Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Raadplaatje door henk
Vandaag om 17:51:55
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 17:49:42
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 17:23:26
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
19 July 2025, 23:10:30
  

Auteur Topic: Roco 1100 met botsneus  (gelezen 216543 keer)

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #150 Gepost op: 16 July 2008, 03:00:50 »
Slechts de handrails bij de derde pit in het midden zullen niet conform zijn. Dat was technisch niet te realiseren. Wat wordt bedoeld: in werkelijkheid liepen de handrails door het derde frontseinhuis. En dat was niet te maken, nu zullen ze afbuigen en in de kap naast de derde pit komen.

Kijk, dit is informatie waar we wat mee kunnen. Een geldige reden waarom iets anders is dan in het echt. Bewaar deze tekst goed voor als de grappenmakers over de handrails beginnen. ;D
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

genincr

  • Gast
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #151 Gepost op: 16 July 2008, 06:59:13 »
Ja het blijft een plaatje zelfs zonder verf

Persoonlijk vind ik het een vreselijk lelijke lok. Een 1100-met-botsneus......

Voor mij is er maar één 1100 en dat is zónder die rare neus, en bij voorkeur in het blauw.

Die "moterkap"......... het went nooit.........

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #152 Gepost op: 16 July 2008, 07:28:27 »
Slechts de handrails bij de derde pit in het midden zullen niet conform zijn. Dat was technisch niet te realiseren. Wat wordt bedoeld: in werkelijkheid liepen de handrails door het derde frontseinhuis. En dat was niet te maken, nu zullen ze afbuigen en in de kap naast de derde pit komen.

Modelspotter

Dat het technisch niet te realiseren is, is natuurlijk onzin.  Philotrain  laat namelijk wel de  handrails door het derde frontseinhuis lopen.  Maar ben al lang blij dat niet voor de M/T oplossings wordt gekozen.


Overigens ontbreken er op het handmonster nog twee kleine handrails; die moeten haaks op de grote staan, op de neus. 
« Laatst bewerkt op: 16 July 2008, 07:39:47 door Arnold »

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #153 Gepost op: 16 July 2008, 09:13:20 »
Ik denk dat er kostentechnisch had moeten staan.

Tot nu toe ziet ze er prima uit.

modelspotter

  • Gast
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #154 Gepost op: 16 July 2008, 09:17:12 »
Dat het technisch niet te realiseren is, is natuurlijk onzin.  Philotrain  laat namelijk wel de  handrails door het derde frontseinhuis lopen.

Roco kunststof: grotendeels geautomatiseerd assemblage proces, handrails worden uiteindelijk handmatig geplaatst nadat de lichtleider is geplaatst.

Philo messing, volledig handmatig gebouwd.

En dat is nu juist de crux, in het geautomatiseerde proces is het niet goed mogelijk gaten te boren en daarna de handrails te plaatsen want de lichtleider moet er ook nog doorheen.

Bij messing bouw en solderen: past altijd...

Modelspotter

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #155 Gepost op: 16 July 2008, 09:36:17 »
Bedankt voor de toelichting. Het zal zeker een afweging zijn m.b.t. technisch en financieel.  Als we de handrails door een wankele constructie gelijk weer 'verliezen'  zijn we natuurlijk ook niet blij.   

mark7758

  • Offline Offline
  • Berichten: 495
    • Rogeville.be
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #156 Gepost op: 16 July 2008, 09:49:53 »
Of je had een 5 punts verlichting i.p.v. 3 punts. 3 vooruit en 2 voor de verlichting op de perrons. ;D
vr gr. Mark7758

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5376
  • Modelspoor is emotie...
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #157 Gepost op: 16 July 2008, 10:27:16 »
Technisch was het niet mogelijk om de handrails in het frontseinhuis te plaatsen, vandaar dat voor dit compromis is gekozen. Eenmaal  gespoten (geel) zal het nauwelijks opvallen. (Bron: hoofd productontwikkeling Roco).
Tbinnebarretije…

Lokpaint

  • Gast
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #158 Gepost op: 16 July 2008, 10:48:51 »
Hoi,

Met een beetje inventiviteit maken ze dit ervan. (excuseer het tekentalent!)



Bart


Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8505
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #159 Gepost op: 16 July 2008, 11:44:03 »
Met alle respect, technisch onmogelijk vind ik een wat flauw argument. Lijkt me eerder een kostenaspect: Keuzes, keuzes, keuzes ;)
De oplossing van Bart lijkt me een redelijk compromis.
En anders: Wat met wat zelfredzaamheid bij een Märklin 1100 kan (zonder perronverlichting te veroorzaken) kan bij een Roco 1100 natuurlijk net zo goed.

G/H

Lokpaint

  • Gast
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #160 Gepost op: 16 July 2008, 12:14:24 »

Met alle respect, technisch onmogelijk vind ik een wat flauw argument.



Je zou dan een mal moeten maken die op het midden gescheiden is, hij moet immers naar de zijkant kunnen lossen. Voor de buitenste twee gaatjes moet je echter naar voren lossen.

Dus je krijgt een mal uit minstens 3 delen, alleen voor de voorkant van de neus, met alle naden als gevolg.

Laat ze maar lekker de gaatjes aan de voorkant maken, ik heb liever een iets foute handgreep dan overal naden over de neus.

Bart

Dirk J

  • Offline Offline
  • Berichten: 1457
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #161 Gepost op: 16 July 2008, 12:26:51 »
Vier delen zelfs, de lok heeft twee neuzen.

Menno 1846

  • NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Berichten: 1876
  • Frl
    • Frieslandrail
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #162 Gepost op: 16 July 2008, 12:37:20 »
FF wachte nog......!!
Greetz:Menno
__________________________________________
Lekker die dubbel productie's!!
Zou R beter zijn??
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 5376
  • Modelspoor is emotie...
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #163 Gepost op: 16 July 2008, 13:09:04 »
Met alle respect, technisch onmogelijk vind ik een wat flauw argument. Lijkt me eerder een kostenaspect: Keuzes, keuzes, keuzes ;)
De oplossing van Bart lijkt me een redelijk compromis.
En anders: Wat met wat zelfredzaamheid bij een Märklin 1100 kan (zonder perronverlichting te veroorzaken) kan bij een Roco 1100 natuurlijk net zo goed.

G/H

Met die zelfde zelfredzaamheid kun jij dan t.z.t. zelf nieuwe handrails aanbrengen. Nogmaals: het boren van die gaatjes is technisch niet haalbaar (natuurlijk wel als je het allemaal met de hand gaat doen, maar dan begint iedereen hier op dit forum weer te stuiteren over het feit dat die lok ineens meer dan € 200,- moet gaan kosten). Dus namens mijzelf en vele anderen wens ik je t.z.t. veel plezier  met het aanbrengen van de correcte handrails.

WT.
Tbinnebarretije…

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2024
  • Allegra" treinstel
Re: Roco 1100 met botsneus
« Reactie #164 Gepost op: 17 July 2008, 12:48:10 »
Wat ik op foto's zie van lok's met botsneus is dat er geen handrelling onde het raam door loop maar alleen boven aan de zijkanten en ter hoogte van bovenste koplamp van het A sein.

Zie ook mijn in een vorig bericht geplaatste links naar foto's van deze lok serie.

groetjes edwin