Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 01:06:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 00:56:58
NS 6000 (in schaal 0) door roadster36
Vandaag om 00:45:36
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 00:03:55
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
US diorama in H0 door Wim Vink
26 april 2024, 22:54:44
Rheinburg, TP V/VI door Chris Westerduin
26 april 2024, 22:10:56
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Motorpost ombouwen ? door hmmglaser
26 april 2024, 19:55:38
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door orientexpress
26 april 2024, 19:29:26
19 Toen door defender
26 april 2024, 19:22:04
Laag-Baarlo door Mark Lin
26 april 2024, 19:02:20
Les Billards du Vivarais door Hans1963
26 april 2024, 17:51:03
Gewoon wat busfoto's door Joost O
26 april 2024, 17:47:03
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
26 april 2024, 17:39:07
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
26 april 2024, 17:15:48
Kortsluiting bij wissels door Voske
26 april 2024, 16:57:37
Meedhuizen in H0 door Scratchbuilt
26 april 2024, 16:31:17
diorama, voor lange treinen. door FritsT
26 april 2024, 16:29:17
Amerikaanse "old timer" rijtuigen in spoor 1 door sncf231e
26 april 2024, 15:37:10
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
26 april 2024, 15:29:26
  

Auteur Topic: Storm  (gelezen 8188 keer)

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 2987
Re: Storm
« Reactie #30 Gepost op: 18 januari 2018, 19:51:23 »
Rond Groningen rijden NS en ARRIVA.

Wolter
Moins mais mieux.

Wim1969

  • Offline Offline
  • Berichten: 1585
Re: Storm
« Reactie #31 Gepost op: 18 januari 2018, 20:07:02 »
Groen stroom, wind energie.. ???
Kautenbach
Wolzerdange
Saint Tourbiere
Court du Bouton
la Ligne du Gerize
Au bord de la Céze
.....

En hopen lol

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Storm
« Reactie #32 Gepost op: 18 januari 2018, 20:59:36 »
het feit dat je die opgeheven (doorgekruiste) treinen nog steeds ziet rijden is toch het bewijs dat het dienstregeling gestuurd is?
Max, voor opgeheven treinen is het inderdaad gestuurd door de dienstregeling. Maar voor treinen die daadwerkelijk onderweg zijn is het de actuele situatie. Ik kijk vaak op die site en daardoor weet ik zeker dat het zo is. Is goed te zien als een trein b.v. meer dan 5 minuten vertraging heeft. Dan zie je op de kaart al dat de trein niet op de positie is waar hij volgens de dienstregeling zou moeten zijn.
Het feit dat de treinen op de Zeeuwse lijn vandaag zo stipt op tijd leken te rijden maakte het wel een beetje verdacht. Achteraf kan je concluderen dat ze vergeten zijn om die treinen als opgeheven te merken.

Max Roodveldt

  • Offline Offline
  • Berichten: 258
  • 't is maar 'n spelletje...
Re: Storm
« Reactie #33 Gepost op: 18 januari 2018, 21:09:33 »
Klaas, dankjewel voor de toelichting. Ik zal in de toekomst eens beter op vertraagde treinen letten.
Eigenlijk zou het logischer zijn als ze uitgevallen treinen niet meer zouden laten zien.

mvg,
Max
"And these visions of Johanna are now all that remain" - Bob Dylan (1966)

R.C.Grootveld

  • Offline Offline
  • Berichten: 346
  • Na 60 jaar 3Rail overgestapt op 'die kleine Rote'
    • Robula: Preda - Muot met een ruime blik
Re: Storm
« Reactie #34 Gepost op: 18 januari 2018, 22:04:41 »
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen uren hebben vastgezeten in een stilgevallen ICE?

Is toch een kwestie van
1: Spanning eraf
2: Aarden
en klaar is kees ?
Lijkt me iets wat een lokale brandweer in no-time geregeld moet kunnen hebben.

