Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 09:49:11
Railpro 607 door Bob11
Vandaag om 09:39:12
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 09:12:10
Aachenau West door Jelmer
Vandaag om 09:10:56
digitaal veranderd in 15 jaar door HeRo
Vandaag om 09:05:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:58:50
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 08:33:53
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:12:05
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 07:43:21
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door HJ
Vandaag om 06:03:37
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 04:30:00
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Miniature Holland
Vandaag om 03:47:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:10:25
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door Mischa
17 July 2025, 23:45:16
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
17 July 2025, 23:25:36
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
17 July 2025, 22:57:41
Raadplaatje door Hlv53
17 July 2025, 22:56:03
DCM motor van Märklin demonteren. door Martijn193
17 July 2025, 22:11:30
Sikje 225 door Huup
17 July 2025, 21:51:52
De Projecten van RetroJack door RetroJack
17 July 2025, 21:20:38
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 July 2025, 21:11:30
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door Gert Arkema
17 July 2025, 19:49:44
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
17 July 2025, 16:20:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
17 July 2025, 15:28:50
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025 door VAM65
17 July 2025, 15:12:12
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
17 July 2025, 12:59:21
LS Models / Models World 2021 door Benelux795
17 July 2025, 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door orientexpress
17 July 2025, 09:56:00
Lima IRM pimpen door Brouwersbaan
17 July 2025, 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door laurent
17 July 2025, 08:55:50
  

Auteur Topic: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen  (gelezen 22194 keer)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8470
  • Spoor N
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #75 Gepost op: 06 February 2019, 13:45:51 »
Of de reis met de minste overstappen, Amsterdam CS - Rotterdam CS levert bij de reisplanner van de NS op:

- direct met de ICD (0:42)
- direct over Haarlem (1:14)
- 1x overstappen op Leiden (1:14)
- 1x overstappen op Utrecht CS (1:11)

Het gepresenteerde plan gaat uit van het realiseren van 1 intercity vanuit het Noorden naar de Randstad via de Lelylijn. De bestaande lijnen worden toegevoegd aan de regionale concessie.
Dat is fijn voor de mensen die richting Amersfoort/Utrecht willen, die mogen extra overstappen in Zwolle.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4555
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #76 Gepost op: 06 February 2019, 15:24:19 »
En je kunt zonder overstappen ook via Woerden. Dat kost 1.15u.  ;)

Noordster

  • Offline Offline
  • Berichten: 166
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #77 Gepost op: 06 February 2019, 17:55:14 »
Het lijkt me dat hier een aantal wissels verkeerd staat. We zijn inmiddels op een totaal ander spoor beland. :(
MVG,
---Peter.

Luit

  • Online Online
  • Berichten: 1418
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #78 Gepost op: 06 February 2019, 19:07:42 »
Het is maar op welke schaal je het bekijkt. Op schaal is Nederland gewoon een stadstaatje met veel groen en een bewoningsknooppunt aan de westkant.
Om de verkeersdruk in dit punt te verminderen kan de Staat bedrijven verplichten om richting de periferie te verhuizen. Daar is ruimte en plaats voor ruim een miljoen woningzoekenden.
Of extra investeren in het railtransport in dit knooppunt Allebei kosten ze de nodige miljarden.
Waarbij deze week een extra puntje boven kwam drijven, de verhuizing van Schiphol naar Zee.
Maar buiten al deze discussies gaf ProRail al aan dat om de snelheid te verhogen er ook aan de infra richting het Noorden het nodige moest gebeuren zoals slankere wissels en sanering van overwegen.
Het blijft voorlopig modderen want OV mag niet teveel kosten volgens de Nederlanders, dus inclusief veel Beneluxspoor leden.

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12222
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #79 Gepost op: 06 February 2019, 19:37:47 »
Overdrijven is ook tegenwoordig tot kunst verheven.  ::)
Dat heeft niks met overdrijven te maken.
Men illustreert via een plaatje i.c.m. een artikel dat het wel een uur scheelt straks om vanuit het noorden in de randstad te komen.
Echter lijkt me dat de randstad ergens zoveel km rondom Rotterdam een "grens" heeft,ofwel ik zie Amsterdam niet als Randstad.
Dus je schaaft in feite een uur af van de rit van t noorden naar Amsterdam,en vanaf daar mag een reiziger overstappen en "boemelen" over bestaand spoor.
Zeg dat dan ook gewoon,maar schrijf niet t ene en toon t andere  ::)
Vertel het zoals t is i.p.v. dubbelzinnig te werk te gaan.

