Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Einde Koemo ballast ??? door Ronald Halma
Vandaag om 20:17:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 20:10:40
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 19:30:31
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
  

Auteur Topic: Storm  (gelezen 8159 keer)

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 2987
Re: Storm
« Reactie #30 Gepost op: 18 januari 2018, 19:51:23 »
Rond Groningen rijden NS en ARRIVA.

Wolter
Moins mais mieux.

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1585
Re: Storm
« Reactie #31 Gepost op: 18 januari 2018, 20:07:02 »
Groen stroom, wind energie.. ???
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25273
    • Pagina van klaas
Re: Storm
« Reactie #32 Gepost op: 18 januari 2018, 20:59:36 »
het feit dat je die opgeheven (doorgekruiste) treinen nog steeds ziet rijden is toch het bewijs dat het dienstregeling gestuurd is?
Max, voor opgeheven treinen is het inderdaad gestuurd door de dienstregeling. Maar voor treinen die daadwerkelijk onderweg zijn is het de actuele situatie. Ik kijk vaak op die site en daardoor weet ik zeker dat het zo is. Is goed te zien als een trein b.v. meer dan 5 minuten vertraging heeft. Dan zie je op de kaart al dat de trein niet op de positie is waar hij volgens de dienstregeling zou moeten zijn.
Het feit dat de treinen op de Zeeuwse lijn vandaag zo stipt op tijd leken te rijden maakte het wel een beetje verdacht. Achteraf kan je concluderen dat ze vergeten zijn om die treinen als opgeheven te merken.

Max Roodveldt

  • Offline Offline
  • Berichten: 258
  • 't is maar 'n spelletje...
Re: Storm
« Reactie #33 Gepost op: 18 januari 2018, 21:09:33 »
Klaas, dankjewel voor de toelichting. Ik zal in de toekomst eens beter op vertraagde treinen letten.
Eigenlijk zou het logischer zijn als ze uitgevallen treinen niet meer zouden laten zien.

mvg,
Max
"And these visions of Johanna are now all that remain" - Bob Dylan (1966)

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 345
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Storm
« Reactie #34 Gepost op: 18 januari 2018, 22:04:41 »
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen uren hebben vastgezeten in een stilgevallen ICE?

Is toch een kwestie van
1: Spanning eraf
2: Aarden
en klaar is kees ?
Lijkt me iets wat een lokale brandweer in no-time geregeld moet kunnen hebben.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Storm
« Reactie #35 Gepost op: 18 januari 2018, 22:13:46 »
Hoorde NS zet Dieseltreinen in, deze hebben geen stroom nodig?

DM90? ;D
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25273
    • Pagina van klaas
Re: Storm
« Reactie #36 Gepost op: 18 januari 2018, 22:22:13 »
Lijkt me iets wat een lokale brandweer in no-time geregeld moet kunnen hebben.
Volgens mij mag de lokale brandweer dat niet. Mag alleen gedaan worden door Prorail of door een aannemer die een bevoegdheid van Prorail heeft.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3868
Re: Storm
« Reactie #37 Gepost op: 18 januari 2018, 22:40:27 »
Spanning schakelen doet het SMC op afstand, ter plaatse hoeft alleen spanningsloosheid gecontroleerd te worden en de Bovenleiding geaard te worden.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Storm
« Reactie #38 Gepost op: 18 januari 2018, 23:08:51 »
Overigens jammer dat er vandaag op de reisplanner een heleboel misleidende info staat/stond.

Kan me voorstellen dat er staat dat een trein uitgevallen is, maar er staat ook regelmatig dat een trein wel rijdt. Alleen als je in de app op die trein klikt, dan staat er geen perron aangegeven, en rijdt de trein ook niet. Terwijl deze wel in het overzicht staat van treinen die wel rijden.

Komt bij dat er geen grafisch overzicht is van de baanvakken die wel open zijn. Dan zou je als reiziger kunnen uitvogelen hoe je toch een reis kan maken.

Nog wat werk te doen voor de informatievoorziening...

Gr, Bert

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 535
Re: Storm
« Reactie #39 Gepost op: 18 januari 2018, 23:29:53 »
In Duitsland heeft de storm ook een naam, zie ik nu: "Friederike"  8)
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,8435721

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Storm
« Reactie #40 Gepost op: 19 januari 2018, 00:14:33 »
In Frankfurt moeten mensen overnachten in een ICE stel. Heel Duitsland ligt nog plat.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 563
Re: Storm
« Reactie #41 Gepost op: 19 januari 2018, 08:14:14 »
Volgens mij mag de lokale brandweer dat niet. Mag alleen gedaan worden door Prorail of door een aannemer die een bevoegdheid van Prorail heeft.

De brandweer heeft nooit de mogelijkheid gehad om de bovenleiding te aarden.

Wel hadden ze de een spanningstester om vast te stellen of er nog spanning op de bovenleiding stond.

Maar dat is ook al niet meer zo. Ze mochten niet aarden en konden daardoor geen veilige werkplek creëren.
De bouw van Berkendam is begonnen.

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re: Storm
« Reactie #42 Gepost op: 19 januari 2018, 08:54:03 »
Hoi

De brandweer kan of kon volgens mij wel degelijk aarden.
Door gebruik te maken van de boveleiding tester.
Staat er nog restspanning op de leiding dan klapte de zekering.
Heb zelf de opleiding brandwacht nog gevolgd.



Gr. Ron
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2018, 09:15:57 door v140 »
Gr. Ron

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25273
    • Pagina van klaas
Re: Storm
« Reactie #43 Gepost op: 19 januari 2018, 09:04:17 »
Hoe verklaar je dan dat het soms uren duurt voordat reizigers een gestrande trein mogen verlaten? De bevoegde monteurs moeten soms van ver komen, en dat kost tijd. Als de lokale brandweer dat mag doen kan het binnen een half uur gepiept zijn.

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re: Storm
« Reactie #44 Gepost op: 19 januari 2018, 09:10:36 »
https://www.ifv.nl/advieseninnovatie/Documents/20170925-Voortgangsbrief-ProRail-Elektrisch-veilige-inzet-brandweer-bij-spoorincidenten.pdf

Begin wel te twijfelen over of de staaf nu wel of niet de zaak ook werkelijk aarding geeft.

Gr. Ron
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2018, 09:15:09 door v140 »
Gr. Ron