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re: Storm
« Reactie #35 Gepost op: 18 januari 2018, 22:13:46 »
Hoorde NS zet Dieseltreinen in, deze hebben geen stroom nodig?

DM90? ;D
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Storm
« Reactie #36 Gepost op: 18 januari 2018, 22:22:13 »
Lijkt me iets wat een lokale brandweer in no-time geregeld moet kunnen hebben.
Volgens mij mag de lokale brandweer dat niet. Mag alleen gedaan worden door Prorail of door een aannemer die een bevoegdheid van Prorail heeft.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: Storm
« Reactie #37 Gepost op: 18 januari 2018, 22:40:27 »
Spanning schakelen doet het SMC op afstand, ter plaatse hoeft alleen spanningsloosheid gecontroleerd te worden en de Bovenleiding geaard te worden.

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Storm
« Reactie #38 Gepost op: 18 januari 2018, 23:08:51 »
Overigens jammer dat er vandaag op de reisplanner een heleboel misleidende info staat/stond.

Kan me voorstellen dat er staat dat een trein uitgevallen is, maar er staat ook regelmatig dat een trein wel rijdt. Alleen als je in de app op die trein klikt, dan staat er geen perron aangegeven, en rijdt de trein ook niet. Terwijl deze wel in het overzicht staat van treinen die wel rijden.

Komt bij dat er geen grafisch overzicht is van de baanvakken die wel open zijn. Dan zou je als reiziger kunnen uitvogelen hoe je toch een reis kan maken.

Nog wat werk te doen voor de informatievoorziening...

Gr, Bert

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 536
Re: Storm
« Reactie #39 Gepost op: 18 januari 2018, 23:29:53 »
In Duitsland heeft de storm ook een naam, zie ik nu: "Friederike"  8)
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?002,8435721

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2742
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: Storm
« Reactie #40 Gepost op: 19 januari 2018, 00:14:33 »
In Frankfurt moeten mensen overnachten in een ICE stel. Heel Duitsland ligt nog plat.
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 563
Re: Storm
« Reactie #41 Gepost op: 19 januari 2018, 08:14:14 »
Volgens mij mag de lokale brandweer dat niet. Mag alleen gedaan worden door Prorail of door een aannemer die een bevoegdheid van Prorail heeft.

De brandweer heeft nooit de mogelijkheid gehad om de bovenleiding te aarden.

Wel hadden ze de een spanningstester om vast te stellen of er nog spanning op de bovenleiding stond.

Maar dat is ook al niet meer zo. Ze mochten niet aarden en konden daardoor geen veilige werkplek creëren.
De bouw van Berkendam is begonnen.

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re: Storm
« Reactie #42 Gepost op: 19 januari 2018, 08:54:03 »
Hoi

De brandweer kan of kon volgens mij wel degelijk aarden.
Door gebruik te maken van de boveleiding tester.
Staat er nog restspanning op de leiding dan klapte de zekering.
Heb zelf de opleiding brandwacht nog gevolgd.



Gr. Ron
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2018, 09:15:57 door v140 »
Gr. Ron

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25304
    • Pagina van klaas
Re: Storm
« Reactie #43 Gepost op: 19 januari 2018, 09:04:17 »
Hoe verklaar je dan dat het soms uren duurt voordat reizigers een gestrande trein mogen verlaten? De bevoegde monteurs moeten soms van ver komen, en dat kost tijd. Als de lokale brandweer dat mag doen kan het binnen een half uur gepiept zijn.

v140

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re: Storm
« Reactie #44 Gepost op: 19 januari 2018, 09:10:36 »
https://www.ifv.nl/advieseninnovatie/Documents/20170925-Voortgangsbrief-ProRail-Elektrisch-veilige-inzet-brandweer-bij-spoorincidenten.pdf

Begin wel te twijfelen over of de staaf nu wel of niet de zaak ook werkelijk aarding geeft.

Gr. Ron
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2018, 09:15:09 door v140 »
Gr. Ron