Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:08:14
De (3d) knutsels van Ronald. door Jan-Peter
Vandaag om 00:04:32
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
28 maart 2024, 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC  (gelezen 28856 keer)

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #135 Gepost op: 27 september 2018, 19:31:29 »
Het is niet de bedoeling je boos te maken, Gerrit

Trein-H0

  • Gast
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #136 Gepost op: 27 september 2018, 19:37:52 »
Ik ben ook niet boos. Ik zie gewoon geen mogelijkheden meer. Maar mogelijkerwijs heeft Wim de oplossing voor je. Even goede vrienden hoor.

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #137 Gepost op: 27 september 2018, 19:42:14 »
oké kerel,
Ik waardeer je eerlijkheid,
wil je vriendelijk bedanken voor je haast tomeloze inzet.
Vind het spijtig, maar ik begrijp je punt.

Hartelijk bedankt man. :)
Cornelis

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #138 Gepost op: 28 september 2018, 10:00:35 »
Dag Wim,

ben bezig op de tafel te passen en te meten.
Ps, gaat u ook stoppen?

Corr

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #139 Gepost op: 28 september 2018, 10:08:25 »
Goedemorgen heren,

Ik bespeur wat frustraties... ;) Nee, ik stop niet hoor,  ik was even druk met andere dingen. En ik vermoed dat Gerrit ook gewoon mee blijft lezen. Hij heeft vast nog wel een paar goede ideeen achter de hand :)

@ Cornelis: Ik ben het met Gerrit eens dat je waarschijnlijk te veel wilt op te weinig oppervlak. Dat is niks bijzonders, dat hebben vrijwel alle modelbouwers, incl ondergetekende. :)
Maar het betekent wel dat je even flink moet nadenken wat je echt wilt met je baan. Dus wat voor jou een "must-have" is (een harde eis). De andere dingen zijn misschien leuk, maar niet noodzakelijk. Wensen dus.

Het beste is dan om met de harde eisen te beginnen en daar een baan voor te ontwerpen. Pas als dat klaar is, kun je kijken of er nog ruimte is om 1 of meerdere van je wensen toe te voegen. Gelukkig heb je al een lijstje met eisen (en ook 1 met wensen) gemaakt, dus dat maakt het leven weer eenvoudiger.  Het valt dus wel mee met de zware tijden ;)

Ik zou dus nu eerst verder gaan om een ontwerp te maken met daarin:
- schaduwstation onder de berg/heuvel aan de linkerkant. (dat ontwerp heb je al liggen)
- station Hochdorf (dat heb je ook al klaar)
- landschap: weiland, bos, dorp en burcht

Eigenlijk ben je qua sporenplan dus al klaar. Je hoeft er alleen nog maar het landschap in te tekenen. Probeer daar een schets van te maken en laat het hier dan zien.
Daarna kunnen we kijken of er plek is voor een extra station en/of rangeersporen.

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #140 Gepost op: 28 september 2018, 10:39:45 »
Nog een paar vragen over wat andere opmerkingen die ik her en der las:

in het linker gedeelte wat overdekt is, wil ik een halve berg maken.
Wat bedoel je met een halve berg Cornelis? Omdat modelbanen nogal klein zijn, kunnen we nooit een hele berg (of zelfs een hele heuvel) op een modelbaan maken. Niet 1 die enigzins een realistische grootte (hoogte en breedte!) heeft. Het enige wat lukt is een uitsnede uit een berglandschap. De rest van de illusie dat je in een (middel)gebergte staat, moet door de achtergrondschildering komen.
Of bedoel je misschien dat je links een berg wilt, en rechts een vlak gedeelte. Dat zou vrij onrealistisch lijken. Gekunsteld zelfs. Bergen houden normaliter niet zomaar op. Ze hebben uitlopers.
Ik zou de hele baan bedekken met een golvend landschap. In de lagere delen (het dal) is dan een vlakke plek nodig om een station te bouwen. Maar ook dat is nooit helemaal vlak. Bij de aanleg van een spoorweg wordt het landschap aangepast om het station in te passen. Bv met uitgravingen en ophogingen die met muren worden gesteund. Het effect is dat de spoorlijn midden in een berglandschap ligt en zich daar (mbv kunstwerken) doorheen worstelt. Dat heeft ook juist zijn charme in het nabootsen op een modelbaan. De mooiste modelbanen zijn vaak die, waarin het lijkt alsof het spoor in het landschap is gebouwd. En niet die waar het landschap om het spoor heen is gelegd.
Een dorp hoeft ook niet op een vlakte te liggen. Veel dorpen in middelgebergtes liggen juist ook op de hellingen. Ieder huis half ingegraven in de helling of op een klein plateautje (waar alleen dat ene huis op past). De wegen slingeren er langs en zijn vrijwel nergens horizontaal.

