Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
Vandaag om 20:02:10
Einde Koemo ballast ??? door Willem1951
Vandaag om 20:00:23
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:41:34
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 19:37:41
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 19:30:31
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
Vandaag om 18:55:04
Aachenau West door MichielB
Vandaag om 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
Vandaag om 18:36:00
US diorama in H0 door defender
Vandaag om 18:15:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
Vandaag om 17:59:32
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ben
Vandaag om 17:53:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan!
Vandaag om 16:44:54
Haandrecht materieel door AB 7216
Vandaag om 16:41:36
LS Models 2024 door Daan!
Vandaag om 16:34:44
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door LMX
Vandaag om 16:34:44
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
Vandaag om 16:14:12
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door sdz1976
Vandaag om 16:08:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 15:56:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 15:30:48
ACME 2024 met NS ICNG! door Daan!
Vandaag om 14:09:36
"Nederlandse" modellen door ArjanB
Vandaag om 14:07:20
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 10:52:24
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:44
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 09:43:30
Baan in Los Angeles door Jelmer
Vandaag om 08:56:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:55:03
Bouw van materieel 40 treinstellen door Jelmer
Vandaag om 08:48:06
NS 8400 van Werps door Huup
18 april 2024, 23:17:50
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 april 2024, 23:17:45
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 895898 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10567
Re:25 jaar geleden
« Reactie #825 Gepost op: 03 oktober 2011, 21:55:19 »
De hondenkoppen verdwijnen en ICR komt. Volgens mijn gegevens heb ik de eerste twee treinen met ICR in de beneluxdienst vastgelegd maar ik hoor het graag als dat niet klopt.


stam+1183 (BKD voor loc),trnr 157,Asd-Bs Rdc 3-10-1986


1183+stam trnr 186 Bs-Asd  in Schiedam-RW  3-10-1986
No dress rehearsel, this is our life.

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3084
    • Mijn Flickr pagina
Re:25 jaar geleden
« Reactie #826 Gepost op: 03 oktober 2011, 23:47:20 »
Bah wat een moderne treinen ;D

Ik weet nog wel dat de oude beneluxtreinen samen
met de nieuwe hebben gereden.
Ik heb nooit wat bijgehouden,maar toen ik jouw bewering
las twijfelde ik daar aan.ik dacht dat ik de nieuwe stellen
al in de zomer zag rijden omdat ik toen op tienertoer ging,
maar in de herfstvakantie kon je dat jaar ook op tienertoer,
dus het zou best kunnen dat ik ze toen gezien had.
(ik ben dat jaar 6 keer op tienertoer geweest ;D)

Dus ze hebben dus ook nooit via Haarlem gereden?

Als je zo de foto's bekijk zijn het toch wel mooie treinen,
maar ik vond het heel erg jammer dat de oude Beneluxxen
verdwenen(vooral de trekduw,de hk hield het nog 2 jaar vol).

Tja 1986,weinig oude kleuren nog maar(de laatste 1100en een paar
diesellocs en plan E).

Heel weinig klassieke beveiliging nog maar over.

Eigenlijk het begin van tijdperk V,dus eigenlijk niet zoveel meer aan :'(.

Dit draadje wordt steeds minder leuk :(

Tijd om wat moois te gaan bouwen in NS tijdperk IV ;)

gr Ed.


Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10567
Re:25 jaar geleden
« Reactie #827 Gepost op: 04 oktober 2011, 08:04:27 »
Citaat van: Edde
Eigenlijk het begin van tijdperk V,dus eigenlijk niet zoveel meer aan :'(.
Ik heb nog wat hondenkoppen in de aanbieding de komende jaren.

Citaat
Tijd om wat moois te gaan bouwen in NS tijdperk IV ;)
Goed plan. Heb ook wat plannen in die richting met als centraal jaar 1985.
No dress rehearsel, this is our life.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re:25 jaar geleden
« Reactie #828 Gepost op: 04 oktober 2011, 18:49:23 »
Dus ze hebben dus ook nooit via Haarlem gereden?
Jawel, maar de meeste foto's die ik daarvan heb passen niet in dit draadje of in '19 toen'. Die van de proefritten zouden wel passen, maar die moet ik zoeken.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Robert Stremming

  • Offline Offline
  • Berichten: 143
  • Avatar: Treinstel 1780 in Groningen, 20 april 1988
    • Foto's Robert Stremming
Re:25 jaar geleden
« Reactie #829 Gepost op: 04 oktober 2011, 21:59:52 »
Op 4 oktober 1986 reed er een extra trein naar Duitsland vanaf Groningen. De trein werd getrokken door de 216 055. De foto's zijn gemaakt ter hoogte van Post T in Hoogezand. Zoals te zien is, zijn de wagons voorzien van stoomverwarming.




CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 930
    • Secondtrains.com
Re:25 jaar geleden
« Reactie #830 Gepost op: 04 oktober 2011, 22:07:56 »
De hondenkoppen verdwijnen en ICR komt. Volgens mijn gegevens heb ik de eerste twee treinen met ICR in de beneluxdienst vastgelegd maar ik hoor het graag als dat niet klopt.

Zou kunnen, want ik heb zelf de eerste trein met ICR gefotografeerd, en dat was ook op 3 oktober 1986.


First day of new Benelux train by cklx, on Flickr

Ik reed 's morgens vroeg van Leiden naar Roosendaal. Vandaar ging ik naar Zeeland om Hondenkoppen en ander oud materieel te fotograferen. Het was die dag schitterend weer - ongeveer net als afgelopen week.

