Doel:€250.00
Donaties:€85.00

Per saldo:€-165.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-04-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor III in Nederland gebruikt? door GP20
Vandaag om 04:32:26
Wat bedoelt Roco met diagonale installatie v/d wissel? door Sander.
Vandaag om 02:17:02
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 01:09:42
Bruggen-IG: De brug van Oosterbeek door saskia
Vandaag om 01:00:36
's-Heer Heinkenspolder door Reinier Z.
Vandaag om 00:01:58
Modelbouwen in een lijstje door Station W
28 mei 2020, 23:45:41
Depot + vervolg Vlieringen-2 door PieterHa
28 mei 2020, 23:34:54
Philotrain NS 4600, de grote verbouwing door Tomasso
28 mei 2020, 23:33:23
Wie kan mij helpen met een baanplan voor rocoline met bedding? door MOVisser
28 mei 2020, 23:23:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
28 mei 2020, 23:12:46
Doornvliet door MOVisser
28 mei 2020, 23:09:37
Minicamera of inspectiecamera, ervaringen? door MOVisser
28 mei 2020, 23:07:07
Verschil in aansluitrail Roco Line met bedding door 72sonett
28 mei 2020, 22:54:17
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
28 mei 2020, 22:53:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
28 mei 2020, 22:06:30
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
28 mei 2020, 21:56:54
Cardigan Bay Coastal Railroad in 0n30 door Martin Welberg
28 mei 2020, 21:47:53
Mehano Blue Tiger H0, kap openen voor inbouw decoder, ASB's en andere problemen door Wim Vink
28 mei 2020, 21:24:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door St00mboy
28 mei 2020, 21:02:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Blausee-Mitholz
28 mei 2020, 20:59:51
Marklin 2020, nieuws van de fabrikant door Quinzeedied
28 mei 2020, 20:59:02
Roco wissels schakelen maar één kant op (DCC), maar analoog 14-16VAC beide kante door arwin
28 mei 2020, 20:57:08
Bouw NS 532 spoor 1 door edwin1974
28 mei 2020, 20:32:44
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
28 mei 2020, 20:30:54
PREFO Tram Bouwpakket Gezocht door HOf Fan
28 mei 2020, 20:30:02
Rijtuigen op De Meer door verst107
28 mei 2020, 20:25:49
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door RikM
28 mei 2020, 19:57:06
Spoor nul RijGroep NoordOost/Nederland door bernhard67
28 mei 2020, 19:48:24
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
28 mei 2020, 19:34:07
Buitenlust door rolfm
28 mei 2020, 19:03:16
  

Auteur Topic: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen  (gelezen 10407 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 6517
  • Spoor N
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #75 Gepost op: 06 februari 2019, 13:45:51 »
Of de reis met de minste overstappen, Amsterdam CS - Rotterdam CS levert bij de reisplanner van de NS op:

- direct met de ICD (0:42)
- direct over Haarlem (1:14)
- 1x overstappen op Leiden (1:14)
- 1x overstappen op Utrecht CS (1:11)

Het gepresenteerde plan gaat uit van het realiseren van 1 intercity vanuit het Noorden naar de Randstad via de Lelylijn. De bestaande lijnen worden toegevoegd aan de regionale concessie.
Dat is fijn voor de mensen die richting Amersfoort/Utrecht willen, die mogen extra overstappen in Zwolle.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 2433
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #76 Gepost op: 06 februari 2019, 15:24:19 »
En je kunt zonder overstappen ook via Woerden. Dat kost 1.15u.  ;)

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 96
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #77 Gepost op: 06 februari 2019, 17:55:14 »
Het lijkt me dat hier een aantal wissels verkeerd staat. We zijn inmiddels op een totaal ander spoor beland. :(
MVG,
---Peter.

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 972
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #78 Gepost op: 06 februari 2019, 19:07:42 »
Het is maar op welke schaal je het bekijkt. Op schaal is Nederland gewoon een stadstaatje met veel groen en een bewoningsknooppunt aan de westkant.
Om de verkeersdruk in dit punt te verminderen kan de Staat bedrijven verplichten om richting de periferie te verhuizen. Daar is ruimte en plaats voor ruim een miljoen woningzoekenden.
Of extra investeren in het railtransport in dit knooppunt Allebei kosten ze de nodige miljarden.
Waarbij deze week een extra puntje boven kwam drijven, de verhuizing van Schiphol naar Zee.
Maar buiten al deze discussies gaf ProRail al aan dat om de snelheid te verhogen er ook aan de infra richting het Noorden het nodige moest gebeuren zoals slankere wissels en sanering van overwegen.
Het blijft voorlopig modderen want OV mag niet teveel kosten volgens de Nederlanders, dus inclusief veel Beneluxspoor leden.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 8573
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #79 Gepost op: 06 februari 2019, 19:37:47 »
Overdrijven is ook tegenwoordig tot kunst verheven.  ::)
Dat heeft niks met overdrijven te maken.
Men illustreert via een plaatje i.c.m. een artikel dat het wel een uur scheelt straks om vanuit het noorden in de randstad te komen.
Echter lijkt me dat de randstad ergens zoveel km rondom Rotterdam een "grens" heeft,ofwel ik zie Amsterdam niet als Randstad.
Dus je schaaft in feite een uur af van de rit van t noorden naar Amsterdam,en vanaf daar mag een reiziger overstappen en "boemelen" over bestaand spoor.
Zeg dat dan ook gewoon,maar schrijf niet t ene en toon t andere  ::)
Vertel het zoals t is i.p.v. dubbelzinnig te werk te gaan.

