Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door ES44C4
Vandaag om 07:57:49
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door Pauldg
Vandaag om 07:51:21
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 02:07:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
Vandaag om 00:39:27
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
Schneidersein door MartinRT
Vandaag om 00:00:05
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Modelbaan Beltheim. door Ronald69
18 maart 2024, 23:41:34
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door bernhard67
18 maart 2024, 23:27:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:18:36
De Hondsrugbaan door Modelbaan BeltHeim
18 maart 2024, 23:17:58
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
Perronhoogte TP3 door Klaas Zondervan
18 maart 2024, 22:35:55
Kranenberg, een exercitie in code 70 door wob
18 maart 2024, 22:14:45
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
plaatsen bezetmelders lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:33:54
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
Resetten decoder via Twin Center Fleischmann door Pieter Bregman
18 maart 2024, 21:33:18
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
18 maart 2024, 21:30:41
Zee. Land. door Huup
18 maart 2024, 21:23:57
Digikeijs DR80010 door TBBW
18 maart 2024, 20:03:37
US diorama in H0 door basjuh1981
18 maart 2024, 20:02:44
Kemlerborden (Gevi / UN nummers) ketelwagens door Falkenberg
18 maart 2024, 19:36:20
Rheinburg, TP V/VI door gdh
18 maart 2024, 19:15:56
  

Auteur Topic: Pfarrerwinkel bahn  (gelezen 122416 keer)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22086
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #150 Gepost op: 06 november 2020, 18:55:32 »
Mooie verlichting Jelmer  (y)
Lampjes geven altijd erg veel sfeer op de baan!
Met vriendelijke groet,
Wim

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 2213
  • DB Tijdperk III
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #151 Gepost op: 07 november 2020, 17:55:17 »
Gelukkig is het bijna kerst, Wim ;)
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Die Sauerlandbahn
Mijn YouTube-kanaal

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #152 Gepost op: 19 november 2020, 21:45:59 »
#48 eerste sculptamold

Hallo allemaal,
Nu de kerst dichterbij komt en de heren hierboven al het "licht" zien  ;) ben ik veel druk met andere zaken.
Wim en Bas, leuke reacties, hier komt dus nog een vervolg op, iets met kerst of lichtjes, of beiden.

Maar zoals gezegd, ik ben aardig druk bezig met andere zaken, maar toch even een kleine update;

Van een aantal muurdelen en restanten heb ik een helling/oprit aangelegd. De dorstige mensen moeten tenslotte wel de brouwerij met gepland proeflokaal wel kunnen bereiken;



Deze helling moest natuurlijk nog afgewerkt worden. Ik had al een tijdje een zak sculptamold in huis en met behulp daarvan heb ik de diverse onderdelen kunnen vastzetten en verder in ruwbouw afwerken. Wegdek is ook al geplaatst. Deze muren schreeuwen nog om wat extra groen/onkruid, maar dat komt later, dat moet eerst groeien (in de winkel).



Op een andere plek ook nog wat sculptamold verwerkt, hier komt een kleine helling/overgan naar hoger gelegen gebied en een verhoogd terras.



Nu maar eerst dochter helpen komende tijd met de surprise voor op school. Ze was al begonnen om mijn verfjes te gebruiken die ik had aangeschaft, dus daar maar nog wat meer van aangeschaft...  ;)

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #153 Gepost op: 14 december 2020, 22:10:52 »
#49 verf en lampjes

Zo dat was de Sinterklaas tijd en wat andere belangrijke zaken te regelen thuis.
Ook is het werk erg druk, maar toch hierbij een update.

Als eerste maar de Sinterklaas; de Sint had vernomen dat de MTE slps wagens nog niet waren uitgekomen. Daarom een alternatief gezocht en werd er door de Sint voor Jelmer het volgende aangekocht:


Overweglichten en wat hekjes voor om de tuintjes.

Dan was mijn oudste zoon jarig op 5 december en hij kreeg een locomotief kado;


Een echt "speelmodel" van Marklin, met blauwknipperlicht. Het geluid zal ik jullie onthouden, deze sirene valt niet te missen  ;D

Sinds de vorige update is er in een langzaam tempo verder gewerkt aan het scenery stuk linksachter. Hier moet uiteindelijk een camping komen, verder loopt de hoofdtoegangsweg naar het stadje hier langs.

