en weer ofzo) ? Ik zie zoveel nevenprojectjes voorbij komen dus dat sporenplan moet al uitgevogeld zijn...
Gelogd
Wim Corduwener
Enschede (import)
Offline
Berichten: 490
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #86 Gepost op:
24 maart 2020, 11:36:02 »
Een prachtig uitgevoerd project. En die gele bakstenen zijn perfect gelukt.
▲ Volgens mij heeft dit station ook prachtige muurschilderingen. Of ben ik nou twee stations door elkaar aan het halen?
«
Laatst bewerkt op: 24 maart 2020, 11:38:08 door Wim Corduwener
»
Gelogd
Trefwoorden:
Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans smalspoor (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbashing
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1737
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #87 Gepost op:
24 maart 2020, 12:05:54 »
Hallo Wim, dank voor het compliment. Echter heb ik gekozen voor bruinige baksteen zoals bij station Muiderpoort. Dat vind ik zelf toch fraaier.
De muurschildering is overigens in de hal van station Amstel, prachtig inderdaad.
Marco, de sporen liggen nog los omdat er nog een kurklaag van 2mm dik onder moet. Moet ik nog steeds bestellen
Met het sporenplan ben ik nog niet helemaal uitgevogeld. Oorspronkelijk wilde ik graag een zakspoortje in het plan hebben, leuk om een loc of een Pec of een dienstwagen neer te zetten. Weet alleen niet hoe dit spoortje aan te sluiten op de fiddleyard, het wisselkruis wil ik graag zo houden. En dan begon het kopspoortje me steeds meer te irriteren omdat de toch al korte perronlengte nog verder wordt verkort daardoor. Zoals Dirk Post al zei, Het gaat om de kunst van het weglaten. Daarom denk ik dat het zakspoor wordt weggelaten zoadat het perron ongeveer 30cm langer kan worden. In tekening 2 zie je wat ik bedoel.
Tek. 1 oorspronkelijk plan
Tek. 2 aangepast plan
Gelogd
Groeten,
Richard
MacArthur
Offline
Berichten: 104
Eeuwige knutselaar...
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #88 Gepost op:
24 maart 2020, 13:29:59 »
"Zoals Dirk Post al zei, Het gaat om de kunst van het weglaten"
Ja, Dirk zei wel meer, maar toen wisten we nog niet dat we uiteindelijk met dik 50 verhuisdozen aan modelspoor materieel mochten slepen...en dan heb ik de dozen met literatuur, cd's en dvd's nog niet meegerekend. Een andere bekende uitspraak van Dirk was: "Eerst de baan af", om vervolgens nog meer treintjes te bestellen...
Gelogd
Modellbahnwagen
Offline
Berichten: 1737
Re: Amsterdam Weesperpoort als nieuw station
«
Reactie #89 Gepost op:
24 maart 2020, 13:46:26 »
"Eerst de baan maar eens af" Ik hoor het hem nog steeds zeggen. In feite had hij drie banen, de Nederlandse "rondrijbaan", het Belgische Zattegem en natuurlijk zijn Amerikaanse baan met de nadruk op Interurban.
Ontzettend jammer dat Dirk niet meer in ons midden is. Het heeft wel zijn plaatsje gekregen maar toch...
Gelogd
Groeten,
Richard
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
Volgende
-
1
...
4
5
[
6
]
7
8
...
13
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Banen of diorama's
|
Station Amsterdam Weesperpoort 1940-1975