Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 22:18:00
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 22:13:09
Tuinspoor en zo door RK
Vandaag om 22:01:05
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 22:00:15
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 21:58:11
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door ingenium
Vandaag om 21:48:29
EifelBurgenBahn door Benelux795
Vandaag om 21:47:09
US diorama in H0 door JohnRobertGrunn
Vandaag om 21:43:49
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Jeroen Trainz
Vandaag om 21:34:54
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 21:23:27
lengte blok en bezetmelders door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:10:13
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
Vandaag om 21:03:29
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 21:01:23
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Mispoes
Vandaag om 20:59:38
Piko Br 78 door willem2
Vandaag om 20:59:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:45:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:45:03
bovenleiding Mader door Bobos
Vandaag om 20:31:15
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
Vandaag om 19:58:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS 1100
Vandaag om 19:54:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door martijnhaman
Vandaag om 19:53:46
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door Mispoes
Vandaag om 19:52:29
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 19:21:56
Schaal N - ca 310x120cm - Hondenbot door Paul552
Vandaag om 19:14:57
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door MichielB
Vandaag om 19:05:16
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
Vandaag om 19:02:56
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Bob R.
Vandaag om 18:39:29
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door Gerard van de Weijer
Vandaag om 18:25:39
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Reinout van Rees
Vandaag om 17:42:10
NS/32 door Olaf
Vandaag om 17:07:52
  

Auteur Topic: Heen, En en Weer: de tram.  (gelezen 93421 keer)

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #285 Gepost op: 27 juni 2022, 11:27:30 »
Flinke opstap voor de passagiers. Heb je wel een keukentrappetje voor nodig.  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7515
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #286 Gepost op: 27 juni 2022, 13:15:08 »
Flinke opstap voor de passagiers. Heb je wel een keukentrappetje voor nodig.  ;)
Ja, het is niet anders. Het karretje is op de goed hoogte, naar het schijnt.
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7515
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #287 Gepost op: 27 juni 2022, 13:19:06 »


Как срать на золото. ???
Je doet iig genoeg  :P
Als je echt twee van die ezels wilt, dan graag ff pb
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7515
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #288 Gepost op: 10 juli 2022, 18:05:55 »

Het moest er maar eens van komen: de ombouw van de Rotterdammer.
Aangezien ik niet wil zagen in de metale bodem heb ik er één gemaakt van styreen. Maten afgeleid van de wagenbak en de draaistellen van Skiptram. Het is een (tot nu toe) makkelijke ombouw. Wat hieronder wordt gepresenteerd is anderhalf uur werk geweest.
De plaatjes spreken voor zich, en daarbij staat vragen vrij. Op de site van Skiptram staat ook het één en ander, al wordt daar gewerkt met een geprint chassis.




























« Laatst bewerkt op: 10 juli 2022, 18:16:55 door Huup »
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7515
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #289 Gepost op: 10 juli 2022, 18:07:42 »
Zo. En nou eerst een Oranjeboom🙃
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2022, 06:48:34 door Huup »
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #290 Gepost op: 11 juli 2022, 11:02:51 »
"Oranjeboom, bier waarbij een man zich thuis voelt!"


Ronald
Groet,
      Ronald

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8411
    • Rangeerbanen
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #291 Gepost op: 11 juli 2022, 11:39:44 »



Kan zo simpel de cardanoverbrenging zijn? En dit geeft voldoende trekkracht en is degelijk genoeg?
Want dan denk ik dat dit ook nog wel een syteem is, waarmee ik uit de voeten kan.

dank voor het delen!

Groet,
michel

spoor0

  • Offline Offline
  • Berichten: 154
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #292 Gepost op: 11 juli 2022, 12:19:15 »
Dakreclame,s zijn te vinden op :

https://www.rovm-digitaal.nl/dakreclames-serie-471-570/

Ook zijn op de site, tekeningen van de reclame,s te vinden.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7515
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #293 Gepost op: 11 juli 2022, 14:52:13 »
Michel, ja, zo simpel kan het zijn. Eventueel verstevigen met een los buisje in de slang. Maar als je een cardansyseem hebt, zou ik het niet vervangen. Ik wil voor deze een messing cardansysteem maken. Voorlopig echter....

