Doel:€250.00
Donaties:€55.00

Per saldo:€-195.00

Steun ons nu!
Actie: steun €2.50 via de Wim Vink kalender 2021!

Laatst bijgewerkt
op 18-10-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Minimale lengte terugmeldsectie door RBlok
Vandaag om 18:37:51
Een Rotterdams gebouw door Gerco van Beelen
Vandaag om 18:37:13
Raadplaatje door MarcNL
Vandaag om 18:33:51
Overstappen op digitaal door BartvD
Vandaag om 18:05:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Stedahult
Vandaag om 18:05:28
Val Sibley overleden door Stedahult
Vandaag om 18:02:07
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door dh3201
Vandaag om 18:01:50
Foto's gezocht van personeelverblijfswagen door tijgernootje
Vandaag om 17:59:37
De bouw van een modulebaan met Nederlands Landschap door AntonM
Vandaag om 17:52:54
Miniatuurcamera die fatsoenlijke foto's maakt door Sven
Vandaag om 17:46:59
elektromotor repareren door Ronaldp
Vandaag om 17:34:03
Decoders N-spoor locomotieven gaan steeds kapot. door jowi
Vandaag om 17:31:31
Roßnitz door Dennis.
Vandaag om 17:29:16
Depot + vervolg Vlieringen-2 door tijgernootje
Vandaag om 17:28:22
Bahnstrecke 5867 door Dave.......
Vandaag om 17:24:38
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door JaJo
Vandaag om 17:20:38
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 17:19:46
Ledlampjes in serieschakeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 17:10:33
Projekt 083-338 door tijgernootje
Vandaag om 16:54:12
Smalspoorbaan "Hinterhof" Heinenoord door tijgernootje
Vandaag om 16:50:30
Nieuw cilinderblok voor DJH/Modelloco NS 3900 door Gerke
Vandaag om 16:33:20
Een nieuw begin in 0 door tijgernootje
Vandaag om 16:02:26
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief door TonM
Vandaag om 15:37:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:34:23
Buitenlust door Dave.......
Vandaag om 15:33:26
Bouw van station Koudum Molkwerum (Bouw van de staverse nevenlijn in 1:87) door Jeroenproj
Vandaag om 15:33:24
ESU-decoders, afkortingen en begrippen ?!? door Carel Ruysink
Vandaag om 15:33:03
Postwagen/Dg HSM P445 / NS 2001 in messing. Schaal 0. door Carel Ruysink
Vandaag om 15:16:44
Station Ermelo in model 1:160 door spoorijzer
Vandaag om 14:15:33
VERPLAATST: Bouwen noordelijke nevenlijn door 44
Vandaag om 14:03:37
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 621990 keer)

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9308
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2040 Gepost op: 30 april 2020, 15:07:00 »
Jawel. Als je iets verder de richtig station HS 'wandelt' zijn het station (torentje boven de bijwagen) en het fijne jaren '70 kantoorpand (in de pantograaf) nog te herkennen.
Service van de zaak: KLIKERDEKLIK
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2689
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2041 Gepost op: 30 april 2020, 15:52:53 »
De foto is hier gemaakt?
Nee, de foto is hier gemaakt, een paar meter verder en vaf ongeveer de plaats waar nu de tramrails links ligt.  ;D
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
148*hier
109* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waard

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 6069
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2042 Gepost op: 30 april 2020, 15:58:53 »
Rèswèkse Plèn?
Gek is dat.

Ik krijg ineens trek in haring...

groeten
Hendrik Jan
Stupidity is the basic building block of the universe
-Frank Zappa

GerardvV

  • Offline Offline
  • Berichten: 2689
  • Enge buur bij de buren
    • Spoorfoto's
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2043 Gepost op: 30 april 2020, 16:58:23 »
Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
148*hier
109* bij buren
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waard

basjuh1981

  • Offline Offline
  • Berichten: 312
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2044 Gepost op: 01 mei 2020, 17:28:44 »
Nee, de foto is hier gemaakt, een paar meter verder en vaf ongeveer de plaats waar nu de tramrails links ligt.  ;D
Scheelt dus wèinagh ;D

Rèswèkse Plèn?
Gek is dat.

