Doel:€250.00
Donaties:€197.50

Per saldo:€-52.50

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-09-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bij Heukelom en Oisterwijk Oost hekken geplaatst (Fotolokatie)? door André82
Vandaag om 21:07:34
RTM-tijden herleven... door Marc tramt
Vandaag om 21:07:05
Ledverlichting aansluiten door phdirk
Vandaag om 20:59:03
NS 5500 / HSM 700 spoor 0 / 1 door FritsT
Vandaag om 20:53:12
Bestaat er een lijstje met voedingen die niet meer veilig zijn? door phdirk
Vandaag om 20:52:05
Britain's biggest dig BBC 2 door Jeronimos
Vandaag om 20:35:00
Beurs in Houten 10 oktober 2020 - de voor- en nabeschouwing door Falcon10
Vandaag om 20:30:08
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door AntonM
Vandaag om 20:17:05
Projekt 083-338 door DE-II
Vandaag om 20:08:08
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:05:21
Eurotrein graanwagens door wmrail
Vandaag om 19:59:22
Een kleine baan in een grote schaal: Laden en lossen in 1:22.5 door NS1220
Vandaag om 19:36:50
ICM treinstel 4083 als NOS-treinstel door NL-modelspoor
Vandaag om 19:26:24
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door R v/d Hoven
Vandaag om 19:23:01
ESU draaistel door Arnold van Heyst
Vandaag om 19:07:17
Beurs Joure, 18 juli 2020... door ex-DR V100
Vandaag om 18:24:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 18:23:25
De Hef in N schaal... door jowi
Vandaag om 18:18:04
Mehano Blue Tiger H0, kap openen voor inbouw decoder, ASB's en andere problemen door wob
Vandaag om 18:08:48
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 18:07:05
Spoor 1 baan Gebr. Vierling: van DB naar ÖBB door becasse
Vandaag om 18:00:10
Bouwen van modellen bestaande uit gips door MOVisser
Vandaag om 17:58:23
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Bart Zegers
Vandaag om 17:57:31
Rheinburgh, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 17:47:50
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door arnout
Vandaag om 17:47:03
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 17:42:38
NL baan: Frotterdam in h0 door Ben
Vandaag om 17:35:09
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Daan Neijenhuis
Vandaag om 17:12:19
Raadplaatje door Daan Neijenhuis
Vandaag om 16:59:52
Kopstation aan Noordzeekust Duitsland door NS264
Vandaag om 16:46:22
  

Auteur Topic: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC  (gelezen 14677 keer)

Diederick

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #180 Gepost op: 14 oktober 2018, 23:36:21 »
Hoi Cornelis,

Als mede beginner kan ik me goed indenken hoe het er bij je aan toe gaat. Je hebt veel in je hoofd en wil dit het liefst allemaal uitbeelden. Zoals je kan zien in mijn draadje (https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=84313.0 schommel ik ook nog een beetje van links naar rechts.

Ik heb mij vanavond is eens door je draadje heen geworsteld, al dan niet een beetje in de hoop wat los te komen van mijn plannen.

Wat me op valt is dat je laatst getekend plan (reactie 177 (bij mij althans) veel overeenkomsten heeft met eerdere plannen. Zo zijn de laadsporen voor de houtkap alsmede de 2 kronkelige kopspoortjes aan de zijlijn weer terug. Deze sporen zijn eigenlijk maar door treinen uit 1 richting te bedienen en wel van rechts naar links. Het komt op mij over als een beetje gekunselt van ik wil wat heb nog een wissel en leg het daar wel neer (mijn mening... )

De belangrijkste vraag die ik me tijdens het lezen van alle reacties nog steeds afvraag, weet je wat je percé wil en misschien eigenlijk nog wel belangrijker, weet je wat je weg zou kunnen laten om toch nog tevreden te kunnen zijn.

Van wat ik begrijp is een glooiiend landschap, met links een hogere heuvel (ardennen zijn toch nog geen bergen  :P) die glooiiend lager worden verder naar rechts. Met bossen, weilanden in bloei en een dorp. In het begin klonk het dat rangeren niet zo heel belangrijk was, maar dat je wel industrie wou plaatsen. Daarna leek het rangeren weer belangrijker te worden en daarna weer minder..

Ik zou de middelste ovaal nog een sterk heroverwegen, zeker als die op dezelfde hoogte liggen als de overige sporen komt het mij niet heel natuurlijk over. Dan zou ik liever een kleinere fabrieksaansluiting bij het station verkiezen. Mocht de middenste ovaal zeg de zijlijn een blijvende must zijn geworden, dan zou ik de rangeersporen naar de andere kant omklappen, niet bij het station en verwerken in een klein passeerstation, oogt natuurlijker dan een paar wissels in de doorgaande lijn, in mijn ogen.

Je hebt denk ik nog een beetje stof tot nadenken en zoals anderen al zeiden probeer te focussen op dat wat je echt wilt. En kijk na het uitdenken daarvan welke delen van de scenery je evt nog zou willen opofferen ten gunste van een van de punten op het wensenlijstje.

Veel succes, ik zal je blijven volgen!

Groet,

Diederick

Trein-H0

  • Gast
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #181 Gepost op: 15 oktober 2018, 06:01:31 »
In gedachten de reactie van Diederick: Ik geeft uitsluitend antwoord op de vraag of er in dit plan een berg mogelijk is.

Naar aanleiding van de gedachte van Diederick: Waarom moet er een berg komen?

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 789
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #182 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:01:28 »
Zou de heer Hesselink ook nog willen reageren?
Op uw opinie word prijs gesteld.  ;D
Goedemorgen Cornelis,
De heer Hesselink gooit de handdoek in de ring... Ik heb eigenlijk niets nieuws toe te voegen aan wat ik de afgelopen maanden al heb geschreven.
Dus mijn advies: lees het hele draadje nog eens rustig van begin tot eind door. Bedenk goed met welke meningen en ideeen je het eens bent en met welke niet. Neem dat mee in je baanplan en ga dan gewoon bouwen. Tijdens de bouw kom je misschien tot nieuwe inzichten.
Op dit moment word je heen en weer geslingerd door verschillende baanplannen die om de zoveel tijd terugkomen (zoals ook Diederick al aangaf) zonder dat je je vast durft te leggen in een beslissing.
Succes met plannen en bouwen!
Groet, Wim

PS bedenk dat HÉT ultieme baanplan niet bestaat
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2018, 09:28:25 door Wim Hesselink »
Altwied im Westerwald, zijlijn Westerwald, Ep IV, schaal N
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #183 Gepost op: 15 oktober 2018, 09:49:35 »
Bedankt voor alle inzet heren!