Eerst maar eens alles flink onder de sculptamold smeren:


Na drogen het geheel alvast op kleur brengen zodat het wit later niet doorschijnt onder de grasmat:


Lantaarnpalen zijn al aangebracht, mijn dochter vond het leuk om te helpen bedraden. De totale hoogte van dit stuk is 12 cm boven de moduleonderbouw. De hoogte is getest met E-loks en alles gaat er prima onderdoor.


En ter afsluiting een plaatje van de totale hoek bij donker. Work in progress zeggen we maar, nog veel te doen. Komende tijd eens kijken of ik samen met mijn dochter kan begrassen.


Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22086
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #154 Gepost op: 15 december 2020, 14:19:38 »
Nou Jelmer, ik zie dat je hulp hebt van een handige dochter!!
ERG leuk om te zien dat er bij jou al een volgende generatie wordt/is besmet met het treinenvirus  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #155 Gepost op: 15 december 2020, 16:55:43 »
Hoi Wim,

Ja ze vinden het alledrie op hun eigen manier wel leuk.
Mijn dochter van 10 vind het het leukste om een beetje te knutselen en aan de scenery te werken. Ze staat te popelen om met mij binnenkort te gaan begrassen. Ze heeft ook al wat huisjes in elkaar gezet en is nu zelfs bezig met een klein (kerst) diorama (dat hoop ik voor de kerst te laten zien hier).

Mijn zoon van 8 heeft de grootste lol in het laten rijden van treinen op mijn pendelbaantje. Heel precies en voorzichtig bedient hij de rijregelaar op de Ecos en aangezien de hele baan grafisch is ingevoerd in de Ecos weet hij ook alle wissels te bedienen en kan zo precies de trein zijn weg laten vinden.

Mijn zoon van 4 kijkt graag naar rijdende treinen, en neemt nu af en toe zelf ook even de controle over de rijregelaar. Dan pakt hij een modelauto/modelbus/modelvrachtauto van mijn baan en gaat er mee spelen op zijn kamer...

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #156 Gepost op: 22 december 2020, 17:19:03 »
#50 een kerst tussendoortje

Afgelopen weekend ben ik samen met mijn dochter bezig geweest met een tweetal kleine diorama's voor in de vensterbank,
Ter plaatse is namelijk de oproep gedaan om een soort van kerststalletje in de vensterbank neer te zetten, net zoals eerder dit jaar vele knuffelberen achter het raam werden gezet bij een eerdere lockdown.

Zo valt er toch bij de gezonde wandelingen genoeg te ontdekken.

Een tweetal dozen (pakketjes bezorgd) werden zo voorzien van een klein thema.
Een doos is door ons samen bewerkt, het idee hier is een traditionele boerderij thans B&B waar geen plaats meer was voor een modernere Jozef en Maria. In plaats daarvan is hier de oude kolenschuur, van de reeds lang verloren gegane zijlijn, tegenover de boerderij uitverkoren als de perfecte plaats voor de kribbe. Schuifdeur dicht en toch een beetje tochtvrij.

Een basis kleur had ik de doos gegeven, verder heeft mijn dochter de huisjes een plek gegeven, de weg aangelegd en met een handstrooibusje het gras gemaakt. Wat lichtjes er bij en niet te vergeten wat figuren te plaatsen. Mijn dochter vond het nodig om een nieuwsgierig schaap ahcter 1 van de wijzen te laten plaatsnemen.
Zo kwam dit diorama tot stand:


Kijken we nog wat dichterbij, zien we waarempel een kindje in de kribbe:


De tweede doos is compleet door mijn dochter zelf gemaakt, zonder verdere hulp. Hier was ze zelf vergeten te zorgen voor een basiskleur, maar verder is alle aankleding door haar zelf gedaan. Ook alle draden zijn door haar zelf aangesloten. Zelf vind ik het een heel leuk tafereeltje, een herder op weg met zijn schapen langs het kleine huisje. Wie weet is deze herder wel op zoek naar de schapen die een beetje bij de kolenschuur staan te lummelen...  :D


En zo staat het spulletje dan in de vensterbank van buiten af gezien:


Toch leuk om zo samen bezig te zijn. Alle lichtpunten zijn individueel aangesloten via 8 apart te schakelen (Arduino) relais. Kleine afstandsbediening er er bij en de kinderen spelen lekker met het aan het uitzetten van de lichten.

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen toe.

