Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Union Pacific's Power Shop", een nieuwe baan in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 07:02:57
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door modelattic
Vandaag om 06:43:25
Fleischmann Profi-rails, productie wordt gestaakt! door Ronald Halma
Vandaag om 06:31:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Rondje_HO
Vandaag om 06:27:11
Baan in Los Angeles door Rondje_HO
Vandaag om 06:22:18
Handbediende wissel RocoLine met bedding door ex-DR V100
Vandaag om 04:25:40
NL baan: Frotterdam in h0 door Modellbahnwagen
Vandaag om 02:17:07
Trafo na laten kijken? door M@rk
Vandaag om 01:31:46
Lima NS1200, het opknappen/verbeteren. door Biesje
Vandaag om 00:08:45
18-luiker in spoor 0 door Huib
30 mei 2020, 23:54:48
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
30 mei 2020, 23:50:35
Buitenlust door Huib
30 mei 2020, 23:47:42
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
30 mei 2020, 23:22:22
Waldberg : Revived. door Rondje_HO
30 mei 2020, 23:13:35
Ondergrond rails: hoe doen jullie dat? door Menno
30 mei 2020, 22:43:36
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Tomasso
30 mei 2020, 22:42:39
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
30 mei 2020, 22:31:28
Vergelijk tussen Digikeijs, NS parts en andere NS seinen door ruudns
30 mei 2020, 22:21:16
Soldeerapparaat kopen, aanbevelingen? door Hans van de Burgt
30 mei 2020, 22:06:53
Roco wissels schakelen maar één kant op (DCC), maar analoog 14-16VAC beide kante door Klaas Zondervan
30 mei 2020, 21:14:25
Wasbenzine/residu door Erik Baas
30 mei 2020, 20:31:14
DCC Voedingsspanning servo Loksound H0 door spock
30 mei 2020, 19:48:26
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
30 mei 2020, 19:42:14
Rijdag bij Wullum NS door Remunj
30 mei 2020, 19:24:17
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Arjen B.
30 mei 2020, 19:20:02
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door AndrevdG
30 mei 2020, 19:18:41
Roco NS1000, oud model, digitaliseren en pimpen door Casmir
30 mei 2020, 19:04:31
Welke perronbreedte voor Roco line door emanje
30 mei 2020, 18:50:25
Bouw Beel + "wat reed er achter de Beel" door Duikeend
30 mei 2020, 18:44:45
FCS, bestaat een Automatisch stop systeem? door ex-DR V100
30 mei 2020, 18:44:30
  

Auteur Topic: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen  (gelezen 10440 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6517
  • Spoor N
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #75 Gepost op: 06 februari 2019, 13:45:51 »
Of de reis met de minste overstappen, Amsterdam CS - Rotterdam CS levert bij de reisplanner van de NS op:

- direct met de ICD (0:42)
- direct over Haarlem (1:14)
- 1x overstappen op Leiden (1:14)
- 1x overstappen op Utrecht CS (1:11)

Het gepresenteerde plan gaat uit van het realiseren van 1 intercity vanuit het Noorden naar de Randstad via de Lelylijn. De bestaande lijnen worden toegevoegd aan de regionale concessie.
Dat is fijn voor de mensen die richting Amersfoort/Utrecht willen, die mogen extra overstappen in Zwolle.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2437
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #76 Gepost op: 06 februari 2019, 15:24:19 »
En je kunt zonder overstappen ook via Woerden. Dat kost 1.15u.  ;)

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 96
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #77 Gepost op: 06 februari 2019, 17:55:14 »
Het lijkt me dat hier een aantal wissels verkeerd staat. We zijn inmiddels op een totaal ander spoor beland. :(
MVG,
---Peter.

Luit

  • Online Online
  • Berichten: 973
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #78 Gepost op: 06 februari 2019, 19:07:42 »
Het is maar op welke schaal je het bekijkt. Op schaal is Nederland gewoon een stadstaatje met veel groen en een bewoningsknooppunt aan de westkant.
Om de verkeersdruk in dit punt te verminderen kan de Staat bedrijven verplichten om richting de periferie te verhuizen. Daar is ruimte en plaats voor ruim een miljoen woningzoekenden.
Of extra investeren in het railtransport in dit knooppunt Allebei kosten ze de nodige miljarden.
Waarbij deze week een extra puntje boven kwam drijven, de verhuizing van Schiphol naar Zee.
Maar buiten al deze discussies gaf ProRail al aan dat om de snelheid te verhogen er ook aan de infra richting het Noorden het nodige moest gebeuren zoals slankere wissels en sanering van overwegen.
Het blijft voorlopig modderen want OV mag niet teveel kosten volgens de Nederlanders, dus inclusief veel Beneluxspoor leden.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8573
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #79 Gepost op: 06 februari 2019, 19:37:47 »
Overdrijven is ook tegenwoordig tot kunst verheven.  ::)
Dat heeft niks met overdrijven te maken.
Men illustreert via een plaatje i.c.m. een artikel dat het wel een uur scheelt straks om vanuit het noorden in de randstad te komen.
Echter lijkt me dat de randstad ergens zoveel km rondom Rotterdam een "grens" heeft,ofwel ik zie Amsterdam niet als Randstad.
Dus je schaaft in feite een uur af van de rit van t noorden naar Amsterdam,en vanaf daar mag een reiziger overstappen en "boemelen" over bestaand spoor.
Zeg dat dan ook gewoon,maar schrijf niet t ene en toon t andere  ::)
Vertel het zoals t is i.p.v. dubbelzinnig te werk te gaan.

En wat betreft schiphol naar zee,ja dat zou men al enige tijd als optie open houden,maar dat zullen de strand bezoekers vast niet waarderen,lig je te zonnen,word je besproeit met vliegtuig uit laat gassen,lawaai enz  ;D
Dat word m ook niet zonder slag of stoot denk ik  ;)

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9910
    • Mijn fotoarchief
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #80 Gepost op: 06 februari 2019, 19:39:31 »

Om de verkeersdruk in dit punt te verminderen kan de Staat bedrijven verplichten om richting de periferie te verhuizen. Daar is ruimte en plaats voor ruim een miljoen woningzoekenden.


Joh, dat gedwongen verhuizen naar de periferie is allang geprobeerd en onwerkbaar gebleken.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18904
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #81 Gepost op: 06 februari 2019, 20:42:19 »
Hier trouwens een beeld van toekomstig OV dat de staatssecetaris vandaag presenteerde. Een hoogfrequent netwerk in de Randstad en naar Zwolle, Eindhoven, Arnhem en Breda. Het ontlasten van de Randstad doe je in de buurt.

Wel een verbinding naar Hamburg, geen ZZL. Maar het is maar een eerste idee.

https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/stientje-van-veldhoven/nieuws/2019/02/06/snelle-trein-naar-duitsland-en-binnenlands-metrostelsel-van-treinen

« Laatst bewerkt op: 06 februari 2019, 20:45:46 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Luit

  • Online Online
  • Berichten: 973
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #82 Gepost op: 06 februari 2019, 20:43:33 »
Dat kan wel zo zijn maar met wat belastingmaatregelen zijn sommigen echt bereid de Randstad te verlaten. Philips terug naar Eindhoven.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18904
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #83 Gepost op: 06 februari 2019, 20:48:36 »
Dat heeft Eindhoven helemaal niet nodig.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 525
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #84 Gepost op: 06 februari 2019, 21:03:43 »
Opvallend zijn de fantasie-verbindingen op de kaart. Van Eindhoven via Hasselt naar Maastricht? Ja is veel korter, maar dan moet er het nodige gereactiveerd worden. Direct van Nijmegen naar Eindhoven? Daar ligt helemaal geen spoorlijn...

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 730
    • Altwied im Westerwald
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #85 Gepost op: 06 februari 2019, 21:05:02 »
Dat is schematisch Rene ;)
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3448
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #86 Gepost op: 06 februari 2019, 21:05:38 »
Utrecht - Breda is dan opvallender.

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 525
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #87 Gepost op: 06 februari 2019, 21:09:29 »
Citaat
Dat is schematisch Rene ;)

Zo krijg je wel héél snelle verbindingen... "cutting corners" noemen ze zoiets toch?  ;)

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9910
    • Mijn fotoarchief
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #88 Gepost op: 06 februari 2019, 21:11:04 »
Dat kan wel zo zijn maar met wat belastingmaatregelen zijn sommigen echt bereid de Randstad te verlaten. Philips terug naar Eindhoven.

Waar je aan voorbij gaat is dat de periferie leeg loopt, naar het westen. Er zijn daar steeds minder geschikte werknemers te vinden. Dus dan kun je een bedrijf wel een lekkere worst voor houden om te verhuizen, als ze geen geschikt personeel in de regio kunnen vinden blijven ze liever waar ze zitten. In de Randstad.

En je moet echt met enorme lokkertjes aankomen om personeel mee te laten verhuizen. Er zijn er maar weinig die dat doen. Hier in Denemarken is men ook op het briljante idee gekomen om bedrijven naar de periferie te laten verhuizen. Het aantal werknemers dat mee verhuist is minimaal en in de provincie is niet voldoende personeel te vinden....

Eelco
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 730
    • Altwied im Westerwald
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #89 Gepost op: 06 februari 2019, 21:12:51 »
Breda - Vlissingen via de Oosterschelde! Met een tunnel of een brug? Of misschien een snelle veerverbinding waar de HST op de veerboot gaat....  :P

Terug ontopic: ik denk dat het geen slecht idee is om wat verder vooruit te kijken en aan te geven waar je heen wilt qua structuur. Aan de andere kant is het niets nieuws. Het wordt al decennia gedaan. Maar ja, het kost geld he?

Groet, Wim
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256