Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:56:50
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 09:55:24
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 09:47:06
Gewoon wat busfoto's door Teun
Vandaag om 08:52:21
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
19 Toen door spoorijzer
Vandaag om 08:24:01
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Rheinburg, TP V/VI door Frank 123
Vandaag om 07:50:33
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 06:12:05
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
  

Auteur Topic: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn  (gelezen 12044 keer)

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #75 Gepost op: 14 september 2020, 12:30:34 »
Newton en kilo's, sterkte en stijfheid, en weet ik het wat al niet. Ik kijk er zelf heel simpel tegenaan (want ik ben nu eenmaal een beetje simpel, deal with it ;) ) Ze moesten een brug bouwen waar oa. treinen overheen moesten kunnen rijden. Ze bouwden een brug, en toen wisten ze ineens niet zeker of er treinen overheen konden. Dan vind ik dat je geen stickertje hebt verdiend (*).


(*) Zelfs niet in de huidige tijd waarin "je best doen" ook al voldoende is voor een aai over je bol van de juf. Huppekee, beetje spartaans opvoeden, ja? ;)



... Dit is sowieso erg lastig, ook met de huidige rekenkracht de we tot de beschikking hebben...

Dan hadden ze beter kunnen zeggen: "We gaan een brug bouwen maar da's best wel ingewikkeld, dus we weten niet of het helemaal goed gaat."




......

......


Ja, ik zie het al weer hoor, helemaal verkeerd  ::)  Ze hebben beton gebruikt en da's helemaal niet goed! Als die treinen nou te zwaar zijn dan moeten we gewoon die brugdelen een beetje lichter maken, dat heft elkaar op!  (y)  Dus als we die brug nou gewoon van piepschuim maken is er niks aan het handje. Maar goed dat ik zo slim ben want jullie waren daar mooi nog niet opgekomen, hè?  :angel:


Vr. groet, Martijn  ;)



henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21678
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #76 Gepost op: 14 september 2020, 12:40:47 »
 ;D

Newton en kilo's, sterkte en stijfheid, en weet ik het wat al niet. Ik kijk er zelf heel simpel tegenaan (want ik ben nu eenmaal een beetje simpel, deal with it ;) ) Ze moesten een brug bouwen waar oa. treinen overheen moesten kunnen rijden. Ze bouwden een brug, en toen wisten ze ineens niet zeker of er treinen overheen konden.

Maar zoiets heeft Silvester dus al in post 41 verteld. Alles wat daarna over de Botlekbrug is geschreven is nogal overbodig en off topic bovendien.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8137
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #77 Gepost op: 14 september 2020, 13:55:05 »
Ah, sorry, dat had ik niet gelezen   :-X

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 11764
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #78 Gepost op: 14 september 2020, 18:54:47 »
Bij deze zal ik me verder weerhouden van enige vorm van reactie.
Gewoon simpelweg vragen om info omdat je t zelf niet weet,of je een vermoeden hebt hoe iets volgens een leek in elkaar zou moeten steken,dat resulteert in "onaangename reacties"
Ik eindig daarom met de volgende woorden,tekst typen op een forum kan ten alle tijde verkeerd worden geïnterpreteerd,want je leest iets, maar snapt niks van de intentie of hoe iemand het bedoelt.
DEUVM  :angel:
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

TimoD

  • Offline Offline
  • Berichten: 70
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #79 Gepost op: 16 september 2020, 16:58:56 »
Dan hadden ze beter kunnen zeggen: "We gaan een brug bouwen maar da's best wel ingewikkeld, dus we weten niet of het helemaal goed gaat."

En dat heet (aannemers-)risico! Vroeger werd er dan gewoon wat bijgeplakt aan de brug oid (of was het niet nodig want men bouwde immers een stuk minder op de limiet) en nu wordt dat met risico inventarisaties in contracten afgedicht.

Groeten!

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1413
Re: Havenbedrijf Rotterdam investeert in capaciteituitbreiding havenspoorlijn
« Reactie #80 Gepost op: 17 september 2020, 21:35:39 »
Marc vroeg naar een officieel document. Het verhaal is de wereld in geholpen door het vakblad Cobouw. Daarna ging RTL erover berichten en werden kamervragen gesteld die door de minister zijn beantwoord.
Bedankt voor beide links.

Het gaat er in feite om dat er nu serieel in plaats van parallel (in de tijd gezien) gewerkt/afgebouwd gaat worden. Dat kost meer tijd en daardoor vaak ook meer geld.
« Laatst bewerkt op: 17 september 2020, 21:39:50 door Martin Hornis. Reden: alinea er bij »
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma voor OC32.