Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Fleischmania Nostalgia
door
hervé
Vandaag
om 14:35:07
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
Vandaag
om 14:29:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 14:26:58
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
MaraNCS
Vandaag
om 14:22:42
DCM motor van Märklin demonteren.
door
saskia
Vandaag
om 14:16:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
hervé
Vandaag
om 14:09:16
Sikje 225
door
spoorijzer
Vandaag
om 14:05:04
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 13:41:32
Modeltreinexpress gesloten op 22juli2025
door
R1954
Vandaag
om 13:10:11
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
Corné81
Vandaag
om 12:59:21
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen
door
j.ossebaar
Vandaag
om 12:57:55
Railpro 607
door
Bob11
Vandaag
om 12:53:23
Piko 2025
door
Pukkie
Vandaag
om 12:48:57
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 10:39:09
LS Models / Models World 2021
door
Benelux795
Vandaag
om 10:00:39
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
orientexpress
Vandaag
om 09:56:00
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein
door
R v/d Hoven
Vandaag
om 09:53:55
Lima IRM pimpen
door
Brouwersbaan
Vandaag
om 09:42:01
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan
door
laurent
Vandaag
om 08:55:50
Klein baantje 1200x1200mm
door
Wim Vink
16 July 2025, 23:02:19
Locverlichting dmv micro-LEDS
door
Mar-Cas
16 July 2025, 22:21:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
16 July 2025, 21:47:03
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
16 July 2025, 21:44:15
Gewoon wat busfoto's
door
Bolramer
16 July 2025, 21:43:57
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Eric B
16 July 2025, 21:25:56
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets
door
orientexpress
16 July 2025, 21:11:42
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute
door
Dion
16 July 2025, 20:00:59
Br 41 Weinert, loop of sloop ?
door
puntenglijder
16 July 2025, 18:32:29
Boek over de oorsprong NS 500/600
door
sneek
16 July 2025, 18:15:23
Lima plan E bankjes
door
klusser
16 July 2025, 18:02:28
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
1
...
11
12
[
13
]
Omlaag
Auteur
Topic: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC (gelezen 32862 keer)
Diederick
Offline
Berichten: 25
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
«
Reactie #180 Gepost op:
14 October 2018, 23:36:21 »
Hoi Cornelis,
Als mede beginner kan ik me goed indenken hoe het er bij je aan toe gaat. Je hebt veel in je hoofd en wil dit het liefst allemaal uitbeelden. Zoals je kan zien in mijn draadje (
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=84313.0
schommel ik ook nog een beetje van links naar rechts.
Ik heb mij vanavond is eens door je draadje heen geworsteld, al dan niet een beetje in de hoop wat los te komen van mijn plannen.
Wat me op valt is dat je laatst getekend plan (reactie 177 (bij mij althans) veel overeenkomsten heeft met eerdere plannen. Zo zijn de laadsporen voor de houtkap alsmede de 2 kronkelige kopspoortjes aan de zijlijn weer terug. Deze sporen zijn eigenlijk maar door treinen uit 1 richting te bedienen en wel van rechts naar links. Het komt op mij over als een beetje gekunselt van ik wil wat heb nog een wissel en leg het daar wel neer (mijn mening... )
De belangrijkste vraag die ik me tijdens het lezen van alle reacties nog steeds afvraag, weet je wat je percé wil en misschien eigenlijk nog wel belangrijker, weet je wat je weg zou kunnen laten om toch nog tevreden te kunnen zijn.
Van wat ik begrijp is een glooiiend landschap, met links een hogere heuvel (ardennen zijn toch nog geen bergen
) die glooiiend lager worden verder naar rechts. Met bossen, weilanden in bloei en een dorp. In het begin klonk het dat rangeren niet zo heel belangrijk was, maar dat je wel industrie wou plaatsen. Daarna leek het rangeren weer belangrijker te worden en daarna weer minder..
Ik zou de middelste ovaal nog een sterk heroverwegen, zeker als die op dezelfde hoogte liggen als de overige sporen komt het mij niet heel natuurlijk over. Dan zou ik liever een kleinere fabrieksaansluiting bij het station verkiezen. Mocht de middenste ovaal zeg de zijlijn een blijvende must zijn geworden, dan zou ik de rangeersporen naar de andere kant omklappen, niet bij het station en verwerken in een klein passeerstation, oogt natuurlijker dan een paar wissels in de doorgaande lijn, in mijn ogen.
Je hebt denk ik nog een beetje stof tot nadenken en zoals anderen al zeiden probeer te focussen op dat wat je echt wilt. En kijk na het uitdenken daarvan welke delen van de scenery je evt nog zou willen opofferen ten gunste van een van de punten op het wensenlijstje.
Veel succes, ik zal je blijven volgen!
Groet,
Diederick
Gelogd
Trein-H0
Gast
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
«
Reactie #181 Gepost op:
15 October 2018, 06:01:31 »
In gedachten de reactie van Diederick: Ik geeft uitsluitend antwoord op de vraag of er in dit plan een berg mogelijk is.
Naar aanleiding van de gedachte van Diederick: Waarom
moet
er een berg komen?
Gelogd
Wim Hesselink
Offline
Berichten: 866
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
«
Reactie #182 Gepost op:
15 October 2018, 09:01:28 »
Citaat van: C_cornelis_S op 14 October 2018, 20:41:59
Zou de heer Hesselink ook nog willen reageren?
Op uw opinie word prijs gesteld.
Goedemorgen Cornelis,
De heer Hesselink gooit de handdoek in de ring... Ik heb eigenlijk niets nieuws toe te voegen aan wat ik de afgelopen maanden al heb geschreven.
Dus mijn advies: lees het hele draadje nog eens rustig van begin tot eind door. Bedenk goed met welke meningen en ideeen je het eens bent en met welke niet. Neem dat mee in je baanplan en ga dan gewoon bouwen. Tijdens de bouw kom je misschien tot nieuwe inzichten.
Op dit moment word je heen en weer geslingerd door verschillende baanplannen die om de zoveel tijd terugkomen (zoals ook Diederick al aangaf) zonder dat je je vast durft te leggen in een beslissing.
Succes met plannen en bouwen!
Groet, Wim
PS bedenk dat HÉT ultieme baanplan niet bestaat
«
Laatst bewerkt op: 15 October 2018, 09:28:25 door Wim Hesselink
»
Gelogd
Nieuwe baan:
Kurtscheid
Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256
C_cornelis_S
Offline
Berichten: 98
de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
«
Reactie #183 Gepost op:
15 October 2018, 09:49:35 »
Bedankt voor alle inzet heren!
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Vorige
-
1
...
11
12
[
13
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC