Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Het Boemeltje door RobVille
Vandaag om 11:37:46
Plan E - 2023 oplage door DV modelspoor
Vandaag om 11:37:39
19 Toen door R1954
Vandaag om 11:35:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 11:26:31
ESU Loksound V4 Plux22 door bellejt
Vandaag om 11:09:20
Lichtprintjes NS2400 door hmmglaser
Vandaag om 10:58:08
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 10:53:36
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door hmmglaser
Vandaag om 10:47:57
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 10:45:49
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
Vandaag om 10:43:48
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martin Welberg
Vandaag om 10:43:25
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:31:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 10:03:59
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door René 4312
Vandaag om 09:52:09
EifelBurgenBahn door Joz
Vandaag om 09:20:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door 741230
Vandaag om 09:05:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:37:57
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door Frits C
Vandaag om 06:45:46
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
13 June 2025, 23:53:36
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
13 June 2025, 23:27:04
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Benelux795
13 June 2025, 21:53:57
Bouw van de DE-5 uit een bouwset van FRIE door Rob Bennis
13 June 2025, 21:20:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door R1954
13 June 2025, 21:05:05
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Frits C
13 June 2025, 20:20:25
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FrankJ
13 June 2025, 19:33:40
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Eric B
13 June 2025, 19:28:04
Verschil in grootte huizen...... door MOVisser
13 June 2025, 19:14:19
Viesmann 5214 pendelautomaat vraag door MOVisser
13 June 2025, 19:00:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door MathynK
13 June 2025, 18:42:35
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Frank 123
13 June 2025, 17:09:57
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 967226 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re:25 jaar geleden
« Reactie #585 Gepost op: 19 August 2010, 11:58:01 »
T/m 1 juni was dit Sloterdijk Noord dacht ik.

Inderdaad, en de trein op de foto rijdt over de verlegde Oude Lijn. Dit perron is dus nog geen 2 jaar in gebruik zoals de andere rechts van deze trein, die naar de Hemtunnel voeren.
No dress rehearsel, this is our life.

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:25 jaar geleden
« Reactie #586 Gepost op: 19 August 2010, 19:45:57 »
508+817 in Amsterdam Sloterdijk op weg naar Amsterdam CS. De omgeving is hier nog bijna landelijk te noemen.

Er bestaat een boek over metro's in diverse Europese steden en Amsterdam is de eerste die behandeld wordt. Daarin staat een metrostel (zilvermeeuw) die in een weiland rijdt. Dat is lijn 53 in de richting Gaasperplas, die net onder de spoordijk vandaan komt. Dat ziet er tegenwoordig ook wat anders uit...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Romeo373

  • Gast
Re:25 jaar geleden
« Reactie #587 Gepost op: 19 August 2010, 19:50:05 »
Hoi Marc,

 ;D Treinstelnummer 747 bestond in 1985 niet .......... :(

Gr. Romeo

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8967
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #588 Gepost op: 19 August 2010, 20:17:54 »
Treinstelnummer 747 bestond in 1985 niet .......... :(

Kletspraat!
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Romeo373

  • Gast
Re:25 jaar geleden
« Reactie #589 Gepost op: 19 August 2010, 21:03:08 »
 ;D Droom gewoon verder, omdat het bij een foto van ?????? staat. Het stel werd na de kaping herindienstgesteld als 1747 en in de 90-er jaren om emotionele redenen teruggenummerd in 758. Maar ik geef toe, dat je heel oud moet zijn om dat te weten.  ;D

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8967
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #590 Gepost op: 19 August 2010, 21:18:50 »
Ik heb de foto zelf gemaakt...
Je bent ook niet een beetje eigenwijs hè? Of ben je inmiddels zò oud dat je de dingen een heel klein beetje door elkaar gaat halen...