het materieel waarmee ik rijd is zo'n negentig cm zo niet langer.
Wat inhoud dat de sporen naar houtkap voorzien zijn van een dubbel en lang spoor.
Dit begrijp ik niet. Wat heeft de lengte van je treinen te maken met de lengte van het laadspoor voor hout? Het hoeven geen hele treinen zijn die beladen worden. Vaak zijn het gewoon enkele wagens. 3 rongenwagens is genoeg. Die assen op een opstelspoor van 40 cm. Als de wagens beladen zijn worden ze aan een passerende goederentrein gehangen en klaar. Het hoeven niet perse bloktreinen te zijn. Daarvoor heb je geen ruimte.
Ook de noodzaak voor een dubbel laadspoor ontgaat me volledig. Hoeveel hout wil je verladen? Als je dit echt interessant vindt, zou ik het thema hierop baseren: een grote verlading van hout aan een dubbelsporige lijn in de Ardennen. Maar dan geen station meer.

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #141 Gepost op: 28 september 2018, 11:34:18 »
Dag Wim,

Fijn uw support te mogen behouden.

Het punt met de berg/heuvel:
Wil de voet van een heuvel uitbeelden met het daarbij begroeiende gedeelte.
Denk aan een Ardense heuvel met: sparren, dennen, gras en koeien.
Om die reden is er plek voor een schaduwstation.
Hoe zou ik dat volgens u kunnen realiseren?

''het materieel waarmee ik rijd is zo'n negentig cm zo niet langer.
Wat inhoud dat de sporen naar houtkap voorzien zijn van een dubbel en lang spoor.''

Het idee was in dit kader, om een lange trein te maken.
met aan de ene zijde houtkap, aan de andere kant andere industrie.

Met vriendelijk groet,
Cornelis

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #142 Gepost op: 28 september 2018, 14:25:00 »
Wil de voet van een heuvel uitbeelden met het daarbij begroeiende gedeelte.
Denk aan een Ardense heuvel met: sparren, dennen, gras en koeien.
Om die reden is er plek voor een schaduwstation.
Hoe zou ik dat volgens u kunnen realiseren?
Hoe je dat kunt realiseren? Door het gewoon te bouwen! Misschien begrijp ik je vraag niet. Bedoel je dat je niet weet hóe je het bouwt (bv met welk bouwmateriaal) of zie je het niet voor je in 3 dimensies?

Het idee was in dit kader, om een lange trein te maken. met aan de ene zijde houtkap, aan de andere kant andere industrie.
Bedoel je dat je het treinvervoer tussen houtkap en industrie wilt simuleren/naspelen? Zo ja, dan zie ik nog steeds niet waarom je lange (blok)treinen nodig hebt. Je kunt nog steeds hout op 3 rongenwagens laden, die wagens in je station aan een passerende goederentrein meegeven, deze hele trein naar een ander deel op je modelbaan laten rijden en vervolgens de rongenwagens bij de fabriek (zagerij neem ik aan) afleveren. De rest van de goederentrein tuft vrolijk verder richting het volgende station (=schaduwstation).

Los daarvan heb je het nu weer over industrie. Ik dacht dat je voorlopig de industrie/rangeerspoortjes weg wilde laten?

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #143 Gepost op: 29 september 2018, 14:08:09 »
Hallo Wim,

Hoe je dat kunt realiseren? Door het gewoon te bouwen! Misschien begrijp ik je vraag niet. Bedoel je dat je niet weet hóe je het bouwt (bv met welk bouwmateriaal) of zie je het niet voor je in 3 dimensies?
voor 3D heeft men geen bril nodig, ;) ik doel op de punten uit uw vorige citaat
Citaat van: Wim Hesselink link=topic=82082.msg3221940896#msg3221940896

date=1538123985
Nog een paar vragen over wat andere opmerkingen die ik her en der las:
Wat bedoel je met een halve berg Cornelis? Omdat modelbanen nogal klein zijn, kunnen we nooit een hele berg (of zelfs een hele heuvel) op een modelbaan maken. Niet 1 die enigzins een realistische grootte (hoogte en breedte!) heeft. Het enige wat lukt is een uitsnede uit een berglandschap. De rest van de illusie dat je in een (middel)gebergte staat, moet door de achtergrondschildering komen.
Of bedoel je misschien dat je links een berg wilt, en rechts een vlak gedeelte. Dat zou vrij onrealistisch lijken. Gekunsteld zelfs. Bergen houden normaliter niet zomaar op. Ze hebben uitlopers.
Ik zou de hele baan bedekken met een golvend landschap. In de lagere delen (het dal) is dan een vlakke plek nodig om een station te bouwen. Maar ook dat is nooit helemaal vlak. Bij de aanleg van een spoorweg wordt het landschap aangepast om het station in te passen. Bv met uitgravingen en ophogingen die met muren worden gesteund. Het effect is dat de spoorlijn midden in een berglandschap ligt en zich daar (mbv kunstwerken) doorheen worstelt. Dat heeft ook juist zijn charme in het nabootsen op een modelbaan. De mooiste modelbanen zijn vaak die, waarin het lijkt alsof het spoor in het landschap is gebouwd. En niet die waar het landschap om het spoor heen is gelegd.
Een dorp hoeft ook niet op een vlakte te liggen. Veel dorpen in middelgebergtes liggen juist ook op de hellingen. Ieder huis half ingegraven in de helling of op een klein plateautje (waar alleen dat ene huis op past). De wegen slingeren er langs en zijn vrijwel nergens horizontaal.

