#141 verder met ballast en meer aankledingIn de afgelopen herfstvakantie heb ik eens wat kinderen en mezelf aan het werk gezet om de baan wat verder aan te kleden.Wat al een tijd op het programma stond was het ballasten van de rails, en zowaar hebben mijn oudste zoon en dochter daarbij geholpen.Vooral mijn dochter blijkt dit snel en secuur te kunnen Methode is eerst grind neerleggen en ordenenen, even natspuiten met "ontspannen water" en dan met houtlijm (1)/water (ca 2-3)/drupje afwasmiddel indruppelen.Zoon aan het werk;Close up indruppelen:Dochter aan het werk:Een nog nat plaatje, zo lijkt het net "na de regenbui".Om te voorkomen dat men vanaf de losweg ook zomaar het stationsspoor op kan rijden, moest er nog een hekje komen. Eerst alles lekker in de betonverf gezet, weer gaatjes uitboren en dan neerzetten. Wel zorgen dat alles op 1 lijn staat, anders trekt het ijzerdraad alles weer uit de standplaatsen. Nu soms een beetje "losjes" gefixeerd met lijm, nog even op te vullen met ballast her en der.En dan maar proberen een statieportretje te maken..Groeten,Jelmer