Uit het NS-materieeloverzicht 1985 van HOV:

« Laatst bewerkt op: 20 August 2010, 09:03:00 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote verwijderd »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Yuri v L

  • Offline Offline
  • Berichten: 320
Re:25 jaar geleden
« Reactie #591 Gepost op: 19 August 2010, 21:25:42 »
Huh, de 747 is nooit verbouwd tot coach-stel, en heeft dus ook geen "1" voor het nummer gekregen.
Pas aan het einde van de loopbaan van de 747 is het stel volgens het boek "elektrische treinen deel 2" het nummer veranderd in 758. Dat moet in 1991 zijn geweest, 14 jaar na de kaping, ik heb daar het nut nooit van gezien om dat na zo'n lange tijd nog te doen, vlak voor de buitendienst stelling van het stel.

Groeten,Yuri
***** ***** ***** ***

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8967
  • Hengelooo 1:160
Re:25 jaar geleden
« Reactie #592 Gepost op: 19 August 2010, 21:29:24 »
Dat de NS 14 jaar na dato het stel vernummerd heeft had te maken met de ophanden zijnde buitendienststelling in 1993: men was bang dat als bekend zou worden waar de 747 voor langere tijd opgeslagen zou worden in afwachting van sloop er door bepaalde lieden brand zou worden gesticht. In een stel dat vol met asbest is dat zeer ongewenst...
« Laatst bewerkt op: 20 August 2010, 09:03:21 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote verwijderd »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Romeo373

  • Gast
Re:25 jaar geleden
« Reactie #593 Gepost op: 19 August 2010, 21:51:45 »
 :o ik geef me over!  :o

Gr. Romeo

Olaf

  • Offline Offline
  • Berichten: 871
Re:25 jaar geleden
« Reactie #594 Gepost op: 19 August 2010, 21:57:24 »
Dat de NS 14 jaar na dato het stel vernummerd heeft had te maken met de ophanden zijnde buitendienststelling in 1993: men was bang dat als bekend zou worden waar de 747 voor langere tijd opgeslagen zou worden in afwachting van sloop er door bepaalde lieden brand zou worden gesticht. In een stel dat vol met asbest is dat zeer ongewenst...

Nou en? Asbest brandt toch haast niet? ;D
Meer NS in spoor 1!

Yuri v L

  • Offline Offline
  • Berichten: 320
Re:25 jaar geleden
« Reactie #595 Gepost op: 19 August 2010, 21:58:40 »
:o ik geef me over!  :o

Gr. Romeo

Geaccepteerd! (y)

Enne poezenbeest, bedankt voor de verklaring van de vernummering!

Groeten, Yuri
***** ***** ***** ***

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re:25 jaar geleden
« Reactie #596 Gepost op: 19 August 2010, 22:13:02 »
Tssss, een beetje twijfelen aan mijn administratie....  :-\
No dress rehearsel, this is our life.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4304
    • Gouda in H0
Re:25 jaar geleden
« Reactie #597 Gepost op: 19 August 2010, 22:17:07 »
Wat heeft het op zich met de kaping van de 747, en waarom zou iemand brand stichten?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re:25 jaar geleden
« Reactie #598 Gepost op: 19 August 2010, 22:21:23 »
Tijdens de kaping zijn 3 mensen in het treinstel doodgeschoten, en bij de gewelddadige beëindiging zijn 6 kapers en 2 gegijzelden omgekomen. Om die reden is er sprake van geweest om het treinstel af te voeren of te vernummeren.
No dress rehearsel, this is our life.

NSTim2008

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
Re:25 jaar geleden
« Reactie #599 Gepost op: 19 August 2010, 23:14:49 »
Ook niet waar, 3 mensen zijn bij de kaping in 1975 helaas doodgeschoten.
In 1977 hebben de kapers niemand gedood, dat heeft van Agt gedaan, bij de bestorrming van de trein.
« Laatst bewerkt op: 20 August 2010, 09:03:47 door Bob Rodenburg. Reden: Onnodige quote verwijderd »