Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 20:45:10
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 20:22:06
Artikelnummers ADE Gr53 rijtuigen TP III. door grossraumwagen
Vandaag om 20:05:33
Magneet koppelingen voor Bemo door nighttrain1
Vandaag om 19:58:48
Kent iemand een geschikte striptang door PeterV
Vandaag om 19:45:12
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 19:22:04
Plan E - 2023 oplage door grossraumwagen
Vandaag om 19:17:54
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 18:05:03
Klein baantje 1200x1200mm door Frits C
Vandaag om 17:44:26
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
Vandaag om 17:41:08
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 17:17:41
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 17:09:55
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 16:42:37
Hulp bij update Mobile Station 2 door Prutsert
Vandaag om 16:37:26
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 16:28:52
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
Vandaag om 16:00:01
Raarrrr. Mobile Station 2 doet raarrrr… door Ronald Halma
Vandaag om 15:41:19
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 15:40:38
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Rick
Vandaag om 15:25:08
Roco 290 digtaliseren door Tijdperk||
Vandaag om 14:13:56
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door 741230
Vandaag om 13:24:02
Leubachtalbahn door Krokodil68
Vandaag om 13:00:09
Spoorwegmus. vroeger met modellok 1300 serie. door Peter Kleton
Vandaag om 12:58:25
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 12:23:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:57:53
Oude Fleischmann meuk en curiosa door Sporlijn Úje
Vandaag om 10:31:35
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 10:30:30
Postwagen Hbbkkss Schaal-0 door FritsT
Vandaag om 10:09:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 08:09:45
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Benelux795
14 June 2025, 22:45:22
  

Auteur Topic: 25 jaar geleden  (gelezen 967648 keer)

H0eGenaamd

  • Offline Offline
  • Berichten: 80
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1995 Gepost op: 26 June 2019, 18:28:38 »
Dat is ook familie, dit zijn Amerikaanse trams van Brill. De vierasser is een Peter Witt, naar goed Europees gebruik een smallere uitvoering dan het origineel uit de VS en de kleine van Mehano is een Birnie.

Tenminste, zo heb ik het onthouden. Ik laat mij graag corrigeren.  :)

Volgens mij klopt het. Geen idee of ze in Milaan nog rondrijden, maar in San Francisco zijn ze i.p. dagelijks nog op straat te vinden (F line). Dat zijn dan weer tweedehandsjes uit Milaan.


Roald
Ik heb dingen gezien die nu nauwelijks meer te bevatten zijn. Stoom op de Thörlerbahn. Goederenvervoer in Oberfeistritz. GmP's in het Ybbstal, zó lang dat zelfs de sterkste machine er bijna geen beweging in kreeg. Allemaal...geschiedenis  :'( .

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1914
    • Flickr pagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1996 Gepost op: 27 June 2019, 14:03:47 »
Fraaie foto's weer Wim. Ondanks dat je ff geen tijd hebt hoop ik dat je een keer lukt ook de achterstand hier te plaatsen!  ;)

Lolke Bijlsma

  • Offline Offline
  • Berichten: 870
  • Noorwegen jaren tachtig en negentig in HO (DCC)
    • Dombas in model.
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1997 Gepost op: 08 July 2019, 07:04:55 »
Vrijdag 8 juli 1994.

Ik was toen al een paar dagen onderweg in Noorwegen. Op deze dag begon de reis in Åndalsnes en de eerste foto's zijn van de aankomst en het omrijden van de NOHAB Di3 in Dombås.


NSB Di3.619

De reis ging verder naar Trondheim. Daar kwamen we nog de oude BM86 motorrijtuigen tegen. De eerste varianten van uit de jaren dertig maar deze variant is uit de jaren vijftig.



NSB BM86L.24 en BM86L.09


NSB BM86L09, BM86L24

De vertrekstaten in de stationshal van Trondheim:


Trondheim treinen

In die tijd werd er nog volop gerangeerd in Trondheim. In de jaren tachtig had de NSB een aantal tweede hands Duitse V60 locomotieven gekocht. Die reden nu als Di5 rond. We kwamen de Di5.876 tegen, dit is de voormalig DB 260.451.


NSB Di5.876 (DB 260.451)

Groeten,
Lolke



Ronzol

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1998 Gepost op: 29 July 2019, 13:03:05 »
Fraai (y)

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #1999 Gepost op: 28 August 2019, 16:46:06 »
25 jaar geleden werd de Haagse lijn 1 in Delft verlengd naar het eindpunt Tanthof.
Op zondag 28 augustus 1994 werd er met museum PCC 1210  naar het nieuwe eindpunt gereden.
De dia is gemaakt op de/het Westvest in Delft. Naderhand zijn er hier hekken geplaatst, zodat niemand in het water kon vallen.



Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

RetroJack

  • Offline Offline
  • Berichten: 6118
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2000 Gepost op: 28 August 2019, 19:33:45 »
Ik zeg niet dat vroeger alles beter was maar de trams waren wel leuker  (y)
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2001 Gepost op: 05 November 2019, 10:06:59 »
Hallo,
Een paar dia's van 5 november 1994.
Ik wilde bij lijn 10 van Baselland Transport (BLT) de tram met herfstkleuren fotograferen.
De interlokale tramlijn 10 rijdt tussen Dornach en Rodersdorf (via Basel). De lijn is bijna 26 km lang.


Aangekomen in Rodersdorf bleek het nogal mistig te zijn en waren de bomen al kaal.


Bij Flüh waren de omstandigheden beter. De oorspronkelijk enkelgelede Schindler 254 is al van een lagevloermiddendeel voorzien.
Schindler 101 (met ronde kop, bouwjaar 1971) rijdt mee als 2e wagen. Een combinatie, die je in die tijd veel zag.
In 2016 zijn die Schindlers met een ronde kop afgevoerd en naar Belgrado gegaan.
Inmiddels rijden er vooral Tango's van Stadler.


Bij halte Bättwil.




Tussen de haltes Bättwil en Witterswil. Thans ligt hier dubbelspoor en is het volgebouwd met huizen.


Bij halte Witterswil.


Bij halte Oberwil.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2002 Gepost op: 06 November 2019, 10:31:02 »
Op 6 november 1994 op weg naar Nederland nog even gekeken in
Freiburg (Duitsland).


Er was te weinig licht om rijdende trams te fotograferen: dus dan maar bij haltes en dergelijke, als de tram stilstaat, wat proberen.
Mr. 206 (bouwjaar 1981 door fabrikant Duewag) in de Bertoldstrasse. In 2018 is mr. 206 afgevoerd en gesloopt.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

eemstede

  • Offline Offline
  • Berichten: 1755
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2003 Gepost op: 06 November 2019, 16:13:32 »
Hallo,
Een paar dia's van 5 november 1994.
Ik wilde bij lijn 10 van Baselland Transport (BLT) de tram met herfstkleuren fotograferen.
De interlokale tramlijn 10 rijdt tussen Dornach en Rodersdorf (via Basel). De lijn is bijna 26 km lang.
Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

Intussen zijn  6 van die 'vierkante' trams naar Gotha gegaan, waar ze (nog?) niet in dienst zijn; begreep in februari van een bestuurder, dat het met software/techniek te maken heeft. Eerste (proef-)rit was op 29 augustus (zie Blickpunkt Strassenbahn, 5-19, blz. 62) 


Gr. Frank.

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2004 Gepost op: 06 November 2019, 16:16:36 »
Bij Flüh waren de omstandigheden beter.
Ik vind die mist foto's juist erg sfeervol.
En voor alle platen geldt:  (y)
No dress rehearsel, this is our life.

Willem1951

  • Offline Offline
  • Berichten: 1216
    • flickr fotopagina
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2005 Gepost op: 06 January 2020, 10:17:19 »
25 jaar geleden was de winter rond deze dagen nog echt winter: volgens de site "weerverleden" was het op 6 januari 1995
een ijsdag met een hoogste gemiddelde temperatuur van - 3,1 graden Celsius.
Belangrijker: het had gesneeuwd. Wat dia's van 6 januari 1995 gedigitaliseerd van de Haagse tram langs de Delftweg naar Delft.


De 3043 als lijn 1 gefotografeerd vanaf de  snelweg A4. Inmiddels is de begroeiing zo hoog dat dit standpunt niet meer mogelijk is.

Daarna richting Delft gelopen.

Mr 3106.


Mr 3041.


Mr 3043.


Mr 3034.


Mr 3127.


Mr 3084.

Met vriendelijke groeten.
Wim van der Ent

SBBcargo

  • Offline Offline
  • Berichten: 657
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2006 Gepost op: 06 January 2020, 14:15:24 »
Weer mooie plaatjes Wim, opnieuw genoten   (y)
Marius

Carel Ruysink

  • Offline Offline
  • Berichten: 1060
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2007 Gepost op: 30 January 2020, 11:20:08 »
(vage?) sfeerbeelden van hoogwater in Nijmegen in 1995.







Carel
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10744
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2008 Gepost op: 30 January 2020, 11:29:02 »
Ja, dat waren spannende tijden.
No dress rehearsel, this is our life.

Ronzol

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re: 25 jaar geleden
« Reactie #2009 Gepost op: 30 January 2020, 13:31:11 »
Gave platen zo met dat hoge water.