volgens uw citaat zou een voet van een berg een golvend landschap betekenen. (uitlopers) En die uitloper zijn in de Ardennen meestal weilanden en bos.
Dat is wat ik wilde weten.

Bedoel je dat je het treinvervoer tussen houtkap en industrie wilt simuleren/naspelen? Zo ja, dan zie ik nog steeds niet waarom je lange (blok)treinen nodig hebt. Je kunt nog steeds hout op 3 rongenwagens laden, die wagens in je station aan een passerende goederentrein meegeven, deze hele trein naar een ander deel op je modelbaan laten rijden en vervolgens de rongenwagens bij de fabriek (zagerij neem ik aan) afleveren. De rest van de goederentrein tuft vrolijk verder richting het volgende station (=schaduwstation).

Los daarvan heb je het nu weer over industrie. Ik dacht dat je voorlopig de industrie/rangeerspoortjes weg wilde laten?

Groet, Wim
 

is alleen een motivatie voor de opties die ik in mijn hoofd had. De rest mag u vergeten.

have a great weekend.

groeten,
Cornelis

C_cornelis_S

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
  • de kunst van het leven is het betekenis te geven.
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #144 Gepost op: 29 september 2018, 20:26:16 »
Goedenavond,

Na ontwerpen op de tafel is dit het resultaat.
de foto hieronder is zoals het er op de tafel bijligt.

Ben tegen de volgende zaken aangelopen:
-links bij de wissels wil ik een tunnel maken. Denk dat het opnieuw ontwerpen word, tenzij er andere ideeën zijn. Zijn die er? liefst zo dicht mogelijk naar het station toe. :)
-Heb ik de standaard wisselovergang rechtsonder in de bocht juist gemaakt?
-de rangeerspoortjes zijn nu korter. (Wim,is dit wat u ongeveer bedoelde?) op de baan zien korte rangeersporen er ook beter uit.
-behalve de flex bovenin bij het paradespoor is alles gelegd met standaard rails. Dat kan natuurlijk nog veranderd worden.

Dit was het voor vandaag.

Met vriendelijke groeten,
Cornelis


 


nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2055
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #145 Gepost op: 29 september 2018, 21:53:27 »
hoi cornelis
zoals je weet spoor ik ook N
De reacties van je wil te veel snap ik helemaal
Hochdorf prima
Een aftakking naar een dorpje met een houtspoortje prima ,kopstationnetje
liefst zo ver mogelijk van hochdorf zodat het ook ruimtelijk gescheiden is
eventueelspoor laten stijgen zodat de hoofdsporen er aan de achterkant achter verdwijnen
Dan kunnen die wissels rechts op je hoofdsporen ook weg
verder heb je dan genoeg ruimte voor scenery
Bij hochdorf een goederenloods,los enlaadspoortje en een spoortje voor je houtzagerij
Bedrijf
bv goederen trein arriveert in hochdorf  wat gesloten koel wagens en hout wagens voor  dorp
spul komt terug en gaat met het nodige rangeerwerk op route naar een ver buitenland
idem railbusje van en naar dorp
je zal zien dat je nog ruimte te kort kom
groetjes
kees



Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #146 Gepost op: 30 september 2018, 22:26:32 »
Goedenavond,
Sorry voor de late reactie, maar ik was druk bezig met weekend vieren (incl alle klusjes die daar bij horen, leuke en minder leuke...)

voor 3D heeft men geen bril nodig, ;)
Nou... sommige mensen wel hoor... Ik zie soms baanplannen voorbij komen waar tunneltrajecten boven zichtbare sporen liggen....
Dat is bij jou trouwens niet het geval  ;D

ik doel op de punten uit uw vorige citaat
................
volgens uw citaat zou een voet van een berg een golvend landschap betekenen. (uitlopers) En die uitloper zijn in de Ardennen meestal weilanden en bos.
Dat is wat ik wilde weten.

