Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door hmmglaser
Vandaag om 17:41:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 17:40:42
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:14:07
Punt- en hartstukken door FritsT
Vandaag om 17:11:38
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Rsd1000
Vandaag om 17:07:59
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 17:04:52
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door Bert55
Vandaag om 17:02:41
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 16:59:12
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 16:54:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
US diorama in H0 door VAM65
Vandaag om 15:22:05
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 15:08:30
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door RK
Vandaag om 14:28:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door mass am see
Vandaag om 14:18:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 14:07:52
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 13:40:42
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 12:55:30
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
  

Auteur Topic: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen  (gelezen 20157 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #75 Gepost op: 06 februari 2019, 13:45:51 »
Of de reis met de minste overstappen, Amsterdam CS - Rotterdam CS levert bij de reisplanner van de NS op:

- direct met de ICD (0:42)
- direct over Haarlem (1:14)
- 1x overstappen op Leiden (1:14)
- 1x overstappen op Utrecht CS (1:11)

Het gepresenteerde plan gaat uit van het realiseren van 1 intercity vanuit het Noorden naar de Randstad via de Lelylijn. De bestaande lijnen worden toegevoegd aan de regionale concessie.
Dat is fijn voor de mensen die richting Amersfoort/Utrecht willen, die mogen extra overstappen in Zwolle.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4133
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #76 Gepost op: 06 februari 2019, 15:24:19 »
En je kunt zonder overstappen ook via Woerden. Dat kost 1.15u.  ;)

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 151
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #77 Gepost op: 06 februari 2019, 17:55:14 »
Het lijkt me dat hier een aantal wissels verkeerd staat. We zijn inmiddels op een totaal ander spoor beland. :(
MVG,
---Peter.

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #78 Gepost op: 06 februari 2019, 19:07:42 »
Het is maar op welke schaal je het bekijkt. Op schaal is Nederland gewoon een stadstaatje met veel groen en een bewoningsknooppunt aan de westkant.
Om de verkeersdruk in dit punt te verminderen kan de Staat bedrijven verplichten om richting de periferie te verhuizen. Daar is ruimte en plaats voor ruim een miljoen woningzoekenden.
Of extra investeren in het railtransport in dit knooppunt Allebei kosten ze de nodige miljarden.
Waarbij deze week een extra puntje boven kwam drijven, de verhuizing van Schiphol naar Zee.
Maar buiten al deze discussies gaf ProRail al aan dat om de snelheid te verhogen er ook aan de infra richting het Noorden het nodige moest gebeuren zoals slankere wissels en sanering van overwegen.
Het blijft voorlopig modderen want OV mag niet teveel kosten volgens de Nederlanders, dus inclusief veel Beneluxspoor leden.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #79 Gepost op: 06 februari 2019, 19:37:47 »
Overdrijven is ook tegenwoordig tot kunst verheven.  ::)
Dat heeft niks met overdrijven te maken.
Men illustreert via een plaatje i.c.m. een artikel dat het wel een uur scheelt straks om vanuit het noorden in de randstad te komen.
Echter lijkt me dat de randstad ergens zoveel km rondom Rotterdam een "grens" heeft,ofwel ik zie Amsterdam niet als Randstad.
Dus je schaaft in feite een uur af van de rit van t noorden naar Amsterdam,en vanaf daar mag een reiziger overstappen en "boemelen" over bestaand spoor.
Zeg dat dan ook gewoon,maar schrijf niet t ene en toon t andere  ::)
Vertel het zoals t is i.p.v. dubbelzinnig te werk te gaan.

En wat betreft schiphol naar zee,ja dat zou men al enige tijd als optie open houden,maar dat zullen de strand bezoekers vast niet waarderen,lig je te zonnen,word je besproeit met vliegtuig uit laat gassen,lawaai enz  ;D
Dat word m ook niet zonder slag of stoot denk ik  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #80 Gepost op: 06 februari 2019, 19:39:31 »

Om de verkeersdruk in dit punt te verminderen kan de Staat bedrijven verplichten om richting de periferie te verhuizen. Daar is ruimte en plaats voor ruim een miljoen woningzoekenden.


Joh, dat gedwongen verhuizen naar de periferie is allang geprobeerd en onwerkbaar gebleken.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #81 Gepost op: 06 februari 2019, 20:42:19 »
Hier trouwens een beeld van toekomstig OV dat de staatssecetaris vandaag presenteerde. Een hoogfrequent netwerk in de Randstad en naar Zwolle, Eindhoven, Arnhem en Breda. Het ontlasten van de Randstad doe je in de buurt.

Wel een verbinding naar Hamburg, geen ZZL. Maar het is maar een eerste idee.

https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/stientje-van-veldhoven/nieuws/2019/02/06/snelle-trein-naar-duitsland-en-binnenlands-metrostelsel-van-treinen

« Laatst bewerkt op: 06 februari 2019, 20:45:46 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 1372
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #82 Gepost op: 06 februari 2019, 20:43:33 »
Dat kan wel zo zijn maar met wat belastingmaatregelen zijn sommigen echt bereid de Randstad te verlaten. Philips terug naar Eindhoven.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #83 Gepost op: 06 februari 2019, 20:48:36 »
Dat heeft Eindhoven helemaal niet nodig.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ReneN

  • Gast
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #84 Gepost op: 06 februari 2019, 21:03:43 »
Opvallend zijn de fantasie-verbindingen op de kaart. Van Eindhoven via Hasselt naar Maastricht? Ja is veel korter, maar dan moet er het nodige gereactiveerd worden. Direct van Nijmegen naar Eindhoven? Daar ligt helemaal geen spoorlijn...

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #85 Gepost op: 06 februari 2019, 21:05:02 »
Dat is schematisch Rene ;)
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #86 Gepost op: 06 februari 2019, 21:05:38 »
Utrecht - Breda is dan opvallender.

ReneN

  • Gast
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #87 Gepost op: 06 februari 2019, 21:09:29 »
Citaat
Dat is schematisch Rene ;)

Zo krijg je wel héél snelle verbindingen... "cutting corners" noemen ze zoiets toch?  ;)

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #88 Gepost op: 06 februari 2019, 21:11:04 »
Dat kan wel zo zijn maar met wat belastingmaatregelen zijn sommigen echt bereid de Randstad te verlaten. Philips terug naar Eindhoven.

Waar je aan voorbij gaat is dat de periferie leeg loopt, naar het westen. Er zijn daar steeds minder geschikte werknemers te vinden. Dus dan kun je een bedrijf wel een lekkere worst voor houden om te verhuizen, als ze geen geschikt personeel in de regio kunnen vinden blijven ze liever waar ze zitten. In de Randstad.

En je moet echt met enorme lokkertjes aankomen om personeel mee te laten verhuizen. Er zijn er maar weinig die dat doen. Hier in Denemarken is men ook op het briljante idee gekomen om bedrijven naar de periferie te laten verhuizen. Het aantal werknemers dat mee verhuist is minimaal en in de provincie is niet voldoende personeel te vinden....

Eelco

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #89 Gepost op: 06 februari 2019, 21:12:51 »
Breda - Vlissingen via de Oosterschelde! Met een tunnel of een brug? Of misschien een snelle veerverbinding waar de HST op de veerboot gaat....  :P

Terug ontopic: ik denk dat het geen slecht idee is om wat verder vooruit te kijken en aan te geven waar je heen wilt qua structuur. Aan de andere kant is het niets nieuws. Het wordt al decennia gedaan. Maar ja, het kost geld he?

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256