Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Efteling spoorweg gaat elektrisch door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:19:48
GSS Jubileumbaantje (0e / 0n30) door MacArthur
Vandaag om 16:18:56
Lantaarns Crafftiq op Roco Sik door Sven
Vandaag om 16:18:53
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Sven
Vandaag om 16:16:14
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door Arjan6511
Vandaag om 16:08:17
Pools diorama H0 door Sven
Vandaag om 16:07:33
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 15:53:47
NS gaat weer thuis oefenen in klanttevredenheid door Magic
Vandaag om 15:45:38
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 15:14:21
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Bert55
Vandaag om 15:04:46
DR4024 door Michaël dB
Vandaag om 14:58:59
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 14:45:36
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door bask185
Vandaag om 14:27:08
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Cor--24
Vandaag om 14:13:26
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 13:29:14
Locatie van foto gezocht door Arjan6511
Vandaag om 13:18:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door 741230
Vandaag om 13:11:00
MB-module: Hielan Ware door Hendrik Jan
Vandaag om 12:47:14
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Martijn HITV
Vandaag om 12:40:37
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 12:11:20
ÖBB Smalspoor minibaantje in H0e door RhB-Mikey
Vandaag om 11:05:17
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Teun
Vandaag om 11:00:26
Treinreizen met m'n vader door Arjan6511
Vandaag om 10:58:20
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 10:54:54
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:31:47
ABLOAD gaat stoppen door Bor de Wolf
Vandaag om 10:25:16
NS 8400 van Werps door FritsT
Vandaag om 09:58:13
US figuren in 1:48 tijdsperiode 1930-1950 door Ronald Halma
Vandaag om 09:43:35
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door Simplex
Vandaag om 09:06:30
Decals Star TE-5933 door spoorijzer
Vandaag om 08:08:42
  

Auteur Topic: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen  (gelezen 19072 keer)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7044
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #45 Gepost op: 15 september 2020, 21:05:04 »
Mijn meisje wil ineens met me naar Wenen (y)

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #46 Gepost op: 15 september 2020, 21:11:48 »
Maar wil ze ook met je terug? ;)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7044
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #47 Gepost op: 15 september 2020, 21:17:37 »
 (y)
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #48 Gepost op: 15 september 2020, 22:30:23 »
Ik heb diverse keren zitrijtuigen in de nacht gehad. Of liever gezegd, zitplaatsen. Die stoelen van de CNL staan bij mij nog steeds met stip bovenaan. De 2e klasse couchettes waar je dan met 6 in zit waren ronduit beroerd, de eerste klasse ICE was ook niet echt slaapbaar. Bij CNL had ik altijd zo'n stoel, na 1x ÖBB zitplek in de toen nog EN421 heb ik de keren daarop maar een bed geboekt. :-X

Toch goede ontwikkeling dat ie terugkomt. Minder goede ontwikkeling is dat daarmee het autovervoer vanaf Düsseldorf naar Wenen komt te vervallen. Men wil blijkbaar niet nog meer rangeren. 3x per week zal, verwacht ik, de trein te Keulen gecombineerd worden met het Brusselse deel, dat vanaf 13 december enkel nog naar Wenen gaat (München/Innsbruck komt te vervallen). Te Keulen gaat sowieso de NS lok eraf, ook als er geen treindeel uit Brussel/Aken komt. Ik verwacht dus op dagen dat de Brusselaar ook rijdt, dat de ÖBB Lok met trein naar Aken gaat.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #49 Gepost op: 16 september 2020, 11:36:19 »
NS least 2 Vectrons van ELL voor het rijden van de Night Jet.
Nee. Die zijn gekomen om  de Intercity Berlijn te gaan rijden, t.z.t.
Groeten Joop, machinist Lls

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4500
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #50 Gepost op: 16 september 2020, 12:04:08 »
Je werkgever zegt zelf hier iets anders:

Nieuwe locomotieven
NS huurt voor de nachttrein nieuwe locomotieven die zowel in Nederland als in Duitsland kunnen rijden. Tijdens de proefrit vandaag passeert de trein met de nieuwe locomotief voor het eerst de grens bij Zevenaar. Tot Keulen rijdt de trein straks met Nederlandse machinisten en trainmanagers, die hiervoor een speciale opleiding krijgen. In Keulen wordt de trein overgenomen door ÖBB die de trein verder tot Oostenrijk brengt. De proefrit van vandaag gebruikt NS om te kijken of de combinatie van de treinstellen en de locomotief goed werken in Nederland en in Duitsland


Omdat NS er twee huurt, zal de loc die op de dag niet wordt ingezet, ingezet worden voor de Intercity Berlijn. Dat is dus een bijkomstigheid, maar is niet de reden waarom deze loc geleased zijn.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #51 Gepost op: 16 september 2020, 14:23:01 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #52 Gepost op: 16 september 2020, 15:05:10 »
We hebben het in berichten in kranten over treinen altijd over het geschreven taalgebruik van journalisten.
Rijtuigen zijn treinstellen enzo. Maar de NS doet het niet veel beter.
" De  proefrit van vandaag gebruikt NS om te kijken of de combinatie van de treinstellen en de locomotief goed werken in Nederland en in Duitsland" .
 ::)
Jeroen

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 296
    • flickr fotopagina
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #53 Gepost op: 16 september 2020, 15:16:47 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.
En in NL is de max snelheid vooralsnog beperkt (door ProRail) tot 100 km/u. Dus inzet IC Berlijn is (nog) niet mogelijk.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4023
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #54 Gepost op: 16 september 2020, 15:39:53 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.
Onzin.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #55 Gepost op: 16 september 2020, 16:23:54 »
Onzin.
Ohhh, dan zitten er verkeerde stickers in de 193 766 toen ik er mee onderweg was.

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2051
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #56 Gepost op: 16 september 2020, 20:19:58 »
En nu nog de prijs .
groet kees

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #57 Gepost op: 16 september 2020, 22:51:26 »
Onzin.
Bij mijn weten heeft ELL voor de Vectron MS de keuze gemaakt voor een 6400 kW 160 km/h versie. Dat strookt met het verhaal van André. Nou is de 766 een vrij nieuwe machine, dus dat kan veranderd zijn.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #58 Gepost op: 17 september 2020, 05:15:15 »
Enkel de Italië variant heeft een maximaal snelheid van 200 km/h.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 345
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #59 Gepost op: 20 september 2020, 13:02:27 »
Waarschijnlijk varierend van € 60 pp ER voor een zit/hang plaats tot rond de € 800 voor 2 pers in een eigen coupé met douche/toilet en ontbijt op de kamer.
Ideaal, 's avonds rond 20:30 in Utrecht opstappen en de volgende morgen fris en met ontbijt achter kiezen in Innsbruck eruit.

In het verleden 3x gedaan, prima bevallen.

Dit jaar even niet vanwege Covid-19, we gaan geen € 800 op het spel zetten voor het geval de bestemming op slot gaat.