Dan hoop ik niet dat ze jouw rekensom gebruiken want die is onleesbaar (1.339,5 duizend ??) en te kort door de bocht (zo'n wagon is met een 40ft container niet vol).
Ik heb geen idee hoe zoiets wordt berekend en Floris ook niet denk ik. Als je de zwaarste treinen wilt gebruiken, dan inderdaad beter die ertskarren. Ook gemakkelijker, want die worden bij mijn weten maximaal beladen. Dan kom ik met zes assen en een aslast van 22,5 ton op 135 ton per wagen.
jZal m effe uit typen 1.339,5000 ofwel er rijd afgeladen en wel bijna 1,4 miljoen ton
Rick, wat is jouw inhoudelijke bijdrage op de beschouwing van Floris Van jouw opmerking begrijp ik geen snars
je calculator kan de 0én niet vervangen op de plek waar ik duizend kg schrijf ??
Zal m effe uit typen 1.339,5000 ofwel er rijd afgeladen en wel bijna 1,4 miljoen ton even over de rails,
Ik ben een simpel figuur zonder enige doctoraat om de nek,maar begrijp soms wel waar de geleerde t fout doen
Bij het berekenen van van draagkracht etc moet je uitgaan van de max belasting .In dit geval volgeladen containers.
Feit is ,er is geblunderd in het berekenen van de draagkracht van de nieuwe constructie's.Iemand heeft z'n huiswerk slecht gedaan,en dat is mijn mening,daar zult u het mee moeten doen.
....Edit: dit is ook mijn standpunt trouwens. Ik verwacht dat ze overal aan denken maar ik verwacht ook dat ze ergens toch nog iets over het hoofd zien. En dan hopen Floris en ik denk ik beiden dat het niet een te duur foutje wordt
....Over de "nieuwe" botlek brug rijden nog steeds geen treinen omdat men niet wist dat treinen zo zwaar konden zijn en dus moeten eerst wat constructies worden aangepast......
Je herhaalt nu alleen maar wat Silvester al vertelde en je ook gewoon in de krant kon lezen.
Belastingen worden overigens in Newton gerekend, niet in kilo's of tonnen.Anyway.. ik ben zo snel nog geen officieel stuk tegengekomen over de problemen. Eerste vraag, zie ook mijn eerdere post, is dus of het wel een kwestie van gebrek aan sterkte is.
Het gewicht van de totale trein doet er bij mijn weten niet zo toe. Veel belangrijker voor bruggen is het tonmetergewicht: En als een traject voor een bepaalde beladingsklasse is uitgelegd, horen de bruggen in dat traject dat ook te zijn lijkt me. Maar goed, ik ben chemisch en geen civiel ingenieur.