Groeten,
Jelmer

« Laatst bewerkt op: 22 december 2020, 17:20:50 door Jelmer. Reden: 27322 »
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11765
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #157 Gepost op: 22 december 2020, 17:38:03 »
Het enigste wat ik zonde vind,is die moderne lichtmast.
Een ouderwets exemplaar,een gas model met geliger licht b.v. had m helemaal afgemaakt.
Desondanks m'n petje af voor de projecten  (y)

En natuurlijk hele fijne dagen voor jullie.
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #158 Gepost op: 22 december 2020, 17:46:30 »
Inderdaad beetje moderne lantaarnpaal.

Die gaan na de kerst weer in de voorraad om te gebruiken op de "echte" baan.  :D

Gelukkig kan de lantaarnpaal ook uit, dan staat het al wat "stemmiger".

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22086
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #159 Gepost op: 22 december 2020, 20:06:58 »
Weer leuk bezig geweest Jelmer  (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #160 Gepost op: 06 januari 2021, 17:49:04 »
#51 Groen gras op de camping

Zoals in update #49 al gemeld had ik op de planning staan om samen met mijn dochter te gaan begrassen.

Eerst nog even een plaatje van het station. Hier zijn de rangeerseinen meer defintief geplaatste. Het rangeersein aan de perronuithouder is aangesloten, er is een hoog rangeersein geplaatst op het spoor links daarvan en het station heeft de verlichting aangesloten gekregen.
Makkelijk als de module in 1x daarvoor op de kant gaat, kan alles tegelijk aangesloten worden.



Dan door naar het begrassen. Hier heeft mijn dochter (en ook mijn jongste zoon) mij geholpen met het begrassen. Hier is mijn dochter bezig met het uitsmeren van lijm waarna zij hele stukken gras heeft aangebracht.



En dan krijgen we een totaalplaatje als dit, een camping met wat gras, niet ontevreden voor een eerste keer, volgende begrassing van een wilde berm misschien nog wat langere vezels toepassen. Voor een platgetreden camping vind ik dit prima.



kerstvakantie is hiermee voorbij... iedereen hopelijk goede start van 2021!

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22086
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #161 Gepost op: 06 januari 2021, 18:38:02 »
Telkens erg leuk om te lezen dat de kits lekker meehelpen met de baanbouw  (y) (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #162 Gepost op: 12 januari 2021, 21:29:04 »
#52 straatspoor!

Afgelopen weekend weer wat tijd kunnen vinden voor de hobby.
Nu was het dan zo ver, na alle passen en meten en andere voorbereidingen kon ik bezig met de aanleg van straatspoor!
Voor een drie-rail rijder is dat een uitdaging, en ik moet bekennen dat ik al vele jaren diverse opties voorbij heb zien komen op de diverse fora.

Nu vind ik mijzelf nog altijd niet de meest handige, dus was het er niet eerder van gekomen om iets te maken.
Totdat ik de stelcon platen van Ronald Koerts zag op dit forum en later ook in het echt bij de modelbaan van Wim Vink.

Ronald heb toen benaderd en hij heeft voor mij speciale stelconplaat stukken gemaakt met een extra gat voor een te plaatsten puntcontact.
Deze contacten heb ik gemaakt met zwarte piko railspijkers die onder de stelconplaten door een koperstrip zijn heengetimmerd.
Aansluitdraden weer aan de rails en de koperstrip gesoldeerd en daarmee is de constructie gereed.

Een eerste test was al geslaagd ergens in het najaar van 2019, nu is er dan toch de eerste sectie volledig geintegreerd en verlijmd.
Mijn jongste zoon demonstreert even dat het echt werkt, de kof krijgt zijn voeding op het straatspoor.



Ronald, nog zeer bedankt voor deze service!

Verder bezig met het maken van een klein overwegje, eerste lichten aangesloten (knipperen om de beurt, dus links aan is rechts uit). Alles gestuurd via de DR4018.



Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Ronaldk

  • Offline Offline
  • Berichten: 8632
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #163 Gepost op: 12 januari 2021, 22:02:14 »
Ha Jelmer!

Dat ziet er goed uit  (y) Ook een leuk lokje om mee te testen  ;D  (y)  (y) Graag gedaan! Geniet ervan!

Groet Ronald.
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3766
Re: Pfarrerwinkel bahn
« Reactie #164 Gepost op: 12 januari 2021, 22:10:46 »
Ja die Kof is een fijn testobject.

Grappig om te zien dat Ronald ze nu toevallig net een “overhaul” geeft.

Groeten,
Jelmer


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel