Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 12:24:25
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:16:32
Al mijn goede ideeën... door Karst Drenth
Vandaag om 11:42:58
NTM P1 in Schaal-1 door MaraNCS
Vandaag om 11:39:38
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:35:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:33:00
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Hans GJ
Vandaag om 11:30:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:27:15
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
  

Auteur Topic: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)  (gelezen 108996 keer)

Coen Burki

  • Offline Offline
  • Berichten: 738
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #390 Gepost op: 13 februari 2018, 18:54:59 »
Beste forumlezers,

Vandaag telefoontje van Bentink gehad. Mijn rijtuig is binnen. Mail waarschijnlijk niet aangekomen. ( spam ) Vrijdag ga ik deze ophalen en navraag doen over koppeling en gelijk mail controleren.

Ik ben benieuwd wat het effect van de "Franse"rubber vouwbalgen met magneetjes is. Ik heb er nog enkele! Op mijn overige rijtuigen ( bolkoppen,blokkendozen etc.) werken deze uitstekend.

Ik laat nog wel van me horen.

Groet,
Coen.

Pauldg

  • Offline Offline
  • Berichten: 6338
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #391 Gepost op: 13 februari 2018, 18:56:42 »
De Keppels moeten zich beter laten adviseren op alle niveaus (productie, strategie, communicatie). Wie niet zijn eigen tegenspraak organiseert gaat vroeg of laat nat...

Advisering is geen zwakte, maar noodzaak. Je bent niet overal goed in. Niemnand is dat
Boomshanka!

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4834
  • Modelspoor is emotie...
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #392 Gepost op: 13 februari 2018, 20:56:29 »
Maar zolang iedereen de rijtuigen met de bekende manco's niet retourneert aan de winkelier (lees: fabrikant) krijgt deze ook geen duidelijk signaal dat er duidelijk een aantal zaken goed mis zijn en dat de klant dit soort afwijkingen niet pikt. Ik vind het in alle eerlijkheid een prachtig rijtuig, maar wacht toch nog echt met de aanschaf totdat men bij ET de problemen goed opgelost heeft. Ik ben trouwens ook best wel benieuwd hoeveel oorspronkelijke kopers hun rijtuig op basis van de manco's hebben geretourneerd.

Rob
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

Harryku

  • Hoofdconducteur/conducteur ZLSM
  • Offline Offline
  • Berichten: 522
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #393 Gepost op: 13 februari 2018, 21:47:58 »
Ik wacht wel op de 2de batch en op de Sr8 en Sr9 ,hopelijk is het kortkoppel probleem en het probleem
met de vouwbalgen dan verholpen.
m.vr.gr.
Harry.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #394 Gepost op: 13 februari 2018, 21:58:06 »
Maar zolang iedereen de rijtuigen met de bekende manco's niet retourneert aan de winkelier (lees: fabrikant) krijgt deze ook geen duidelijk signaal dat er duidelijk een aantal zaken goed mis zijn en dat de klant dit soort afwijkingen niet pikt. Ik vind het in alle eerlijkheid een prachtig rijtuig, maar wacht toch nog echt met de aanschaf totdat men bij ET de problemen goed opgelost heeft. Ik ben trouwens ook best wel benieuwd hoeveel oorspronkelijke kopers hun rijtuig op basis van de manco's hebben geretourneerd.

Rob

Ik denk dat er nog niet zoveel retouren zijn, omdat er hier in dit draadje steeds de mogelijkheid wordt opengehouden dat er onderdelen geleverd zullen worden (koppelboom, balg) die het mogelijk maken die manco's weg te nemen. Pas als duidelijk wordt dat er door de fabrikant op dit punt niets wordt geleverd, zal een deel van de kopers met hun spullen teruggaan naar de winkelier.
Mij lijkt dat nu ondertussen duidelijkeid moet worden geboden aan de kopers van de eerste oplage.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Andries

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #395 Gepost op: 13 februari 2018, 22:02:22 »
Maar zolang iedereen de rijtuigen met de bekende manco's niet retourneert aan de winkelier (lees: fabrikant) krijgt deze ook geen duidelijk signaal dat er duidelijk een aantal zaken goed mis zijn en dat de klant dit soort afwijkingen niet pikt. Ik vind het in alle eerlijkheid een prachtig rijtuig, maar wacht toch nog echt met de aanschaf totdat men bij ET de problemen goed opgelost heeft. Ik ben trouwens ook best wel benieuwd hoeveel oorspronkelijke kopers hun rijtuig op basis van de manco's hebben geretourneerd.

