Denk dat er veel winst te behalen valt door de treinen veel dichter op elkaar te laten rijden. Dus kortere blokken, ander beveiligingssysteem (GPS op trein met communicatie direct tussen de treinen onderling en met CVL), betere remmen (magneten zoals trams), meer perrons waar mogelijk en meer deuren per rijtuig.Als ik nu langs het spoor sta te kijken dan is het ook met 6 treinen per richting wel heel lang heel erg leeg.Carel.
Ger dan gaan we samen jongen. Dacht al dat het aan mijn 3 weken verlof lag......
Potverdrie! Heb ik 5 dagen vrij maken ze ff het hele traject 4 sporig! Meteen bij mijn teammanager 3 dagen wegleren aangevraagd. Het kan soms snel gaan... Htnc - Btl is een stukkie... Snel gedaan ook.
Waarschijnlijk ben ik de eerste als ik dat zo lees hier maar; (of ik ben gewoon te cynisch)Tja, Over 29 dagen is het Prinsjesdag, wil je een punt maken,dan moetje dus nu in het nieuws komen. Cynische Jan-Peter
Even een voorbeeld van onzin op Utrecht Centraal:Wij reden vorig jaar met de 766 een rit met Rode Kruis vrijwilligers. We zouden op Uteecht Centraal een half uur langs het perron staan (ik dacht 9). Rond spoor 20 ergens stond een defecte trein, dus een trein uit Leiden kon daar niet binnen komen. Onverwachts moesten wij een rangeer beweging maken naar Utrecht OZ. Als we daar stranden is het heel moeilijk 150-200 mensen te evacueren, dus werd besloten dat de trein leeg moest. Inmiddels waren wij weg en kwam de trein uit Leiden aan, een ICM 3... toen die weg was konden we weer terug en de reizigers opnieuw laten instappen.Een mat'54 4 en een ICM 3 hadden makkelijk langs een perron gekund... zeker omdat de ICM later binnen kwam en eerder vertrok als onze planning...Geoeten Edwin.
Ik dacht dat het hele stuk al viersporig was, maar helaas. Al heb je op het grootste deel van het traject nog steeds ruimte zat.
Misschien die dividend-belasting toch maar niet afschaffen......
Tja Edwin,Zo MIN mogelijk risico, he... Twee verschillende vervoerders, GEPLAND geel knipper voor de ICM, niet wetende of de Mat'54 zodanig staat dat de ICM ook volledig langs het perron past etc etc. Dit allemaal uitzoeken, uitsluiten en vervolgens uitvoeren is not done anymore. De door door jouw aangehaalde oplossing is voor ProRail de minst risicovolle oplossing. Begrijpelijk. Voor ons bijna dagelijkse kost, hoor.
Sjongejonge.... je capaciteit en vooral doorstroming is zo groot als het smalste gedeelte... Of ga je ons allemaal kop aan kont neerzetten??? Ga je eens verdiepen in gevolgen en domino-effecten. Dat scheelt een hoop van dit soort rare en kortzichtige kreten. Kan me soms moeilijk beheersen als ik dit soort uhm, ja, dinges lees. Iets met stuurlui en klokjes en klepeltjes....
"Op de spoorlijn langs de A2, tussen Amsterdam en Eindhoven, rijden er zes intercity's per uur", aldus Van Dijk. "Daar moeten nog vier sprinters en een goederentrein per uur tussendoor. Dan kun je voorstellen dat het krap wordt."