Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modulebanen algemeen; Is de megabiels uitgerangeerd? door Scratchbuilt
Vandaag om 18:08:10
Roco 290 digtaliseren door Herb73
Vandaag om 17:59:53
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door Ronald Halma
Vandaag om 17:53:05
Aachenau West door wob
Vandaag om 17:47:10
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Herb73
Vandaag om 17:46:45
advies gevraagd over gelijkstroommotoren en de aansturing door BR41
Vandaag om 17:42:45
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
Vandaag om 17:42:34
Beilhack xrotm: rijrichting door Tjalling
Vandaag om 17:40:27
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 17:25:25
4 ledjes op één voorweerstand? door Herb73
Vandaag om 17:11:11
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald69
Vandaag om 16:49:25
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:47:20
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:23:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 16:20:08
Rheinburg, TP V/VI door Bram S
Vandaag om 16:06:09
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 14:43:57
Albert's fantasie in schaal 0e door spoorijzer
Vandaag om 13:37:10
Digitale kraan Roco 46801 door VAM65
Vandaag om 13:23:41
Piko 2025 door spoorzeven
Vandaag om 13:06:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:06:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 13:02:43
Da's Daz 2 door Keska
Vandaag om 12:57:24
Rookgenerator aansluiting op lok NS4808 (ex BR57) door Mar-Cas
Vandaag om 11:43:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:25:18
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 09:24:05
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 09:16:39
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Servé
Vandaag om 08:52:24
Problemen met digitale koppeling Roco door Ben
Vandaag om 08:02:09
NS 8400 van Werps door Ivo tB
Vandaag om 00:09:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door marco
16 September 2025, 22:05:09
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 983960 keer)

H0eGenaamd

  • Offline Offline
  • Berichten: 82
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1995 Gepost op: 26 June 2019, 18:28:38 »
Dat is ook familie, dit zijn Amerikaanse trams van Brill. De vierasser is een Peter Witt, naar goed Europees gebruik een smallere uitvoering dan het origineel uit de VS en de kleine van Mehano is een Birnie.

Tenminste, zo heb ik het onthouden. Ik laat mij graag corrigeren.  :)

Volgens mij klopt het. Geen idee of ze in Milaan nog rondrijden, maar in San Francisco zijn ze i.p. dagelijks nog op straat te vinden (F line). Dat zijn dan weer tweedehandsjes uit Milaan.


Roald
Ik heb dingen gezien die nu nauwelijks meer te bevatten zijn. Stoom op de Thörlerbahn. Goederenvervoer in Oberfeistritz. GmP's in het Ybbstal, zó lang dat zelfs de sterkste machine er bijna geen beweging in kreeg. Allemaal...geschiedenis  :'( .

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1919
    • Flickr pagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1996 Gepost op: 27 June 2019, 14:03:47 »
Fraaie foto's weer Wim. Ondanks dat je ff geen tijd hebt hoop ik dat je een keer lukt ook de achterstand hier te plaatsen!  ;)

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 872
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1997 Gepost op: 08 July 2019, 07:04:55 »
Vrijdag 8 juli 1994.

Ik was toen al een paar dagen onderweg in Noorwegen. Op deze dag begon de reis in Åndalsnes en de eerste foto's zijn van de aankomst en het omrijden van de NOHAB Di3 in Dombås.


NSB Di3.619

De reis ging verder naar Trondheim. Daar kwamen we nog de oude BM86 motorrijtuigen tegen. De eerste varianten van uit de jaren dertig maar deze variant is uit de jaren vijftig.



NSB BM86L.24 en BM86L.09


NSB BM86L09, BM86L24

De vertrekstaten in de stationshal van Trondheim:


Trondheim treinen

In die tijd werd er nog volop gerangeerd in Trondheim. In de jaren tachtig had de NSB een aantal tweede hands Duitse V60 locomotieven gekocht. Die reden nu als Di5 rond. We kwamen de Di5.876 tegen, dit is de voormalig DB 260.451.


NSB Di5.876 (DB 260.451)

Groeten,
Lolke



Ronzol

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1998 Gepost op: 29 July 2019, 13:03:05 »
Fraai (y)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1999 Gepost op: 28 August 2019, 16:46:06 »
25 jaar geleden werd de Haagse lijn 1 in Delft verlengd naar het eindpunt Tanthof.
Op zondag 28 augustus 1994 werd er met museum PCC 1210  naar het nieuwe eindpunt gereden.
De dia is gemaakt op de/het Westvest in Delft. Naderhand zijn er hier hekken geplaatst, zodat niemand in het water kon vallen.



Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

RetroJack

  • Offline Offline
  • Berichten: 6222
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2000 Gepost op: 28 August 2019, 19:33:45 »
Ik zeg niet dat vroeger alles beter was maar de trams waren wel leuker  (y)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2001 Gepost op: 05 November 2019, 10:06:59 »
Hallo,
Een paar dia's van 5 november 1994.
Ik wilde bij lijn 10 van Baselland Transport (BLT) de tram met herfstkleuren fotograferen.
De interlokale tramlijn 10 rijdt tussen Dornach en Rodersdorf (via Basel). De lijn is bijna 26 km lang.


Aangekomen in Rodersdorf bleek het nogal mistig te zijn en waren de bomen al kaal.


Bij Flüh waren de omstandigheden beter. De oorspronkelijk enkelgelede Schindler 254 is al van een lagevloermiddendeel voorzien.
Schindler 101 (met ronde kop, bouwjaar 1971) rijdt mee als 2e wagen. Een combinatie, die je in die tijd veel zag.
In 2016 zijn die Schindlers met een ronde kop afgevoerd en naar Belgrado gegaan.
Inmiddels rijden er vooral Tango's van Stadler.


Bij halte Bättwil.




Tussen de haltes Bättwil en Witterswil. Thans ligt hier dubbelspoor en is het volgebouwd met huizen.


Bij halte Witterswil.


Bij halte Oberwil.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2002 Gepost op: 06 November 2019, 10:31:02 »
Op 6 november 1994 op weg naar Nederland nog even gekeken in
Freiburg (Duitsland).


Er was te weinig licht om rijdende trams te fotograferen: dus dan maar bij haltes en dergelijke, als de tram stilstaat, wat proberen.
Mr. 206 (bouwjaar 1981 door fabrikant Duewag) in de Bertoldstrasse. In 2018 is mr. 206 afgevoerd en gesloopt.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

eemstede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1765
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2003 Gepost op: 06 November 2019, 16:13:32 »
Hallo,
Een paar dia's van 5 november 1994.
Ik wilde bij lijn 10 van Baselland Transport (BLT) de tram met herfstkleuren fotograferen.
De interlokale tramlijn 10 rijdt tussen Dornach en Rodersdorf (via Basel). De lijn is bijna 26 km lang.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Intussen zijn  6 van die 'vierkante' trams naar Gotha gegaan, waar ze (nog?) niet in dienst zijn; begreep in februari van een bestuurder, dat het met software/techniek te maken heeft. Eerste (proef-)rit was op 29 augustus (zie Blickpunkt Strassenbahn, 5-19, blz. 62) 


Gr. Frank.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2004 Gepost op: 06 November 2019, 16:16:36 »
Bij Flüh waren de omstandigheden beter.
Ik vind die mist foto's juist erg sfeervol.
En voor alle platen geldt:  (y)
No dress rehearsel, this is our life.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1215
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2005 Gepost op: 06 January 2020, 10:17:19 »
25 jaar geleden was de winter rond deze dagen nog echt winter: volgens de site "weerverleden" was het op 6 januari 1995
een ijsdag met een hoogste gemiddelde temperatuur van - 3,1 graden Celsius.
Belangrijker: het had gesneeuwd. Wat dia's van 6 januari 1995 gedigitaliseerd van de Haagse tram langs de Delftweg naar Delft.


De 3043 als lijn 1 gefotografeerd vanaf de  snelweg A4. Inmiddels is de begroeiing zo hoog dat dit standpunt niet meer mogelijk is.

Daarna richting Delft gelopen.

Mr 3106.


Mr 3041.


Mr 3043.


Mr 3034.


Mr 3127.


Mr 3084.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2006 Gepost op: 06 January 2020, 14:15:24 »
Weer mooie plaatjes Wim, opnieuw genoten   (y)
Marius

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2007 Gepost op: 30 January 2020, 11:20:08 »
(vage?) sfeerbeelden van hoogwater in Nijmegen in 1995.







Carel
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2008 Gepost op: 30 January 2020, 11:29:02 »
Ja, dat waren spannende tijden.
No dress rehearsel, this is our life.

Ronzol

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2009 Gepost op: 30 January 2020, 13:31:11 »
Gave platen zo met dat hoge water.