Doel:€250.00
Donaties:€352.00

Per saldo:€102.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 29-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Grote ravage in Amerikaanse woestijn. door Rob Hagg
Vandaag om 07:14:38
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door g-j
Vandaag om 07:12:31
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Rick
Vandaag om 07:04:38
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 03:45:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door ArjanB
Vandaag om 02:39:29
Pantopietluttigheid door Biesje
Vandaag om 01:54:37
Een sleepje vierassers door ingenium
Vandaag om 00:32:52
Brabantse betonnen bovenleiding Ho, wat heb je nodig voor een diorama van 175cm? door Willem1951
Vandaag om 00:09:25
Exact Train, echte NS Gs en geelbanders Gs-t, verwacht 2021 door Duikeend
Vandaag om 00:00:22
BNLS-Module: Grasland - de keerlussen met schaduwbakken door meino
04 maart 2021, 23:49:44
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
04 maart 2021, 23:37:10
PIKO fabriek #61149, bouwverslag. door NS1220
04 maart 2021, 23:35:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door ArjanB
04 maart 2021, 23:30:22
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
04 maart 2021, 23:22:17
Haarsem aan Zee H0 door Aford
04 maart 2021, 22:42:34
Team Mitropa SS ABd 623/626, het grote avontuur door Tomasso
04 maart 2021, 22:36:27
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door Aford
04 maart 2021, 22:32:58
De NS-(of Nedtrain)700 in Ho van Mesu models door nighttrain1
04 maart 2021, 22:28:26
Jaren ‘40-‘60 baan met haventje door Aford
04 maart 2021, 22:25:27
Modelspoorbaan Fleischmann door HuubvG
04 maart 2021, 22:22:11
Rosestraat in 0m/0, bouwdraadje door Marc tramt
04 maart 2021, 21:58:29
Martin's geknoei met groen.. door Martin Welberg
04 maart 2021, 21:57:58
Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door ceuleer
04 maart 2021, 21:50:09
Cranicher Altbahn door Arjen52
04 maart 2021, 21:48:23
Lenz LZV centrale/versterker, ervaringen gevraagd. door Coen Burki
04 maart 2021, 21:35:08
Allereerste (voorzichtige) stapjes in scratchbuild door Pascal77
04 maart 2021, 21:29:04
Eerste baanplan, US oriented door Dr_Hippo
04 maart 2021, 20:54:16
Frans loodsje et cetera door Noordernet
04 maart 2021, 20:11:21
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Rolando
04 maart 2021, 19:58:08
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Rob Ellerman
04 maart 2021, 19:34:55
  

Auteur Topic: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen  (gelezen 7652 keer)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 6217
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #45 Gepost op: 15 september 2020, 21:05:04 »
Mijn meisje wil ineens met me naar Wenen (y)

groeten
Hendrik Jan
Je bent nog lang niet zielig!

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3575
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #46 Gepost op: 15 september 2020, 21:11:48 »
Maar wil ze ook met je terug? ;)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 6217
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #47 Gepost op: 15 september 2020, 21:17:37 »
 (y)
Je bent nog lang niet zielig!

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2525
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #48 Gepost op: 15 september 2020, 22:30:23 »
Ik heb diverse keren zitrijtuigen in de nacht gehad. Of liever gezegd, zitplaatsen. Die stoelen van de CNL staan bij mij nog steeds met stip bovenaan. De 2e klasse couchettes waar je dan met 6 in zit waren ronduit beroerd, de eerste klasse ICE was ook niet echt slaapbaar. Bij CNL had ik altijd zo'n stoel, na 1x ÖBB zitplek in de toen nog EN421 heb ik de keren daarop maar een bed geboekt. :-X

