Doel:€250.00
Donaties:€320.00

Per saldo:€70.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 20-01-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
Vandaag om 00:02:08
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door mardig23
20 januari 2020, 23:54:28
Brawa 2020 door Jean-Pierre
20 januari 2020, 23:37:45
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Modellbahnwagen
20 januari 2020, 23:15:51
Roco NS 200/300 Sik, model 2019 door sneek
20 januari 2020, 23:12:14
Projekt 083-338 door 44
20 januari 2020, 23:08:15
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
20 januari 2020, 23:07:13
Station Rekerdam door NS264
20 januari 2020, 22:53:07
Malmö en de Öresundbrug. door Ronzol
20 januari 2020, 22:51:27
Haarsem aan Zee H0 door NS264
20 januari 2020, 22:48:43
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
20 januari 2020, 22:45:38
Een Zilverling, graffiti op een treinstel. door Eric B
20 januari 2020, 22:30:02
"De rondreizende goederenwagen" wil weer op bezoek! door Hans van de Burgt
20 januari 2020, 22:23:28
VIRM digitaliseren door Remunj
20 januari 2020, 22:07:07
Project Roco Plan T -> Plan Vliegtuig door San-Markos
20 januari 2020, 22:05:33
ESU 2020 voorjaarsnieuwtjes door Christoph
20 januari 2020, 21:47:06
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Eric B
20 januari 2020, 21:08:24
BNLS kalender 2020 door Michel Zethof
20 januari 2020, 20:56:28
Kelderspoor (H0) - poging tot baanplan door NS264
20 januari 2020, 20:55:55
Update: baan in de tropen door Arjen52
20 januari 2020, 20:54:18
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
20 januari 2020, 20:54:18
MSG Drechtsteden is in voorbereiding voor de Modelbouwshow in de Zeelandhallen door Leo Hamelinck
20 januari 2020, 20:50:38
Zwederbaan door nighttrain1
20 januari 2020, 20:50:25
BMB 00-modulebaan, Algemeen. door St00mboy
20 januari 2020, 20:37:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bosje77
20 januari 2020, 20:33:57
Diorama Nederland tp III H0 door Camickaeze
20 januari 2020, 20:30:49
DR4018 - AVT geluidsmodule en AKI van NS seinen en printen door ruudns
20 januari 2020, 20:14:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Floris
20 januari 2020, 19:48:55
Nightjet in 2020 vanuit Brussel - 2021 Amsterdam door verst107
20 januari 2020, 19:46:55
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
20 januari 2020, 19:41:04
  

Auteur Topic: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC  (gelezen 12822 keer)

Diederick

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #180 Gepost op: 14 oktober 2018, 23:36:21 »
Hoi Cornelis,

Als mede beginner kan ik me goed indenken hoe het er bij je aan toe gaat. Je hebt veel in je hoofd en wil dit het liefst allemaal uitbeelden. Zoals je kan zien in mijn draadje (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=84313.0 schommel ik ook nog een beetje van links naar rechts.

Ik heb mij vanavond is eens door je draadje heen geworsteld, al dan niet een beetje in de hoop wat los te komen van mijn plannen.

Wat me op valt is dat je laatst getekend plan (reactie 177 (bij mij althans) veel overeenkomsten heeft met eerdere plannen. Zo zijn de laadsporen voor de houtkap alsmede de 2 kronkelige kopspoortjes aan de zijlijn weer terug. Deze sporen zijn eigenlijk maar door treinen uit 1 richting te bedienen en wel van rechts naar links. Het komt op mij over als een beetje gekunselt van ik wil wat heb nog een wissel en leg het daar wel neer (mijn mening... )

De belangrijkste vraag die ik me tijdens het lezen van alle reacties nog steeds afvraag, weet je wat je percé wil en misschien eigenlijk nog wel belangrijker, weet je wat je weg zou kunnen laten om toch nog tevreden te kunnen zijn.

Van wat ik begrijp is een glooiiend landschap, met links een hogere heuvel (ardennen zijn toch nog geen bergen  :P) die glooiiend lager worden verder naar rechts. Met bossen, weilanden in bloei en een dorp. In het begin klonk het dat rangeren niet zo heel belangrijk was, maar dat je wel industrie wou plaatsen. Daarna leek het rangeren weer belangrijker te worden en daarna weer minder..

Ik zou de middelste ovaal nog een sterk heroverwegen, zeker als die op dezelfde hoogte liggen als de overige sporen komt het mij niet heel natuurlijk over. Dan zou ik liever een kleinere fabrieksaansluiting bij het station verkiezen. Mocht de middenste ovaal zeg de zijlijn een blijvende must zijn geworden, dan zou ik de rangeersporen naar de andere kant omklappen, niet bij het station en verwerken in een klein passeerstation, oogt natuurlijker dan een paar wissels in de doorgaande lijn, in mijn ogen.

Je hebt denk ik nog een beetje stof tot nadenken en zoals anderen al zeiden probeer te focussen op dat wat je echt wilt. En kijk na het uitdenken daarvan welke delen van de scenery je evt nog zou willen opofferen ten gunste van een van de punten op het wensenlijstje.

Veel succes, ik zal je blijven volgen!

Groet,

Diederick

Trein-H0

  • Gast
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #181 Gepost op: 15 oktober 2018, 06:01:31 »
In gedachten de reactie van Diederick: Ik geeft uitsluitend antwoord op de vraag of er in dit plan een berg mogelijk is.

Naar aanleiding van de gedachte van Diederick: Waarom moet er een berg komen?

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 635
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #182 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:01:28 »
Zou de heer Hesselink ook nog willen reageren?
Op uw opinie word prijs gesteld.  ;D
Goedemorgen Cornelis,
De heer Hesselink gooit de handdoek in de ring... Ik heb eigenlijk niets nieuws toe te voegen aan wat ik de afgelopen maanden al heb geschreven.
Dus mijn advies: lees het hele draadje nog eens rustig van begin tot eind door. Bedenk goed met welke meningen en ideeen je het eens bent en met welke niet. Neem dat mee in je baanplan en ga dan gewoon bouwen. Tijdens de bouw kom je misschien tot nieuwe inzichten.
Op dit moment word je heen en weer geslingerd door verschillende baanplannen die om de zoveel tijd terugkomen (zoals ook Diederick al aangaf) zonder dat je je vast durft te leggen in een beslissing.
Succes met plannen en bouwen!
Groet, Wim

PS bedenk dat HÉT ultieme baanplan niet bestaat
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2018, 09:28:25 door Wim Hesselink »
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #183 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:49:35 »
Bedankt voor alle inzet heren!