Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Lobomotion69
Vandaag om 02:40:27
Ronald doet de Fork Challenge! door Lobomotion69
Vandaag om 02:28:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Lobomotion69
Vandaag om 02:25:44
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
31 July 2025, 22:52:29
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
31 July 2025, 22:48:52
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
31 July 2025, 22:17:32
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:34:35
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
31 July 2025, 21:29:05
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
31 July 2025, 21:25:54
US diorama in H0 door gdh
31 July 2025, 21:11:40
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
31 July 2025, 20:58:47
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
31 July 2025, 20:42:08
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door nighttrain1
31 July 2025, 18:43:04
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
31 July 2025, 18:41:36
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Eric v C
31 July 2025, 18:36:39
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
31 July 2025, 18:17:40
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
31 July 2025, 17:33:48
spoorboekje zomerdienstregeling 1983 Luxemburg door MaraNCS
31 July 2025, 17:18:57
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
31 July 2025, 16:07:50
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 972046 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10766
Re:25 jaar geleden
« Reactie #585 Gepost op: 19 August 2010, 11:58:01 »
T/m 1 juni was dit Sloterdijk Noord dacht ik.

Inderdaad, en de trein op de foto rijdt over de verlegde Oude Lijn. Dit perron is dus nog geen 2 jaar in gebruik zoals de andere rechts van deze trein, die naar de Hemtunnel voeren.
No dress rehearsel, this is our life.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:25 jaar geleden
« Reactie #586 Gepost op: 19 August 2010, 19:45:57 »
508+817 in Amsterdam Sloterdijk op weg naar Amsterdam CS. De omgeving is hier nog bijna landelijk te noemen.

Er bestaat een boek over metro's in diverse Europese steden en Amsterdam is de eerste die behandeld wordt. Daarin staat een metrostel (zilvermeeuw) die in een weiland rijdt. Dat is lijn 53 in de richting Gaasperplas, die net onder de spoordijk vandaan komt. Dat ziet er tegenwoordig ook wat anders uit...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Romeo373

  • Gast
Re:25 jaar geleden
« Reactie #587 Gepost op: 19 August 2010, 19:50:05 »
Hoi Marc,

 ;D Treinstelnummer 747 bestond in 1985 niet .......... :(

Gr. Romeo

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #588 Gepost op: 19 August 2010, 20:17:54 »
Treinstelnummer 747 bestond in 1985 niet .......... :(

Kletspraat!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Romeo373

  • Gast
Re:25 jaar geleden
« Reactie #589 Gepost op: 19 August 2010, 21:03:08 »
 ;D Droom gewoon verder, omdat het bij een foto van ?????? staat. Het stel werd na de kaping herindienstgesteld als 1747 en in de 90-er jaren om emotionele redenen teruggenummerd in 758. Maar ik geef toe, dat je heel oud moet zijn om dat te weten.  ;D

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #590 Gepost op: 19 August 2010, 21:18:50 »
Ik heb de foto zelf gemaakt...
Je bent ook niet een beetje eigenwijs hè? Of ben je inmiddels zò oud dat je de dingen een heel klein beetje door elkaar gaat halen...

Uit het NS-materieeloverzicht 1985 van HOV:

« Laatst bewerkt op: 20 August 2010, 09:03:00 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote verwijderd »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Yuri v L

  • Offline Offline
  • Berichten: 321
Re:25 jaar geleden
« Reactie #591 Gepost op: 19 August 2010, 21:25:42 »
Huh, de 747 is nooit verbouwd tot coach-stel, en heeft dus ook geen "1" voor het nummer gekregen.
Pas aan het einde van de loopbaan van de 747 is het stel volgens het boek "elektrische treinen deel 2" het nummer veranderd in 758. Dat moet in 1991 zijn geweest, 14 jaar na de kaping, ik heb daar het nut nooit van gezien om dat na zo'n lange tijd nog te doen, vlak voor de buitendienst stelling van het stel.

Groeten,Yuri
***** ***** ***** ***

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8991
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #592 Gepost op: 19 August 2010, 21:29:24 »
Dat de NS 14 jaar na dato het stel vernummerd heeft had te maken met de ophanden zijnde buitendienststelling in 1993: men was bang dat als bekend zou worden waar de 747 voor langere tijd opgeslagen zou worden in afwachting van sloop er door bepaalde lieden brand zou worden gesticht. In een stel dat vol met asbest is dat zeer ongewenst...
« Laatst bewerkt op: 20 August 2010, 09:03:21 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote verwijderd »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Romeo373

  • Gast
Re:25 jaar geleden
« Reactie #593 Gepost op: 19 August 2010, 21:51:45 »
 :o ik geef me over!  :o

Gr. Romeo

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
Re:25 jaar geleden
« Reactie #594 Gepost op: 19 August 2010, 21:57:24 »
Dat de NS 14 jaar na dato het stel vernummerd heeft had te maken met de ophanden zijnde buitendienststelling in 1993: men was bang dat als bekend zou worden waar de 747 voor langere tijd opgeslagen zou worden in afwachting van sloop er door bepaalde lieden brand zou worden gesticht. In een stel dat vol met asbest is dat zeer ongewenst...

Nou en? Asbest brandt toch haast niet? ;D
Meer NS in spoor 1!

Yuri v L

  • Offline Offline
  • Berichten: 321
Re:25 jaar geleden
« Reactie #595 Gepost op: 19 August 2010, 21:58:40 »
:o ik geef me over!  :o

Gr. Romeo

Geaccepteerd! (y)

Enne poezenbeest, bedankt voor de verklaring van de vernummering!

Groeten, Yuri
***** ***** ***** ***

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10766
Re:25 jaar geleden
« Reactie #596 Gepost op: 19 August 2010, 22:13:02 »
Tssss, een beetje twijfelen aan mijn administratie....  :-\
No dress rehearsel, this is our life.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:25 jaar geleden
« Reactie #597 Gepost op: 19 August 2010, 22:17:07 »
Wat heeft het op zich met de kaping van de 747, en waarom zou iemand brand stichten?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10766
Re:25 jaar geleden
« Reactie #598 Gepost op: 19 August 2010, 22:21:23 »
Tijdens de kaping zijn 3 mensen in het treinstel doodgeschoten, en bij de gewelddadige beëindiging zijn 6 kapers en 2 gegijzelden omgekomen. Om die reden is er sprake van geweest om het treinstel af te voeren of te vernummeren.
No dress rehearsel, this is our life.

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re:25 jaar geleden
« Reactie #599 Gepost op: 19 August 2010, 23:14:49 »
Ook niet waar, 3 mensen zijn bij de kaping in 1975 helaas doodgeschoten.
In 1977 hebben de kapers niemand gedood, dat heeft van Agt gedaan, bij de bestorrming van de trein.
« Laatst bewerkt op: 20 August 2010, 09:03:47 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote verwijderd »