Toch goede ontwikkeling dat ie terugkomt. Minder goede ontwikkeling is dat daarmee het autovervoer vanaf Düsseldorf naar Wenen komt te vervallen. Men wil blijkbaar niet nog meer rangeren. 3x per week zal, verwacht ik, de trein te Keulen gecombineerd worden met het Brusselse deel, dat vanaf 13 december enkel nog naar Wenen gaat (München/Innsbruck komt te vervallen). Te Keulen gaat sowieso de NS lok eraf, ook als er geen treindeel uit Brussel/Aken komt. Ik verwacht dus op dagen dat de Brusselaar ook rijdt, dat de ÖBB Lok met trein naar Aken gaat.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1362
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #49 Gepost op: 16 september 2020, 11:36:19 »
NS least 2 Vectrons van ELL voor het rijden van de Night Jet.
Nee. Die zijn gekomen om  de Intercity Berlijn te gaan rijden, t.z.t.
Groeten Joop, machinist Lls

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 3575
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #50 Gepost op: 16 september 2020, 12:04:08 »
Je werkgever zegt zelf hier iets anders:

Nieuwe locomotieven
NS huurt voor de nachttrein nieuwe locomotieven die zowel in Nederland als in Duitsland kunnen rijden. Tijdens de proefrit vandaag passeert de trein met de nieuwe locomotief voor het eerst de grens bij Zevenaar. Tot Keulen rijdt de trein straks met Nederlandse machinisten en trainmanagers, die hiervoor een speciale opleiding krijgen. In Keulen wordt de trein overgenomen door ÖBB die de trein verder tot Oostenrijk brengt. De proefrit van vandaag gebruikt NS om te kijken of de combinatie van de treinstellen en de locomotief goed werken in Nederland en in Duitsland


Omdat NS er twee huurt, zal de loc die op de dag niet wordt ingezet, ingezet worden voor de Intercity Berlijn. Dat is dus een bijkomstigheid, maar is niet de reden waarom deze loc geleased zijn.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 824
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #51 Gepost op: 16 september 2020, 14:23:01 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.

Jeronimos

  • Offline Offline
  • Berichten: 7494
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #52 Gepost op: 16 september 2020, 15:05:10 »
We hebben het in berichten in kranten over treinen altijd over het geschreven taalgebruik van journalisten.
Rijtuigen zijn treinstellen enzo. Maar de NS doet het niet veel beter.
" De  proefrit van vandaag gebruikt NS om te kijken of de combinatie van de treinstellen en de locomotief goed werken in Nederland en in Duitsland" .
 ::)
Jeroen

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 248
    • flickr fotopagina
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #53 Gepost op: 16 september 2020, 15:16:47 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.
En in NL is de max snelheid vooralsnog beperkt (door ProRail) tot 100 km/u. Dus inzet IC Berlijn is (nog) niet mogelijk.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4002
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #54 Gepost op: 16 september 2020, 15:39:53 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.
Onzin.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 824
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #55 Gepost op: 16 september 2020, 16:23:54 »
Onzin.
Ohhh, dan zitten er verkeerde stickers in de 193 766 toen ik er mee onderweg was.

nkob

  • Online Online
  • Berichten: 1763
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #56 Gepost op: 16 september 2020, 20:19:58 »
En nu nog de prijs .
groet kees

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2525
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #57 Gepost op: 16 september 2020, 22:51:26 »
Onzin.
Bij mijn weten heeft ELL voor de Vectron MS de keuze gemaakt voor een 6400 kW 160 km/h versie. Dat strookt met het verhaal van André. Nou is de 766 een vrij nieuwe machine, dus dat kan veranderd zijn.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 824
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #58 Gepost op: 17 september 2020, 05:15:15 »
Enkel de Italië variant heeft een maximaal snelheid van 200 km/h.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #59 Gepost op: 20 september 2020, 13:02:27 »
Waarschijnlijk varierend van € 60 pp ER voor een zit/hang plaats tot rond de € 800 voor 2 pers in een eigen coupé met douche/toilet en ontbijt op de kamer.
Ideaal, 's avonds rond 20:30 in Utrecht opstappen en de volgende morgen fris en met ontbijt achter kiezen in Innsbruck eruit.

In het verleden 3x gedaan, prima bevallen.

Dit jaar even niet vanwege Covid-19, we gaan geen € 800 op het spel zetten voor het geval de bestemming op slot gaat.