En wat betreft schiphol naar zee,ja dat zou men al enige tijd als optie open houden,maar dat zullen de strand bezoekers vast niet waarderen,lig je te zonnen,word je besproeit met vliegtuig uit laat gassen,lawaai enz  ;D
Dat word m ook niet zonder slag of stoot denk ik  ;)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #80 Gepost op: 06 February 2019, 19:39:31 »

Om de verkeersdruk in dit punt te verminderen kan de Staat bedrijven verplichten om richting de periferie te verhuizen. Daar is ruimte en plaats voor ruim een miljoen woningzoekenden.


Joh, dat gedwongen verhuizen naar de periferie is allang geprobeerd en onwerkbaar gebleken.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22499
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #81 Gepost op: 06 February 2019, 20:42:19 »
Hier trouwens een beeld van toekomstig OV dat de staatssecetaris vandaag presenteerde. Een hoogfrequent netwerk in de Randstad en naar Zwolle, Eindhoven, Arnhem en Breda. Het ontlasten van de Randstad doe je in de buurt.

Wel een verbinding naar Hamburg, geen ZZL. Maar het is maar een eerste idee.

https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/stientje-van-veldhoven/nieuws/2019/02/06/snelle-trein-naar-duitsland-en-binnenlands-metrostelsel-van-treinen

« Laatst bewerkt op: 06 February 2019, 20:45:46 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Luit

  • Online Online
  • Berichten: 1418
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #82 Gepost op: 06 February 2019, 20:43:33 »
Dat kan wel zo zijn maar met wat belastingmaatregelen zijn sommigen echt bereid de Randstad te verlaten. Philips terug naar Eindhoven.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22499
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #83 Gepost op: 06 February 2019, 20:48:36 »
Dat heeft Eindhoven helemaal niet nodig.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

ReneN

  • Gast
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #84 Gepost op: 06 February 2019, 21:03:43 »
Opvallend zijn de fantasie-verbindingen op de kaart. Van Eindhoven via Hasselt naar Maastricht? Ja is veel korter, maar dan moet er het nodige gereactiveerd worden. Direct van Nijmegen naar Eindhoven? Daar ligt helemaal geen spoorlijn...

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #85 Gepost op: 06 February 2019, 21:05:02 »
Dat is schematisch Rene ;)
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4558
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #86 Gepost op: 06 February 2019, 21:05:38 »
Utrecht - Breda is dan opvallender.

ReneN

  • Gast
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #87 Gepost op: 06 February 2019, 21:09:29 »
Citaat
Dat is schematisch Rene ;)

Zo krijg je wel héél snelle verbindingen... "cutting corners" noemen ze zoiets toch?  ;)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11642
    • Mijn fotoarchief
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #88 Gepost op: 06 February 2019, 21:11:04 »
Dat kan wel zo zijn maar met wat belastingmaatregelen zijn sommigen echt bereid de Randstad te verlaten. Philips terug naar Eindhoven.

Waar je aan voorbij gaat is dat de periferie leeg loopt, naar het westen. Er zijn daar steeds minder geschikte werknemers te vinden. Dus dan kun je een bedrijf wel een lekkere worst voor houden om te verhuizen, als ze geen geschikt personeel in de regio kunnen vinden blijven ze liever waar ze zitten. In de Randstad.

En je moet echt met enorme lokkertjes aankomen om personeel mee te laten verhuizen. Er zijn er maar weinig die dat doen. Hier in Denemarken is men ook op het briljante idee gekomen om bedrijven naar de periferie te laten verhuizen. Het aantal werknemers dat mee verhuist is minimaal en in de provincie is niet voldoende personeel te vinden....

Eelco

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: NS test snellere verbinding tussen Amsterdam en Groningen
« Reactie #89 Gepost op: 06 February 2019, 21:12:51 »
Breda - Vlissingen via de Oosterschelde! Met een tunnel of een brug? Of misschien een snelle veerverbinding waar de HST op de veerboot gaat....  :P

Terug ontopic: ik denk dat het geen slecht idee is om wat verder vooruit te kijken en aan te geven waar je heen wilt qua structuur. Aan de andere kant is het niets nieuws. Het wordt al decennia gedaan. Maar ja, het kost geld he?

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256