Ok, ik denk dat ik je begrijp. Je wilt zowel de berg als de uitlopers op je baan?
Dat gaat helaas niet passen... daar heb je zo veel ruimte voor nodig. Ik zou me beperken tot 1 van de 2. Of het bergachtige deel, of de vlakkere uitlopers. Het bergachtige deel lijkt me het beste te passen bij je wensen, want juist daar vind je de tunnels.
Als je ipv een rechthoekige baan bv een U-vormige zou hebben (langs de wanden), dan is het gemakkelijker te realiseren. omdat een U vormige baan niet in 1 keer te overzien is. De verschillende delen zijn door de vorm van de baan dan optisch gescheiden. Jij hebt echter een rechthoek, dus zou ik in de bergen blijven.

Links het hoogste deel van de berg(helling) met daarop het kasteel. Dan via het midden een bergrug (nou ja, wat er voor doorgaat op zo weinig ruimte...) die de baan in 2 delen scheidt. Aan de voorzijde van de rug station Hochdorf. Aan de achterzijde het paradetraject. Op de rug (en de hellingen daarvan) kun je de dorpsbebouwing plaatsen. De spoorverbinding omrondt de bergrug aan de rechterkant, of doorsnijdt hem met een insnijding. Een beekje dat min of meer parallel aan het spoor loopt, versterkt het effect van een spoorlijn die een rivierdal volgt door de bergen.
Als je wilt kan ik morgen wel een schetsje maken.

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #147 Gepost op: 30 september 2018, 22:52:56 »
-links bij de wissels wil ik een tunnel maken. Denk dat het opnieuw ontwerpen word, tenzij er andere ideeën zijn. Zijn die er? liefst zo dicht mogelijk naar het station toe. :)
Zoals ik in een eerder bericht al schreef, zou ik een stukje recht spoor (zonder wissels!) tussen schaduwstation en zichtbaar station nemen. Op dat stukje kun je dan je tunnelportaal plaatsen.

-Heb ik de standaard wisselovergang rechtsonder in de bocht juist gemaakt?
Nee!  ;D Nou ja, op zich wel, maar doordat je tussen station en overloopwissels een boog hebt, zit je daar met een S-bocht direct voor het wissel. Dat kan snel tot ontsporingen leiden... Kijk nog even naar mijn baanplan in reactie nr 114.

-de rangeerspoortjes zijn nu korter. (Wim,is dit wat u ongeveer bedoelde?) op de baan zien korte rangeersporen er ook beter uit.
Ja,  alleen weet ik nog steeds niet waar welk spoor nu voor dient. Staat er een fabriek of een goederenloods of is het een losweg? Is het een uithaalspoor? Goederenloods en losweg zijn onderdeel van het station (worden door de spoorwegen zelf bemand en onderhouden). Fabrieken kunnen wat verder van het station zijn, wat er dan toe leidt dat het spoor van een aansluiting wat meer wegslingert van het doorgaande spoor.

De lengte van een aansluitspoor hangt af van het aantal wagens dat er tegelijkertijd behandeld moet worden. Niet ieder type wagen dat naar een bepaalde fabriek kan komen, komt daar op het zelfde moment. Voor een typische fabriek op een modelbaan is 3 wagens denk ik genoeg.

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256

Sandopie

  • Offline Offline
  • Berichten: 280
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #148 Gepost op: 01 oktober 2018, 01:56:53 »
Cornelis,

Heb jij wel eens overwogen om de vaste plaat uit te breiden met een of meerdere los te koppelen modules?
Met vriendelijke groet,

Rinus Vos

Volume draagt niets bij aan de kracht van het argument.



OpenDcc GBMBoost16T master, GBM16TS, GBMBoost16T cliënt, OneControl en LightControl, iTrain.

Wim Hesselink

  • Offline Offline
  • Berichten: 866
    • Altwied im Westerwald
Re: N-baan, Ardennen, 2.90-1.22m. Mobile Station 66955 DCC
« Reactie #149 Gepost op: 01 oktober 2018, 08:30:05 »
Een aftakking naar een dorpje met een houtspoortje prima ,kopstationnetje
Hallo Kees,
Cornelis had eerder in dit draadje aangegeven dat hij geen kopstation wil, maar door wil kunnen rijden (rangeren had/heeft geen hoge prioritiet). Vandaar dat het zijlijntje via het schaduwdeel weer terugkomt in Hochdorf.

Heb jij wel eens overwogen om de vaste plaat uit te breiden met een of meerdere los te koppelen modules?
Hallo Rinus, ik heb hem eenzelfde suggestie gedaan (ergens begin van dit draadje), nl om het industrie deel op een apart aanzetstuk te bouwen. Dat kan dan later worden gebouwd. Cornelis heeft er eigenlijk nooit op gereageerd... Nu misschien? Hint, hint  ;)

Groet, Wim
Nieuwe baan: Kurtscheid Strassenhaus im Westerwald, Duitse zijlijn, Ep IV, schaal N
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=102763.0
Oude baan: Altwied im Westerwald
http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=9256