Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

extra terugmeld module viessmann 5217 door Kolho005
Vandaag om 20:09:10
Franse lantaarnijzers in 1:87 gezocht door Rob Ellerman
Vandaag om 19:36:28
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door V200-G2000
Vandaag om 19:36:21
C12c rijtuig door Eelco Storm
Vandaag om 19:35:38
Roco wagon openen door Herb73
Vandaag om 19:33:02
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 19:22:04
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Wim1969
Vandaag om 19:19:04
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 19:09:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Casmir
Vandaag om 18:55:23
waterwagens door j.ossebaar
Vandaag om 18:34:55
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Marc tramt
Vandaag om 17:55:39
slechte stroomafname bij ROCO RH310 7120013 door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:10:31
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 16:49:12
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 16:47:15
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 16:31:03
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 16:23:34
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Pauldg
Vandaag om 15:33:53
Fleischmann rijtuig 5896 door ArjanB
Vandaag om 15:15:17
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:55:36
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 13:44:42
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 13:35:20
Ik ben aan het opruimen. door hervé
Vandaag om 13:33:31
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 12:34:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:04:05
Au bord de la Cèze door Basmans
Vandaag om 11:56:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 10:09:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 10:01:43
Acme nieuwe ICNG door arnaud-ns/htm
Vandaag om 09:33:30
LS Models/Lemke CityNightLine samenstelling?? door Rick
Vandaag om 08:05:02
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door MathynK
Vandaag om 07:31:01
  

Auteur Topic: Roco 1100 met botsneus  (gelezen 221841 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #150 Gepost op: 16 July 2008, 03:00:50 »
Slechts de handrails bij de derde pit in het midden zullen niet conform zijn. Dat was technisch niet te realiseren. Wat wordt bedoeld: in werkelijkheid liepen de handrails door het derde frontseinhuis. En dat was niet te maken, nu zullen ze afbuigen en in de kap naast de derde pit komen.

Kijk, dit is informatie waar we wat mee kunnen. Een geldige reden waarom iets anders is dan in het echt. Bewaar deze tekst goed voor als de grappenmakers over de handrails beginnen. ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

genincr

  • Gast
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #151 Gepost op: 16 July 2008, 06:59:13 »
Ja het blijft een plaatje zelfs zonder verf

Persoonlijk vind ik het een vreselijk lelijke lok. Een 1100-met-botsneus......

Voor mij is er maar één 1100 en dat is zónder die rare neus, en bij voorkeur in het blauw.

Die "moterkap"......... het went nooit.........

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #152 Gepost op: 16 July 2008, 07:28:27 »
Slechts de handrails bij de derde pit in het midden zullen niet conform zijn. Dat was technisch niet te realiseren. Wat wordt bedoeld: in werkelijkheid liepen de handrails door het derde frontseinhuis. En dat was niet te maken, nu zullen ze afbuigen en in de kap naast de derde pit komen.

Modelspotter

Dat het technisch niet te realiseren is, is natuurlijk onzin.  Philotrain  laat namelijk wel de  handrails door het derde frontseinhuis lopen.  Maar ben al lang blij dat niet voor de M/T oplossings wordt gekozen.


Overigens ontbreken er op het handmonster nog twee kleine handrails; die moeten haaks op de grote staan, op de neus. 
« Laatst bewerkt op: 16 July 2008, 07:39:47 door Arnold »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #153 Gepost op: 16 July 2008, 09:13:20 »
Ik denk dat er kostentechnisch had moeten staan.

Tot nu toe ziet ze er prima uit.

modelspotter

  • Gast
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #154 Gepost op: 16 July 2008, 09:17:12 »
Dat het technisch niet te realiseren is, is natuurlijk onzin.  Philotrain  laat namelijk wel de  handrails door het derde frontseinhuis lopen.

Roco kunststof: grotendeels geautomatiseerd assemblage proces, handrails worden uiteindelijk handmatig geplaatst nadat de lichtleider is geplaatst.

Philo messing, volledig handmatig gebouwd.

En dat is nu juist de crux, in het geautomatiseerde proces is het niet goed mogelijk gaten te boren en daarna de handrails te plaatsen want de lichtleider moet er ook nog doorheen.

Bij messing bouw en solderen: past altijd...