En wat betreft schiphol naar zee,ja dat zou men al enige tijd als optie open houden,maar dat zullen de strand bezoekers vast niet waarderen,lig je te zonnen,word je besproeit met vliegtuig uit laat gassen,lawaai enz  ;D
Dat word m ook niet zonder slag of stoot denk ik  ;)

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9908
    • Mijn fotoarchief
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #80 Gepost op: 06 februari 2019, 19:39:31 »

Om de verkeersdruk in dit punt te verminderen kan de Staat bedrijven verplichten om richting de periferie te verhuizen. Daar is ruimte en plaats voor ruim een miljoen woningzoekenden.


Joh, dat gedwongen verhuizen naar de periferie is allang geprobeerd en onwerkbaar gebleken.
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18893
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #81 Gepost op: 06 februari 2019, 20:42:19 »
Hier trouwens een beeld van toekomstig OV dat de staatssecetaris vandaag presenteerde. Een hoogfrequent netwerk in de Randstad en naar Zwolle, Eindhoven, Arnhem en Breda. Het ontlasten van de Randstad doe je in de buurt.

Wel een verbinding naar Hamburg, geen ZZL. Maar het is maar een eerste idee.

https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/stientje-van-veldhoven/nieuws/2019/02/06/snelle-trein-naar-duitsland-en-binnenlands-metrostelsel-van-treinen

« Laatst bewerkt op: 06 februari 2019, 20:45:46 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Luit

  • Offline Offline
  • Berichten: 972
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #82 Gepost op: 06 februari 2019, 20:43:33 »
Dat kan wel zo zijn maar met wat belastingmaatregelen zijn sommigen echt bereid de Randstad te verlaten. Philips terug naar Eindhoven.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 18893
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #83 Gepost op: 06 februari 2019, 20:48:36 »
Dat heeft Eindhoven helemaal niet nodig.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 525
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #84 Gepost op: 06 februari 2019, 21:03:43 »
Opvallend zijn de fantasie-verbindingen op de kaart. Van Eindhoven via Hasselt naar Maastricht? Ja is veel korter, maar dan moet er het nodige gereactiveerd worden. Direct van Nijmegen naar Eindhoven? Daar ligt helemaal geen spoorlijn...

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 730
    • Altwied im Westerwald
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #85 Gepost op: 06 februari 2019, 21:05:02 »
Dat is schematisch Rene ;)
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3444
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #86 Gepost op: 06 februari 2019, 21:05:38 »
Utrecht - Breda is dan opvallender.

ReneN

  • Offline Offline
  • Berichten: 525
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #87 Gepost op: 06 februari 2019, 21:09:29 »
Citaat
Dat is schematisch Rene ;)

Zo krijg je wel héél snelle verbindingen... "cutting corners" noemen ze zoiets toch?  ;)

NS8714

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 9908
    • Mijn fotoarchief
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #88 Gepost op: 06 februari 2019, 21:11:04 »
Dat kan wel zo zijn maar met wat belastingmaatregelen zijn sommigen echt bereid de Randstad te verlaten. Philips terug naar Eindhoven.

Waar je aan voorbij gaat is dat de periferie leeg loopt, naar het westen. Er zijn daar steeds minder geschikte werknemers te vinden. Dus dan kun je een bedrijf wel een lekkere worst voor houden om te verhuizen, als ze geen geschikt personeel in de regio kunnen vinden blijven ze liever waar ze zitten. In de Randstad.

En je moet echt met enorme lokkertjes aankomen om personeel mee te laten verhuizen. Er zijn er maar weinig die dat doen. Hier in Denemarken is men ook op het briljante idee gekomen om bedrijven naar de periferie te laten verhuizen. Het aantal werknemers dat mee verhuist is minimaal en in de provincie is niet voldoende personeel te vinden....

Eelco
www.denelander.blogspot.dk over mijn leven in den vreemde

www.modulebaan.nl Dit jaar op Rail '20 :)

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 730
    • Altwied im Westerwald
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #89 Gepost op: 06 februari 2019, 21:12:51 »
Breda - Vlissingen via de Oosterschelde! Met een tunnel of een brug? Of misschien een snelle veerverbinding waar de HST op de veerboot gaat....  :P

Terug ontopic: ik denk dat het geen slecht idee is om wat verder vooruit te kijken en aan te geven waar je heen wilt qua structuur. Aan de andere kant is het niets nieuws. Het wordt al decennia gedaan. Maar ja, het kost geld he?

Groet, Wim
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256