Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:15:35
Modelbouwwedstrijd op TV, "Klein maar fijn" door Reinout van Rees
Vandaag om 14:15:24
Roco versterker 10761 opgeblazen, te repareren? door Remunj
Vandaag om 14:06:55
Artitec in NOS journaal: 'Naar China verzenden is makkelijker' door Tom Z.
Vandaag om 13:58:08
Kellerstein; een nieuwe baan in H0 door Romavami
Vandaag om 13:56:44
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 13:54:10
Lofzang op een Fleischmann BR 01 door Ferdinand Bogman
Vandaag om 13:44:01
Minitrix BR185 Rail4chem hapert door VvKan
Vandaag om 13:27:34
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 13:23:30
Neurenberg: omgekeerd wensenlijstje door ingenium secundus
Vandaag om 13:21:26
MB-module: "Slopershamer" door ingenium secundus
Vandaag om 13:20:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Rolando
Vandaag om 13:16:33
VERPLAATST: Bernie Sanders in Lego....... door Bert van Gelder
Vandaag om 13:15:50
Lopi V4 Piko hondekop interieur+cabineverlichting door Remunj
Vandaag om 12:55:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Mitchell
Vandaag om 12:37:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
Vandaag om 12:02:03
Modelspoorbaan Fleischmann door Rolando
Vandaag om 12:01:25
Update: baan in de tropen door Rolando
Vandaag om 11:57:31
Pantograaf BBC SS352, voor RhB Ge 6/6 door FritsT
Vandaag om 11:45:02
Roco plastic doosjes door Haradigi
Vandaag om 11:28:33
Waar in de wereld is Mme. Sousterre? door Arjen52
Vandaag om 11:24:06
ABC en stroomdetectie combineren. door VvKan
Vandaag om 11:18:48
NS 6100 van GM&S door ronald1956
Vandaag om 11:06:05
Artitec 2021 HO, locs, rijtuigen en wagens. Nieuws van de fabrikant. door Chris
Vandaag om 10:58:09
Fleischmann, minitrix, spare parts. Zijn die nog ergens te krijgen? door FHJ Seller
Vandaag om 10:53:04
Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:48:11
Fleischmann T3 1315 uit de kringloopwinkel door San-Markos
Vandaag om 10:35:18
Fleischmann wisselspoelen 6441 en 6442, schakelen soms niet, DCC met DR4018 door richardvandijk
Vandaag om 10:31:41
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Twanvuurens
Vandaag om 10:21:00
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Peter74
Vandaag om 10:14:35
  

Auteur Topic: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen  (gelezen 7425 keer)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 6203
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #45 Gepost op: 15 september 2020, 21:05:04 »
Mijn meisje wil ineens met me naar Wenen (y)

groeten
Hendrik Jan
Je bent nog lang niet zielig!

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 3640
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #46 Gepost op: 15 september 2020, 21:11:48 »
Maar wil ze ook met je terug? ;)

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 6203
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #47 Gepost op: 15 september 2020, 21:17:37 »
 (y)
Je bent nog lang niet zielig!

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2511
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #48 Gepost op: 15 september 2020, 22:30:23 »
Ik heb diverse keren zitrijtuigen in de nacht gehad. Of liever gezegd, zitplaatsen. Die stoelen van de CNL staan bij mij nog steeds met stip bovenaan. De 2e klasse couchettes waar je dan met 6 in zit waren ronduit beroerd, de eerste klasse ICE was ook niet echt slaapbaar. Bij CNL had ik altijd zo'n stoel, na 1x ÖBB zitplek in de toen nog EN421 heb ik de keren daarop maar een bed geboekt. :-X

Toch goede ontwikkeling dat ie terugkomt. Minder goede ontwikkeling is dat daarmee het autovervoer vanaf Düsseldorf naar Wenen komt te vervallen. Men wil blijkbaar niet nog meer rangeren. 3x per week zal, verwacht ik, de trein te Keulen gecombineerd worden met het Brusselse deel, dat vanaf 13 december enkel nog naar Wenen gaat (München/Innsbruck komt te vervallen). Te Keulen gaat sowieso de NS lok eraf, ook als er geen treindeel uit Brussel/Aken komt. Ik verwacht dus op dagen dat de Brusselaar ook rijdt, dat de ÖBB Lok met trein naar Aken gaat.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1340
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #49 Gepost op: 16 september 2020, 11:36:19 »
NS least 2 Vectrons van ELL voor het rijden van de Night Jet.
Nee. Die zijn gekomen om  de Intercity Berlijn te gaan rijden, t.z.t.
Groeten Joop, machinist Lls

Daan!

