Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door Klaas Zondervan
Vandaag om 15:51:59
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden  (gelezen 7137 keer)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #15 Gepost op: 11 mei 2018, 19:13:27 »
Geen hoge pet op van de hedendaagse machinist  :-\ , ik weet het niet hoe het bij anderen is, maar mij is wel iets meer geleerd dan een eenvoudige reset
Ik heb ook nog wel het e.e.a geleerd behalve dan alleen een reset of shut-down van een SLT ;) En elk jaar herinstructie op 2 materieel soorten in Amersfoort. Maar helaas is het wel zo dat in we tegenwoordig onder nr1 het nummer van het MBN (moeten)hebben staan.
Groeten Joop, machinist Lls

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #16 Gepost op: 11 mei 2018, 19:19:04 »
Is een unimog sterk genoeg om een trein met reizigers een heel stuk te verplaatsen ?
Voor een korte afstand kan het prima
En hoe ga dat dan met detectie en seinen die men onderweg moet passeren ?
Detectie is geen probleem. Er hangt genoeg achter om dat te garanderen (een trein dus)
Als zo'n trein word geduwd of gesleept ,werkt de beveiliging dan nog,en kan die dan met een defecte trein worden gepasseerd  ???
Seinen en ATB werken gewoon. ATB van de trein niet. Die wordt afgesloten/uitgeschakeld. Niet te veel beren op de weg zien Floris. Is niet nodig, want die zijn er echt niet.
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #17 Gepost op: 11 mei 2018, 19:20:53 »
Dit is allemaal oud nieuws . In mijn NS tijd (storingsmonteur te ASD-CS ) werden defecte treinen met dieselloks of treinstellen opgehaald . Maar met de opdeling NS ;Prorail ; cargo , werden de reserve dieselloks wegbezuinigd .
Onzin, want er staat er één op Amsterdam en één op Eindhoven 7 dagen in de week van 0600 tot 2200 paraat te zijn.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #18 Gepost op: 11 mei 2018, 19:23:13 »
Ware het niet dat dat ook pas sinds kort is, Thom.  ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #19 Gepost op: 11 mei 2018, 19:27:15 »
Ware het niet dat dat ook pas sinds kort is, Thom.  ;D
Nouja  ;D Inmiddels ook al weer even :)

En links of rechtsom maakt het wel dat het onjuist is om te roepen dat het niet meer kan door alle opsplitsingen :)

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #20 Gepost op: 11 mei 2018, 19:30:29 »
Da's een ander verhaal  ;D Maar ja, vroeger was alles beter  ;D ;D (y)
Groeten Joop, machinist Lls

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 661
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #21 Gepost op: 11 mei 2018, 21:41:19 »
Word een flinke reis dan als je een trein gaat duwen met max 5 km/h.. :-\

Marc

Hoontje

  • Offline Offline
  • Berichten: 348
  • "Sik'nLeuren" in O & Station Rijen 1980 1:160
    • Hoontje.nl - 3D modellen van (hulpverlenings)voertuigen in 1:160 en 1:87
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #22 Gepost op: 11 mei 2018, 21:44:52 »
...Brandweerkorpsen zijn opgelijd om de bovenleiding te aarden...

Dat zit inmiddels alweer 15 jaar niet meer in de (standaard) opleiding. Nu is het natuurlijk zo dat eenmaal opgedane kennis niet snel meer vergeten wordt... Doch behoort het materieel om dergelijke werkzaamheden uit te voeren niet meer tot de standaard bepakking meer. Ook niet op hulpverleningsvoertuigen. Taken zijn voorzien bij andere partijen. Althans in de veiligheidsregio waar ik actief ben. Het kan wel zo zijn dat veiligheidsregio's eigen afspraken maken. Echter met de Europese aanbestedingen en steeds uniformere regels van IFV qua oefenen/opleiden en voertuigbepakkingen word het steeds lastiger dergelijk spul en kennis in actie te houden...

BMT

  • Offline Offline
  • Berichten: 97
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #23 Gepost op: 11 mei 2018, 21:47:27 »
Geen hoge pet op van de hedendaagse machinist  :-\ , ik weet het niet hoe het bij anderen is, maar mij is wel iets meer geleerd dan een eenvoudige reset
Even lezen Remco, bedoel het toch iets anders ,heb absoluut vertrouwen in mijn collega's ,maar de regelgeving laat ons soms  niet in de mogelijkheid ,en voor het resetten staat BV  dat " Bijvoorbeeld" aangeeft en niet dat dat het enige is dat we kunnen doen ,maar vaak de snelste oplossing als er iets niet meer werkt ,doe maar een reset ...
Met wat Joop al aangeeft na overleg MBN.
Moet toch wel bekend voorkomen ,tenzij er nooit wat in de storing raakt dan ,ja ....
keep them roling    ;D   (y)

Marc ,naar het eerst volgende station ,zodat de reizigers er uit kunnen,  want daar draait het allemaal om ,dan is 5 km/u toch wel te doen .
Bert

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #24 Gepost op: 11 mei 2018, 23:17:33 »
Word een flinke reis dan als je een trein gaat duwen met max 5 km/h.. :-\

Marc
Vergis je niet in wat een Unimog aan vermogen kan hebben hoor, luchtreminstallatie erop en dan kun je wel wat harder dan doet hoor :p

Daarnaast, hoever ligt het volgende perron nou in Nederland, want dat is het hele doel; de trein naar een punt brengen waar evacueren makkelijker mogelijk is.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 661
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #25 Gepost op: 12 mei 2018, 01:02:12 »
Je kan zeker wel harder alleen mag dat niet van het handboek machinist  :).

En wat betreft station afstand er zijn zeker in Nederland stations heel dicht op elkaar denk maar aan bv vleuten en Utrecht terwijde.
Maar er zit toch al vaak gauw zo 5 km tussen de stations. Daar doe je dan toch al gouw een uurtje over..
Marc
« Laatst bewerkt op: 12 mei 2018, 02:31:04 door gtw6016 »

Debvd

  • Offline Offline
  • Berichten: 518
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #26 Gepost op: 12 mei 2018, 09:28:08 »
Wat zegt dat handboek erover dan? (nieuwsgierigheid)

Mag je niet in gesleepte toestand harder dan 5km of icm met de Unimog....Zag de stoomtram toch echt harder gaan dan 5 km/u  ;D

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #27 Gepost op: 12 mei 2018, 13:08:57 »
Je kan zeker wel harder alleen mag dat niet van het handboek machinist  :).

En wat betreft station afstand er zijn zeker in Nederland stations heel dicht op elkaar denk maar aan bv vleuten en Utrecht terwijde.
Maar er zit toch al vaak gauw zo 5 km tussen de stations. Daar doe je dan toch al gouw een uurtje over..
Marc
Het lijkt mij niet dat een procedure van het slepen met een Unimog nu al in een handboek staat.
Alsnog ben ik wel benieuwd waar je de max 5 km/u dan op baseert?

Daarnaast zal de inzet van die Unimog alleen in buitendienst gesteld spoor mogen, en dan is het hele handboek NSR niet meer van toepassing.

spoorfan

  • Offline Offline
  • Berichten: 435
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #28 Gepost op: 12 mei 2018, 13:43:10 »
In sommige berichten is er ook sprake van dat er twee wegsleep loks voor prorail komen. Er zou een wetswijziging zijn of komen waardoor prorail die zelf kan rijden.

 Spoorfan

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Spoor/wegvoertuig moet gestrande treinreizigers sneller redden
« Reactie #29 Gepost op: 12 mei 2018, 14:23:29 »
het een sluit het ander niet uit toch? unimogs zijn een mooie toevoeging op normale locs lijkt me.