Reclame kan je ook zelf maken 😇

« Laatst bewerkt op: 11 juli 2022, 20:37:46 door Huup. Reden: vertikkingen »
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

MOVisser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6167
    • Modelbouw in't algemeen. 3D printen etc..
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #294 Gepost op: 11 juli 2022, 14:56:31 »
De cardan overbrenging zou zo simpel kunnen zijn.

Wat ik me wel afvraag is of de slangetjes niet te stug zijn.
De bogies zullen willen draaien en zullen het slangetje dan gaan verbuigen.

Dit tenzij er een kroontandwiel en rondsel / worm en rondsel wordt gebruikt, dan kan de bogie zondermeer draaien.

Ronald Visser
Je kunt me vinden op diverse treinenbeurzen. Houten 18 mei sta ik er weer. Ook met N-schaal.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7515
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #295 Gepost op: 11 juli 2022, 16:44:07 »
Astie kan rijden, post ik een fillumpie.
Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

eemstede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1609
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #296 Gepost op: 11 juli 2022, 21:28:58 »
De cardan overbrenging zou zo simpel kunnen zijn.

Wat ik me wel afvraag is of de slangetjes niet te stug zijn.
De bogies zullen willen draaien en zullen het slangetje dan gaan verbuigen.

Dit tenzij er een kroontandwiel en rondsel / worm en rondsel wordt gebruikt, dan kan de bogie zondermeer draaien.

Ronald Visser

Dat stugge kan inderdaad een probleem zijn; ik heb in een paar gevallen omhulsel van electriciteitsdraad gebruikt, waarbij in bochten de ene soepeler meebuigt dan de ander.  Blijven proberen. Ik heb het gedaan, omdat van een cardanhouder een stuk was afgebroken, maar bedenk nu, dat ik van geel stug omhulsel misschien wel zo'n houdertje kan maken, want kardans lopen wel beter.

Gr. Frank

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #297 Gepost op: 11 juli 2022, 21:58:12 »
Huup,

Die stugheid waarover Frank schrijft kan je ook verminderen door in de lengterichting tussen de asjes wat van het plastic weg te snijden.
Suk6

Ronald
Groet,
      Ronald

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7515
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #298 Gepost op: 11 juli 2022, 22:09:05 »
De kunststof buisjes kunnen tot verschillende problemen leiden, is mijn ervaring.
Zo kan het kunststof inderdaad te stug zijn waardoor het draaistel onvoldoende kan bewegen. Niet alleen draaien in bogen, maar ook op hobbels.
Ook heb ik meegemaakt dat een ietwat los anker in combinatie met de vaste verbinding met het draaistel (want dat is het natuurlijk wel), er toe kan leiden dat de verst van de motor liggende as van een draaistel simpelweg uit de rails wordt getrokken.
Gewicht, evenals weerstand in de aandrijving, kunnen leiden tot tormenteren van de kunststof buis. En dan hebben we natuurlijk het probleem van de toenemende verharding van de kunststof. Dat ook nog.

Maar goed gaan kan het ook. Ik heb hier een Kameel van DJH die eenzelfde aandrijving heeft en probleemloos rijden kan, ondanks bv het gewicht. En al jaren dus.

Het maken van een cardan-systeem is op zich niet zo moeilijk. En bedrijfszekerder doordat al de bovengenoemde mogelijke (!) problemen geëlimineerd worden. Cardan heeft dus mijn voorkeur, maar de buisjes zoals gepresenteerd zijn zeker niet verkeerd.



Citaat
Die stugheid waarover Frank schrijft kan je ook verminderen door in de lengterichting tussen de asjes wat van het plastic weg te snijden.
Ronald, hoe bedoel je dat?

Met groet,
Huup

Hemelen Haven,
Zee. Land.
May your coffee kick in before reality does.

hrp

  • Offline Offline
  • Berichten: 4226
Re: Heen, En en Weer: de tram.
« Reactie #299 Gepost op: 11 juli 2022, 22:48:58 »
Huup,

Ik stuur morgen foto ter verduidelijking.
Gr.
Ronald
Groet,
      Ronald