Ik krijg ineens trek in haring...
;D ;D Met uìtjus (y)
Mvg,
Bas

K-rail, CS3+, iTrain, Tijdperk III: 1960 - 1965
Mijn YouTube-kanaal

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 6069
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2045 Gepost op: 01 mei 2020, 17:35:45 »
Lekkâh!
Stupidity is the basic building block of the universe
-Frank Zappa

Martin Hornis

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2046 Gepost op: 01 mei 2020, 23:05:17 »
Ik heb er beeld bij (in gedachten) maar dan 2 x 25 jaar terug...
Märklin K-rails met boogstralen > 500 mm; NS-lichtseinen met cijferbak: 4, 6 en 8 in één bak; iTrain; Intellibox I; OC32;
eigen treindetectiesysteem aangesloten op OC32;
controleprogramma's voor iTrain en OC32.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 706
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2047 Gepost op: 05 mei 2020, 10:16:44 »
Op 5 mei 1995 wat dia's gemaakt van de Rheinbahn, de tram in Düsseldorf (Duitsland).
De eerste lagevloertram moest nog afgeleverd worden (in 1996).
De klassieke gelede Duewags met bijwagen uit de vijftiger / zestiger jaren konden dan ook volop gefotografeerd worden.


Begonnen in Neuss (stad aan de andere kant van de Rijn). Oorspronkelijk had Neuss een eigen trambedrijf (opgeheven in 1970/1971).
De Rheinbahn verzorgde daarna het tramverkeer in Neuss.
De Oberstrasse in Neuss met Stadtbahn B 4234 en 4255 (bouwjaar 1986/1987).

Daarna naar Düsseldorf gegaan.


Collenbachstrasse bij de halte Spichernplatz. De enkelgelede 2413 is uit 1957 en is in 2002 afgevoerd. Het aanhangrijtuig 1670 is uit 1960.


Unterrather Strasse bij halte Am Röttchen met Duewag 2518 en 1658.


Münsterstrasse met Duewag 2420 en 1639.


Dubbelgelede Duewag 2860 met aanhangrijtuig 1699 in de Benrather Schlossallee.


Reclame op trams was in Düsseldorf geen uitzondering. Vooral de dubbelgelede trams werden hiervoor gebruikt.
Een dia in de Heubesstrasse.


Eindpunt Benrath Betriebshof.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 706
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2048 Gepost op: 06 mei 2020, 10:01:51 »
6 mei 1995: de tram in Krefeld (Duitsland).
Ook hier nog de klassieke gelede Duewags. Pas in 2009 kwamen de eerste lagevloertrams.


Mr. 820 op weg naar het eindpunt Rheinhafen. In de wijk Oppum wordt langs een goederenspoor gereden.
De tram (op meterspoor) heeft hier het kleurenschema, dat begin negentiger jaren in zwang kwam.


Dat omschilderen in nieuwe kleuren gaat niet snel. Mr. 817 heeft nog de oude beschildering.


Mr. 819 was destijds ook nog in oude kleuren.


Inmiddels had de marketingafdeling van het trambedrijf alweer een nieuw kleurenschema bedacht, dat het vanaf 1994/1995 moest worden.


Vlakbij het eindpunt Rheinhafen. De tram rijdt richting stad.


Op de Ostwall in het centrum van Krefeld heeft de interlokale tram uit Düsseldorf het eindpunt.


Het eindpunt Sankt Tönis in Tönisvorst. Op deze tramlijn reden ook de driedelige Stadtbahn M wagens uit 1980/1981.


Krefelder Strasse in Tönisvorst (eindpuntlus).


Stadtbahn M 840 in de Sankt Töniser Strasse in Krefeld.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 706
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2049 Gepost op: 12 mei 2020, 08:18:59 »
12 mei 1995.