Modelspotter

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #155 Gepost op: 16 July 2008, 09:36:17 »
Bedankt voor de toelichting. Het zal zeker een afweging zijn m.b.t. technisch en financieel.  Als we de handrails door een wankele constructie gelijk weer 'verliezen'  zijn we natuurlijk ook niet blij.   

mark7758

  • Offline Offline
  • Berichten: 495
    • Rogeville.be
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #156 Gepost op: 16 July 2008, 09:49:53 »
Of je had een 5 punts verlichting i.p.v. 3 punts. 3 vooruit en 2 voor de verlichting op de perrons. ;D
vr gr. Mark7758

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5458
  • Modelspoor is emotie...
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #157 Gepost op: 16 July 2008, 10:27:16 »
Technisch was het niet mogelijk om de handrails in het frontseinhuis te plaatsen, vandaar dat voor dit compromis is gekozen. Eenmaal  gespoten (geel) zal het nauwelijks opvallen. (Bron: hoofd productontwikkeling Roco).
Tbinnebarretije…

Lokpaint

  • Gast
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #158 Gepost op: 16 July 2008, 10:48:51 »
Hoi,

Met een beetje inventiviteit maken ze dit ervan. (excuseer het tekentalent!)



Bart


Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8793
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #159 Gepost op: 16 July 2008, 11:44:03 »
Met alle respect, technisch onmogelijk vind ik een wat flauw argument. Lijkt me eerder een kostenaspect: Keuzes, keuzes, keuzes ;)
De oplossing van Bart lijkt me een redelijk compromis.
En anders: Wat met wat zelfredzaamheid bij een Märklin 1100 kan (zonder perronverlichting te veroorzaken) kan bij een Roco 1100 natuurlijk net zo goed.

G/H

Lokpaint

  • Gast
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #160 Gepost op: 16 July 2008, 12:14:24 »

Met alle respect, technisch onmogelijk vind ik een wat flauw argument.



Je zou dan een mal moeten maken die op het midden gescheiden is, hij moet immers naar de zijkant kunnen lossen. Voor de buitenste twee gaatjes moet je echter naar voren lossen.

Dus je krijgt een mal uit minstens 3 delen, alleen voor de voorkant van de neus, met alle naden als gevolg.

Laat ze maar lekker de gaatjes aan de voorkant maken, ik heb liever een iets foute handgreep dan overal naden over de neus.

Bart

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1455
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #161 Gepost op: 16 July 2008, 12:26:51 »
Vier delen zelfs, de lok heeft twee neuzen.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1884
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #162 Gepost op: 16 July 2008, 12:37:20 »
FF wachte nog......!!
Greetz:Menno
__________________________________________
Lekker die dubbel productie's!!
Zou R beter zijn??
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5458
  • Modelspoor is emotie...
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #163 Gepost op: 16 July 2008, 13:09:04 »
Met alle respect, technisch onmogelijk vind ik een wat flauw argument. Lijkt me eerder een kostenaspect: Keuzes, keuzes, keuzes ;)
De oplossing van Bart lijkt me een redelijk compromis.
En anders: Wat met wat zelfredzaamheid bij een Märklin 1100 kan (zonder perronverlichting te veroorzaken) kan bij een Roco 1100 natuurlijk net zo goed.

G/H

Met die zelfde zelfredzaamheid kun jij dan t.z.t. zelf nieuwe handrails aanbrengen. Nogmaals: het boren van die gaatjes is technisch niet haalbaar (natuurlijk wel als je het allemaal met de hand gaat doen, maar dan begint iedereen hier op dit forum weer te stuiteren over het feit dat die lok ineens meer dan € 200,- moet gaan kosten). Dus namens mijzelf en vele anderen wens ik je t.z.t. veel plezier  met het aanbrengen van de correcte handrails.

WT.
Tbinnebarretije…

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2030
  • Allegra" treinstel
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #164 Gepost op: 17 July 2008, 12:48:10 »
Wat ik op foto's zie van lok's met botsneus is dat er geen handrelling onde het raam door loop maar alleen boven aan de zijkanten en ter hoogte van bovenste koplamp van het A sein.

Zie ook mijn in een vorig bericht geplaatste links naar foto's van deze lok serie.

groetjes edwin