Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rondom Charlois door R1954
Vandaag om 18:32:39
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
Vandaag om 18:24:08
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 18:23:22
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 17:38:27
Resin kits best met of zonder grondlaag door Duikeend
Vandaag om 17:37:14
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Steenwijk poging 2 door Duikeend
Vandaag om 17:25:22
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 16:01:20
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
  

Auteur Topic: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC  (gelezen 35061 keer)

Diederick

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #180 Gepost op: 14 October 2018, 23:36:21 »
Hoi Cornelis,

Als mede beginner kan ik me goed indenken hoe het er bij je aan toe gaat. Je hebt veel in je hoofd en wil dit het liefst allemaal uitbeelden. Zoals je kan zien in mijn draadje (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=84313.0 schommel ik ook nog een beetje van links naar rechts.

Ik heb mij vanavond is eens door je draadje heen geworsteld, al dan niet een beetje in de hoop wat los te komen van mijn plannen.

Wat me op valt is dat je laatst getekend plan (reactie 177 (bij mij althans) veel overeenkomsten heeft met eerdere plannen. Zo zijn de laadsporen voor de houtkap alsmede de 2 kronkelige kopspoortjes aan de zijlijn weer terug. Deze sporen zijn eigenlijk maar door treinen uit 1 richting te bedienen en wel van rechts naar links. Het komt op mij over als een beetje gekunselt van ik wil wat heb nog een wissel en leg het daar wel neer (mijn mening... )

De belangrijkste vraag die ik me tijdens het lezen van alle reacties nog steeds afvraag, weet je wat je percé wil en misschien eigenlijk nog wel belangrijker, weet je wat je weg zou kunnen laten om toch nog tevreden te kunnen zijn.

Van wat ik begrijp is een glooiiend landschap, met links een hogere heuvel (ardennen zijn toch nog geen bergen  :P) die glooiiend lager worden verder naar rechts. Met bossen, weilanden in bloei en een dorp. In het begin klonk het dat rangeren niet zo heel belangrijk was, maar dat je wel industrie wou plaatsen. Daarna leek het rangeren weer belangrijker te worden en daarna weer minder..

Ik zou de middelste ovaal nog een sterk heroverwegen, zeker als die op dezelfde hoogte liggen als de overige sporen komt het mij niet heel natuurlijk over. Dan zou ik liever een kleinere fabrieksaansluiting bij het station verkiezen. Mocht de middenste ovaal zeg de zijlijn een blijvende must zijn geworden, dan zou ik de rangeersporen naar de andere kant omklappen, niet bij het station en verwerken in een klein passeerstation, oogt natuurlijker dan een paar wissels in de doorgaande lijn, in mijn ogen.

Je hebt denk ik nog een beetje stof tot nadenken en zoals anderen al zeiden probeer te focussen op dat wat je echt wilt. En kijk na het uitdenken daarvan welke delen van de scenery je evt nog zou willen opofferen ten gunste van een van de punten op het wensenlijstje.

Veel succes, ik zal je blijven volgen!

Groet,

Diederick

Trein-H0

  • Gast
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #181 Gepost op: 15 October 2018, 06:01:31 »
In gedachten de reactie van Diederick: Ik geeft uitsluitend antwoord op de vraag of er in dit plan een berg mogelijk is.

Naar aanleiding van de gedachte van Diederick: Waarom moet er een berg komen?

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #182 Gepost op: 15 October 2018, 09:01:28 »
Zou de heer Hesselink ook nog willen reageren?
Op uw opinie word prijs gesteld.  ;D
Goedemorgen Cornelis,
De heer Hesselink gooit de handdoek in de ring... Ik heb eigenlijk niets nieuws toe te voegen aan wat ik de afgelopen maanden al heb geschreven.
Dus mijn advies: lees het hele draadje nog eens rustig van begin tot eind door. Bedenk goed met welke meningen en ideeen je het eens bent en met welke niet. Neem dat mee in je baanplan en ga dan gewoon bouwen. Tijdens de bouw kom je misschien tot nieuwe inzichten.
Op dit moment word je heen en weer geslingerd door verschillende baanplannen die om de zoveel tijd terugkomen (zoals ook Diederick al aangaf) zonder dat je je vast durft te leggen in een beslissing.
Succes met plannen en bouwen!
Groet, Wim

PS bedenk dat HÉT ultieme baanplan niet bestaat
« Laatst bewerkt op: 15 October 2018, 09:28:25 door Wim Hesselink »
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #183 Gepost op: 15 October 2018, 09:49:35 »
Bedankt voor alle inzet heren!