Ja, maar ja, dan werkt zo'n standaardtreintje op luchtbanden ook. Veel goedkoper en veel minder gedoe. Kan zelfs worden uitbesteed.
Dit laatste is overigens verleden week ook weer gezegd tijdens een bijeenkomst van tramvrijwilligers en de directie over de reorganisatie.Toen stante pede een derde van de vrijwilligers opstond en wegliep, werd er ijlings excuses aangeboden voor deze opmerking.....
Ja, maar ja, dan werkt zo'n standaardtreintje op luchtbanden ook. Veel goedkoper en veel minder gedoe. Kan zelfs worden uitbesteed.Volgens mij kan je de tram toch beter als een integraal onderdeel van de museumbeleving verdedigen.
....Dit laatste is overigens verleden week ook weer gezegd tijdens een bijeenkomst van tramvrijwilligers en de directie over de reorganisatie.Toen stante pede een derde van de vrijwilligers opstond en wegliep, werd er ijlings excuses aangeboden voor deze opmerking.........
Ik bedoel, hoe kun je het voor jezelf recht praten dat je zelf een meer dan volle zak met geld naar buiten sleept terwijl er aan alle kanten bezuinigd wordt?
Waar lees je dat van die volle zak geld? Volgens mij gaat Willem Bijleveld met pensioen.Gr, Ben.
....Als 1,6 mio tekort op de begroting dreigt zul je iets moeten doen als directie, daar ben je voor aangesteld. Dat gedwongen ontslag niet leuk is voor betrokkenen is buiten kijf.....
Nu naar de vraag:De tramcoördinator is (onder andere*) de tramdienstleider; een veiligheidsfunctie.Er rijden op de 2 km lange ringlijn met 6 haltes tot maximaal 4 trams (bij grote drukte), maar meestal 3 trams tijdens het hoogseizoen.De tramcoördinator is de spin in het web, tussen de beveiliging, management, de technische medewerkers in de remise, etc. enerzijds en de trambemanning anderzijds en dient te handelen bij calamiteiten, incidenten, defecten, schades, etc.De tramcoördinator bepaalt danwat de trambemanningen moeten doen.De tramcoördinator dient daarom altijd aanwezig te zijn en bereikbaar te zijn per mobilofoon, wanneer de tram in dienst is; mocht er geen coördinator aanwezig zijn, dan wordt er niet gereden.Dit is in het verleden al eens voorgekomen, omdat er door omstandigheden gedurende een dagdeel geen coördinator aanwezig was.Tot zover is er dus niets vreemd aan de hand.Normaal gesproken zijn er drie tramcoördinatoren (3 of 2,5 fte, daar wil ik af wezen) in vaste dienst, die tijdens het rijseizoen volgens rooster aanwezig zijn van maandag t/m zondag tussen 09:00 en 18:00 uur.* Daarnaast plant de tramcoördinatie ook de werkroosters van de trambemanningen, plant de halfjaarlijkse (her-)instructies, onderhoudt de veiligheidsprocedures en de bedieningshandleidingen en bespreekt continue verbeteringen op basis hiervan met de instructeurs en de afdelingsleiding.