dan inderdaad beter die ertskarren. Ook gemakkelijker, want die worden bij mijn weten maximaal beladen. Dan kom ik met zes assen en een aslast van 22,5 ton op 135 ton per wagen.
Het gewicht van de totale trein doet er bij mijn weten niet zo toe. Veel belangrijker voor bruggen is het tonmetergewicht: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/TonmetergewichtEn als een traject voor een bepaalde beladingsklasse is uitgelegd, horen de bruggen in dat traject dat ook te zijn lijkt me. Maar goed, ik ben chemisch en geen civiel ingenieur.
D4 is de nieuwe Europese standaard (cq. lijkt te worden), toevallig vandaag op Railcolor nog een artikeltje over gelezen dat ze in Slovenië eindelijk alle hoofdspoorlijnen op D4 hebben. De Betuweroute is gebouwd op 25 ton aslast, dus daar verwachtte ik E4, maar dat blijkt zelfs E5 te zijn; 8,8 t/m. Op dit moment niet erg zinnig, maar ik mag toch hopen dat de aansluitende spoorlijnen richting Duitsland bij vernieuwing (en nieuwbouw van het 3e spoor) ook naar E5 gaan. Onze Europese samenwerkingen, ook rondom de BR, kennende zal dat waarschijnlijk niet zo zijn.
Belasting word uitgedrukt in Newton zeg je,is mijn vraag hoe zet je dan gewichten in kg om in newton ?
... is mijn vraag hoe zet je dan gewichten in kg om in newton ?
Een voorwerp met een massa van 1,0 kilogram weegt (op het oppervlak van de aarde) ongeveer 9,81 N (newton), ...
Floris, je hebt zo weinig basiskennis ...
Ik ben een simpel figuur zonder enige doctoraat om de nek,maar begrijp soms wel waar de geleerde t fout doen
Niet alleen de aansluitende lijnen in Duitsland maar ook in Nederland, anders heb je nog niets aan de E5. Maar ja, de BR is ook geschikt voor doublestack-containervervoer...
Ik heb geen idee wat er in dat artikel staat van het Financieel dagblad staat, want ik ga me niet registreren op die site als lid.(ja ik weet dat t gratis is) Je geeft zelf een link naar:https://www.ad.nl/voorne-putten/rijkswaterstaat-constructiefout-gemaakt-bij-bouw-botlekbrug~ad4b1e0d/ daar staat dat er problemen met in elk geval 1 brug zijn.Een openlijk leesbaar artikel over problemen met andere bruggen in het nieuwe trace rondom de theemsweg e.o. ben ik ook nog niet tegen gekomen.Belasting word uitgedrukt in Newton zeg je,is mijn vraag hoe zet je dan gewichten in kg om in newton ?En zou het kunnen,dat de problemen die dus gevonden zijn op het nieuwe trace verband hebben met het wellicht verkeerd omzetten van KG naar Newton ?Waardoor er verkeerd materiaal is gebruikt bij de bouw ?Als je als bedrijf materiaal besteld om grote dingen te bouwen,dan zal er niet bijstaan,is geschikt voor ….newton belasting.Er moet dus (volgens mij) ook weer een methode zijn om dat newton te vertalen naar gewicht en geschikt voor xxx draagkracht/belasting,anders weet je nog niet of je constructie stevig genoeg zal zijn.Er van uit gaande dat dat dan klopt,waarbij Newton dus weer niet van belang is Dan lijkt het me toch dat het bedrijf die die brug tekent en het bedrijf wat die brug bouwt,op de hoogte zijn van welke beladings klasse er word verwacht van hun brug in opbouw
Ik ga er even vanuit dat de havenlijn dat ook heeft en daarmee alleen al de ertstreinen voldoende zouden zijn om dit te rechtvaardigen.
Hmm, ik zie niet helemaal hoe Floris zichzelf voor aap zet
Gebrek aan logisch beredeneren en rekenen is daarbij dus aan de orde geweest. Ik doe als leek even een half rekensommetje met dingen die je zo online kan vinden...
Wellicht lezen die constructie figuren hier ook mee,dan kunnen ze hier aan accuratere info komen voor vervolg spoorbruggen
bijna 1,4 miljoen ton even over de rails,en dat is dan maar een simpele containertrein.
Feit is ,er is geblunderd in het berekenen van de draagkracht van de nieuwe constructie's.
Belasting word uitgedrukt in Newton zeg je,is mijn vraag hoe zet je dan gewichten in kg om in newton ? En zou het kunnen,dat de problemen die dus gevonden zijn op het nieuwe trace verband hebben met het wellicht verkeerd omzetten van KG naar Newton ?
Het gewicht van de totale trein doet er bij mijn weten niet zo toe. Veel belangrijker voor bruggen is het tonmetergewicht: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/TonmetergewichtEn als een traject voor een bepaalde beladingsklasse is uitgelegd, horen de bruggen in dat traject dat ook te zijn lijkt me. Maar goed, ik ben chemisch en geen civiel ingenieur.Groet, Wim
Jammer dat er zo gereageerd wordt .Naar Floris vind dat niet zo terecht .Daarbij wordt het forum ook een onveiliger plek om te reageren .met vriendelijke groet kees
Naar Floris vind dat niet zo terecht .Daarbij wordt het forum ook een onveiliger plek om te reageren .