De herdenking van "50 jaar bevrijding" was voor de RET in Rotterdam aanleiding om ZGT 743 van een speciale beplakking te voorzien.
De dia is gemaakt op de Goudserijweg.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 9308
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2050 Gepost op: 12 mei 2020, 08:52:13 »
Op de Boezembrug om nog preciezer te zijn. Bekend terrein voor mij en een fijne plaat!  (y)
Trambaantje in h0
Rosestraat in 0/0m 
Tea Tray Depot in 0
www.modulebaan.nl  Charleroi - Route de Mons

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 706
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2051 Gepost op: 12 mei 2020, 11:46:12 »
@Marc tramt: Klopt.
Off topic, want de volgende dia's zijn van 6 oktober 1994.





Op die Boezembrug lagen wissels, waarbij de wisseltong heel ver van het puntstuk af zaten. Als er wat te snel gereden werd,
werd je als passagier ruim voor de splitsing al door elkaar geschud, herinner ik me.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

martijn v m

  • Offline Offline
  • Berichten: 4294
  • Heerwijk in H0
    • vames
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2052 Gepost op: 12 mei 2020, 13:17:49 »
Voorgetrokken wissel.

Wordt gebruikt als het niet mogelijk is om de wisseltongen op de normale plek hebben. Zoals een brug waar geen aandrijving onder het wissel kan.
Bouwt aan H0 modeltrambaan Heerwijk

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 706
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2053 Gepost op: 21 mei 2020, 07:35:51 »
25 jaar geleden nog eens naar Roemenië geweest. Sommige trambedrijven ontvingen in die tijd overtollig trammaterieel uit West Europa.
Bucuresti (Boekarest) had wagens uit Frankfurt/Main en uit München gekregen.
Op 21 mei 1995 daar eerst rondgekeken.

De Calea Calarasilor met een dubbelgelede 8-asser (type V3A). Dit type is door de werkplaats van de tram van Bucuresti in grote aantallen
gebouwd. Niet alleen voor de hoofdstad, maar voor meer Roemeense steden.


Zelfde straat, zelfde type tram. In 1995 zagen de trams er over het algemeen in Bucuresti redelijk onderhouden uit.


De gerenoveerde Elektroputere vierassers reden ook nog. Mr. 6100 met ahr. 6300 als lijn 5 in de Strada Mantuleasa.
Inmiddels is de keienbestrating wel verdwenen en ligt er bijna overal asfalt. Vandaag de dag rijdt hier echter geen tram meer.


Strada Doctor Paleologu met mr. 6061 en ahr. 6261. Ook deze straat is inmiddels tramloos.


Calea Mosilor in de buurt van het eindpunt Piata Sfantul Gheorghe. Hier rijden nog wel trams. Het wegdek is gemoderniseerd, alleen de
huizen zien er nog vervallen uit (volgens Google Street View uit 2019).


Soseaua Oltenitei met een "Großraum"stel uit Frankfurt/Main.


Bij dezelfde halte (Stadion) een enkelgelede 6-asser (type V2A).


Die Frankfurters reden op lijn 34 naar het eindpunt Romprin (in het zuidoosten van de stad). In 2002 werden ze allemaal gesloopt (10 stuks).


Bij hetzelfde eindpunt in de stad (destijds Baba Novac) begon lijn 50, waarop de 3-assers uit München reden.


Lijn 50 reed naar het eindpunt Faur Poarta 4 in het oosten van de stad. Op deze dia is het fabriekscomplex op de achtergrond te zien.




Er reden meerdere tramlijnen naar dat eindpunt.


Uiteindelijk zijn er zo'n 49 3-assers uit München naar Bucuresti gegaan.
Later heeft men er nog 4-assers van gemaakt. Zo rond 2007 zijn de ex München wagens afgevoerd.


De omgeving van lijn 50 was nu niet zo interessant.


Een V3A, die nog niet in de geelbruine kleur was omgeschilderd.


Nog een dia, gemaakt in de buurt van het eindpunt Faur Poarta 4.


Inmiddels is deze straat (Bulevardul 1 Decembrie 1918) wel opgewaardeerd voor Koning auto.




Tot slot nog 2 dia's in de buurt van het stadseindpunt Baba Novac.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 6651
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2054 Gepost op: 21 mei 2020, 08:30:55 »
Ik heb niet zoveel met trams maar dit heb ik met interesse gelezen. Bedankt  (y)