Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Platine vraag door MadhouseNL
Vandaag om 23:28:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door grossraumwagen
Vandaag om 23:22:36
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Ronald A.
Vandaag om 23:19:53
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 22:49:56
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 22:40:08
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
Vandaag om 22:21:37
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ door Ronald Halma
Vandaag om 22:19:18
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 22:18:59
Piko blauwe 1000 door Huup
Vandaag om 21:58:22
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:21
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 21:42:47
13 en 14 december Christmas-Express door Seinhuis
Vandaag om 21:30:50
Rail away door Huup
Vandaag om 21:28:59
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling. door Rob Bennis
Vandaag om 21:18:43
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los? door PeterV
Vandaag om 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 19:22:02
W.V. Kalender 2026 door puntenglijder
Vandaag om 19:18:38
US diorama in H0 door Ronald Halma
Vandaag om 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Frank 123
Vandaag om 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door 1200blauw
Vandaag om 18:07:08
Roco 290 digtaliseren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 17:47:00
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
Vandaag om 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door g-j
Vandaag om 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 14:08:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Karben
Vandaag om 14:05:01
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe door Arjan6511
Vandaag om 12:56:25
  

Auteur Topic: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen  (gelezen 22172 keer)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7180
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #45 Gepost op: 15 September 2020, 21:05:04 »
Mijn meisje wil ineens met me naar Wenen (y)

groeten
Hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4603
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #46 Gepost op: 15 September 2020, 21:11:48 »
Maar wil ze ook met je terug? ;)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7180
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #47 Gepost op: 15 September 2020, 21:17:37 »
 (y)
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #48 Gepost op: 15 September 2020, 22:30:23 »
Ik heb diverse keren zitrijtuigen in de nacht gehad. Of liever gezegd, zitplaatsen. Die stoelen van de CNL staan bij mij nog steeds met stip bovenaan. De 2e klasse couchettes waar je dan met 6 in zit waren ronduit beroerd, de eerste klasse ICE was ook niet echt slaapbaar. Bij CNL had ik altijd zo'n stoel, na 1x ÖBB zitplek in de toen nog EN421 heb ik de keren daarop maar een bed geboekt. :-X

Toch goede ontwikkeling dat ie terugkomt. Minder goede ontwikkeling is dat daarmee het autovervoer vanaf Düsseldorf naar Wenen komt te vervallen. Men wil blijkbaar niet nog meer rangeren. 3x per week zal, verwacht ik, de trein te Keulen gecombineerd worden met het Brusselse deel, dat vanaf 13 december enkel nog naar Wenen gaat (München/Innsbruck komt te vervallen). Te Keulen gaat sowieso de NS lok eraf, ook als er geen treindeel uit Brussel/Aken komt. Ik verwacht dus op dagen dat de Brusselaar ook rijdt, dat de ÖBB Lok met trein naar Aken gaat.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #49 Gepost op: 16 September 2020, 11:36:19 »
NS least 2 Vectrons van ELL voor het rijden van de Night Jet.
Nee. Die zijn gekomen om  de Intercity Berlijn te gaan rijden, t.z.t.
Groeten Joop, machinist Lls

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4603
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #50 Gepost op: 16 September 2020, 12:04:08 »
Je werkgever zegt zelf hier iets anders:

Nieuwe locomotieven
NS huurt voor de nachttrein nieuwe locomotieven die zowel in Nederland als in Duitsland kunnen rijden. Tijdens de proefrit vandaag passeert de trein met de nieuwe locomotief voor het eerst de grens bij Zevenaar. Tot Keulen rijdt de trein straks met Nederlandse machinisten en trainmanagers, die hiervoor een speciale opleiding krijgen. In Keulen wordt de trein overgenomen door ÖBB die de trein verder tot Oostenrijk brengt. De proefrit van vandaag gebruikt NS om te kijken of de combinatie van de treinstellen en de locomotief goed werken in Nederland en in Duitsland


Omdat NS er twee huurt, zal de loc die op de dag niet wordt ingezet, ingezet worden voor de Intercity Berlijn. Dat is dus een bijkomstigheid, maar is niet de reden waarom deze loc geleased zijn.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #51 Gepost op: 16 September 2020, 14:23:01 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8626
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #52 Gepost op: 16 September 2020, 15:05:10 »
We hebben het in berichten in kranten over treinen altijd over het geschreven taalgebruik van journalisten.
Rijtuigen zijn treinstellen enzo. Maar de NS doet het niet veel beter.
" De  proefrit van vandaag gebruikt NS om te kijken of de combinatie van de treinstellen en de locomotief goed werken in Nederland en in Duitsland" .
 ::)
Jeroen

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #53 Gepost op: 16 September 2020, 15:16:47 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.
En in NL is de max snelheid vooralsnog beperkt (door ProRail) tot 100 km/u. Dus inzet IC Berlijn is (nog) niet mogelijk.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4025
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #54 Gepost op: 16 September 2020, 15:39:53 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.
Onzin.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #55 Gepost op: 16 September 2020, 16:23:54 »
Onzin.
Ohhh, dan zitten er verkeerde stickers in de 193 766 toen ik er mee onderweg was.

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 2053
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #56 Gepost op: 16 September 2020, 20:19:58 »
En nu nog de prijs .
groet kees

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #57 Gepost op: 16 September 2020, 22:51:26 »
Onzin.
Bij mijn weten heeft ELL voor de Vectron MS de keuze gemaakt voor een 6400 kW 160 km/h versie. Dat strookt met het verhaal van André. Nou is de 766 een vrij nieuwe machine, dus dat kan veranderd zijn.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 941
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #58 Gepost op: 17 September 2020, 05:15:15 »
Enkel de Italië variant heeft een maximaal snelheid van 200 km/h.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #59 Gepost op: 20 September 2020, 13:02:27 »
Waarschijnlijk varierend van € 60 pp ER voor een zit/hang plaats tot rond de € 800 voor 2 pers in een eigen coupé met douche/toilet en ontbijt op de kamer.
Ideaal, 's avonds rond 20:30 in Utrecht opstappen en de volgende morgen fris en met ontbijt achter kiezen in Innsbruck eruit.

In het verleden 3x gedaan, prima bevallen.

Dit jaar even niet vanwege Covid-19, we gaan geen € 800 op het spel zetten voor het geval de bestemming op slot gaat.