CKLX

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 930
    • Secondtrains.com
Re:25 jaar geleden
« Reactie #831 Gepost op: 04 oktober 2011, 22:12:29 »

Dus ze hebben dus ook nooit via Haarlem gereden?


Voor zover ik weet niet, want in het voorjaar van 1986 gingen de Beneluxen over de Schiphollijn rijden.
Ik heb nog wel de oude Beneluxen op de Schiphollijn gezien, inclusief de TD.


Benelux train at Warmond, July 12, 1986 by cklx, on Flickr



Benelux at Warmond, December 6, 1986 by cklx, on Flickr


CKLX

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 7519
  • May your coffee kick in before reality does.
Re:25 jaar geleden
« Reactie #832 Gepost op: 06 oktober 2011, 09:27:24 »
Op 4 oktober 1986 reed er een extra trein naar Duitsland vanaf Groningen. De trein werd getrokken door de 216 055. De foto's zijn gemaakt ter hoogte van Post T in Hoogezand. Zoals te zien is, zijn de wagons voorzien van stoomverwarming.

Stoomverwarming... heerlijke warmte was dat op een vriesdag..... Ik denkt met veel genoegen terug aan een rit door de Eifel ergens in '97 bij -10 voorzichtig maar warm uit de ramen hangend....
« Laatst bewerkt op: 06 oktober 2011, 17:46:29 door DE_II »

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3084
    • Mijn Flickr pagina
Re:25 jaar geleden
« Reactie #833 Gepost op: 06 oktober 2011, 16:44:14 »
De westelijke tak ging open op 2 juni.
Enne CKLX ik zal het niet verder vertellen hoor,
maar de plaatjes moeten precies 25 jaar oud zijn ;D

gr Ed.

CKLX

  • Offline Offline
  • Berichten: 930
    • Secondtrains.com
Re:25 jaar geleden
« Reactie #834 Gepost op: 06 oktober 2011, 21:05:02 »
De westelijke tak ging open op 2 juni.
Enne CKLX ik zal het niet verder vertellen hoor,
maar de plaatjes moeten precies 25 jaar oud zijn ;D

gr Ed.

Het ging om een antwoord...

CKLX

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8057
  • Spoor N
Re:25 jaar geleden
« Reactie #835 Gepost op: 07 oktober 2011, 10:10:04 »

Benelux trein ten behoeve van instructie aan machinisten in het station van Haarlem, 7 oktober 1986.


Lok 1188 als sluitstuk van de nieuwe Beneluxtrein, Haarlem 7 oktober 1986.
« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2011, 19:11:31 door Bob Rodenburg. Reden: foto grote volgens de regels »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

martijnhaman

  • Offline Offline
  • Berichten: 1681
    • Stalen rijtuigen van de Nederlandse Spoorwegen
Re:25 jaar geleden
« Reactie #836 Gepost op: 07 oktober 2011, 13:37:08 »



Vandaag een bezoekje gebracht aan het Spoorwegmuseum. Daar staat het materieel nog onder de oude overkappingen langs de perrons. De beide Blokkendoosrijtuigen zijn tegenwoordig niet meer in de collectie opgenomen, maar bij de STAR en ZLSM te vinden. Ook de 6317 is voor de argeloze bezoeker niet meer te vinden, maar dat heeft een heel andere reden  :P



Of deze toegangsbewijzen ook echt uit 1986 komen kan ik niet achterhalen. Er staat geen datum of stempel op die een aanwijzing geeft. Op de achterzijde van de kaartjes staat wel een tekst die spreekt over de Indonesisische stoomlokomotief (CC 5022) en het restauratierijtuig (WR 4249). Het gaat dus om een kaartje van 1981 of later.
De toegangsbewijzien geven wel een aardig tijdsbeeld. En let vooral eens op de toegangsprijzen.

Martijn

Robert Stremming

  • Offline Offline
  • Berichten: 143
  • Avatar: Treinstel 1780 in Groningen, 20 april 1988
    • Foto's Robert Stremming
Re:25 jaar geleden
« Reactie #837 Gepost op: 08 oktober 2011, 07:41:59 »
Een paar weken geleden een paar plaatjes op dit draadje gezet van Post I in Hoogezand. Op deze dag weer een paar plaatjes van deze post gemaakt in 1986. Zoals te zien is, is de post in de tussentijd van een nieuw verfjasje voorzien en ziet er weer strak uit. Helaas zou dat slechts voor 2,5 jaar nodig zijn...





Verder werd het bedieningstoestel aangepast aan de nieuwe situatie vanaf december 1986 als Post T buiten dienst gesteld wordt. De volgende foto's laten het interieur van het bloktoestel zien van Post I. Zo zie je een aantal vensters en de inductor om de stroom op te wekken.




Mark Verheulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 639
  • Staatsspoor "Kikker"
Re:25 jaar geleden
« Reactie #838 Gepost op: 08 oktober 2011, 09:38:14 »
[Vandaag een bezoekje gebracht aan het Spoorwegmuseum. Daar staat het materieel nog onder de oude overkappingen langs de perrons.

Dit klopt niet deze overkappingen stammen uit 1975 nadat de originele overkapping jammerlijk moest worden gesloopt omdat deze op instorten stond. De loopbrug is van 1977 toen er op het achterterrein op de plek van een aantal rangeersporen een 2e overkapping werd gebouwd.


© HetUtrechtsArchief

Mvg, Mark

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10567
Re:25 jaar geleden
« Reactie #839 Gepost op: 08 oktober 2011, 11:58:30 »
Het is maar wat je oud noemt denk ik. Ten opzichte van de huidige staat van het museum zijn het de 'oude' kappen.
No dress rehearsel, this is our life.