  • Online Online
  • Berichten: 3640
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #50 Gepost op: 16 september 2020, 12:04:08 »
Je werkgever zegt zelf hier iets anders:

Nieuwe locomotieven
NS huurt voor de nachttrein nieuwe locomotieven die zowel in Nederland als in Duitsland kunnen rijden. Tijdens de proefrit vandaag passeert de trein met de nieuwe locomotief voor het eerst de grens bij Zevenaar. Tot Keulen rijdt de trein straks met Nederlandse machinisten en trainmanagers, die hiervoor een speciale opleiding krijgen. In Keulen wordt de trein overgenomen door ÖBB die de trein verder tot Oostenrijk brengt. De proefrit van vandaag gebruikt NS om te kijken of de combinatie van de treinstellen en de locomotief goed werken in Nederland en in Duitsland


Omdat NS er twee huurt, zal de loc die op de dag niet wordt ingezet, ingezet worden voor de Intercity Berlijn. Dat is dus een bijkomstigheid, maar is niet de reden waarom deze loc geleased zijn.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #51 Gepost op: 16 september 2020, 14:23:01 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.

Jeronimos

  • Offline Offline
  • Berichten: 7453
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #52 Gepost op: 16 september 2020, 15:05:10 »
We hebben het in berichten in kranten over treinen altijd over het geschreven taalgebruik van journalisten.
Rijtuigen zijn treinstellen enzo. Maar de NS doet het niet veel beter.
" De  proefrit van vandaag gebruikt NS om te kijken of de combinatie van de treinstellen en de locomotief goed werken in Nederland en in Duitsland" .
 ::)
Jeroen

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 248
    • flickr fotopagina
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #53 Gepost op: 16 september 2020, 15:16:47 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.
En in NL is de max snelheid vooralsnog beperkt (door ProRail) tot 100 km/u. Dus inzet IC Berlijn is (nog) niet mogelijk.

Edgar

  • Offline Offline
  • Berichten: 4001
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #54 Gepost op: 16 september 2020, 15:39:53 »
Deze versie van de 193 is niet eens geschikt om de ICB over de grens te rijden, zijn maximum snelheid is ”maar” 160 km/h en in Duitsland wordt er 200 km/h meegereden.
Onzin.
10-11-12-13: 41-62-54-21*
Ondertussen bouwen we aan Granitwerk J. Köppl.
En wordt de trein Amsterdam - Bad Harzburg gepimpt

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #55 Gepost op: 16 september 2020, 16:23:54 »
Onzin.
Ohhh, dan zitten er verkeerde stickers in de 193 766 toen ik er mee onderweg was.

nkob

  • Offline Offline
  • Berichten: 1728
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #56 Gepost op: 16 september 2020, 20:19:58 »
En nu nog de prijs .
groet kees

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2511
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #57 Gepost op: 16 september 2020, 22:51:26 »
Onzin.
Bij mijn weten heeft ELL voor de Vectron MS de keuze gemaakt voor een 6400 kW 160 km/h versie. Dat strookt met het verhaal van André. Nou is de 766 een vrij nieuwe machine, dus dat kan veranderd zijn.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS3 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #58 Gepost op: 17 september 2020, 05:15:15 »
Enkel de Italië variant heeft een maximaal snelheid van 200 km/h.

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 59
Re: NS wil slaaptrein samen met Oostenrijkers nieuw leven inblazen
« Reactie #59 Gepost op: 20 september 2020, 13:02:27 »
Waarschijnlijk varierend van € 60 pp ER voor een zit/hang plaats tot rond de € 800 voor 2 pers in een eigen coupé met douche/toilet en ontbijt op de kamer.
Ideaal, 's avonds rond 20:30 in Utrecht opstappen en de volgende morgen fris en met ontbijt achter kiezen in Innsbruck eruit.

In het verleden 3x gedaan, prima bevallen.

Dit jaar even niet vanwege Covid-19, we gaan geen € 800 op het spel zetten voor het geval de bestemming op slot gaat.