Beetje OT in dezen, maar toch: de 2252 heeft een laag derde frontsein, de 2204 had echter een hoog derde frontsein. Omnummering is dus niet volledig historisch correct
Verder staat er in Railhobby 2002/11 een Railtest van de geel/grijze 2305 en bruine 2275. Daarin worden de volgende verbeterpunten genoemd:- zwaailichten zijn te grof en heeft te dik pootje (bij mijn 2275 zaten overigens wel goede zwaailichten);- er zouden voor digitaal gebruik geschikte lampjes in zitten (16 V ipv 12 V), ik heb daar geen last van;Dit zijn zo'n beetje de belangrijkste klusjes, maar die zijn zo gepiept
Bij die van mij zitten wel veel te grote zwaailichten. Pootjes afgevijlt zodat ze in de houders passen maar dan is de kap(van het zwaailicht) nog steeds te groot.
Had de 2204 vanaf het begin een hoog 3e frontsein dan? Ik heb namelijk idd het lage 3e frontsein verwijderd, dichtgemaakt en daaroverheen het vleugel-nummerschild geplakt. Dus niet "omgeplaknummerd", maar "omgeschild".
Nee, wel na de demper, maar voor de vishaak. Als je de nummerplaat op de plek hebt geplakt waar bij de 2252 het lage derde frontsein zat, zit je nummerplaat wel iets te laag...
In het artikel staat dat je ze gratis kunt/kon inruilen, maar omdat ik ook hulpverleningsvoertuigen in model bouw heb ik zwaailichten in alle vormen en maten genoeg.