Rob
Ik gaf net in een reactie aan dat ik de rijtuigen had willen retourneren, maar dat ik door mijn winkelier aan de lijntje ben gehouden met reacties als 'we wachten op een reactie van ET' en uiteindelijk 'we verwachten niet dat er iets gebeurt'. Na een maand is de termijn waarop je de rijtuigen terug kunt sturen wel verstreken.


Andries
« Laatst bewerkt op: 13 februari 2018, 22:07:10 door NS8714. Reden: Disussie over moderatie svp per pb »

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #396 Gepost op: 13 februari 2018, 22:22:44 »
Ik verwacht zomaar dat als jij in je eerste post de naam van je winkelier direct had vervangen door winkelier je post er gewoon nog had gestaan Andries!
Ik snap deze moderatie ingreep volledig.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #397 Gepost op: 13 februari 2018, 22:23:38 »
Verdere opmerkingen aangaande moderatie svp per pb en niet hier op het forum.

Eelco Storm
team forummoderatoren BNLS

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #398 Gepost op: 13 februari 2018, 22:45:55 »
Ik gaf net in een reactie aan dat ik de rijtuigen had willen retourneren, maar dat ik door mijn winkelier aan de lijntje ben gehouden met reacties als 'we wachten op een reactie van ET' en uiteindelijk 'we verwachten niet dat er iets gebeurt'. Na een maand is de termijn waarop je de rijtuigen terug kunt sturen wel verstreken.


Andries

Da's niet zo fraai. Op die manier ben je er aardig ingeluisd. Hopelijk gaat niet iedere winkelier zo te werk. Het gaat hier immers niet om de prijs van een pak suiker, maar om serieus geld.
In ieder geval een nieuwe winkelier zoeken, zou ik zeggen, want dit is geen manier van doen.
 
Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #399 Gepost op: 13 februari 2018, 22:51:39 »
De winkelier moet het ook doen met de info die hij krijgt. En als dat uitblijft, wat moet je dan? Mijn punt: je weet niet precies wat er zich bij de winkelier heeft afgespeeld.
Je had ook zelf het besluit kunnen nemen om de boel binnen de termijn terug te sturen. Die keus heb je altijd. Jaja, ik weet het, wellicht een dooddoener, maar wel een die waar is. Als consument heb je ook zelf een verantwoordelijkheid.
Wat ik nu wel mis, is de kant van de winkelier. Er is nu maar één kant van het verhaal bekend. En dat zal ook zo blijven.
Ik wil overigens niet beweren dat het gevoel dat je hierbij hebt ontwikkelt fout oid is. Ik wil niks aan je gevoel af doen.

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 575
  • *
    • Flickr
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #400 Gepost op: 14 februari 2018, 00:06:45 »
Ik denk dat er nog niet zoveel retouren zijn, omdat er hier in dit draadje steeds de mogelijkheid wordt opengehouden dat er onderdelen geleverd zullen worden (koppelboom, balg) die het mogelijk maken die manco's weg te nemen. Pas als duidelijk wordt dat er door de fabrikant op dit punt niets wordt geleverd, zal een deel van de kopers met hun spullen teruggaan naar de winkelier.
Mij lijkt dat nu ondertussen duidelijkeid moet worden geboden aan de kopers van de eerste oplage.
Ik heb er aan gedacht om het rijtuig terug te brengen/sturen naar Vlaardingen, maar omdat er al vrij snel hier gemeld werd dat ET met een reactie/oplossing zou komen, wachtte ik daarop. En dat doe ik nog steeds. Tot die tijd blijft het rijtuig in zijn doos zitten.
Spoorgroet, Martin

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5760
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #401 Gepost op: 14 februari 2018, 08:36:11 »
Weet je wat ik denk: niemand gaat zijn rijtuig retourneren, ook niet als als blijkt dat er geen oplossing komt van ET.

Hier geldt: veel mauwen, al of niet terecht maar toch kopen. ;D

Gr, Ben.

Rob Ellerman

  • Offline Offline
  • Berichten: 4834
  • Modelspoor is emotie...
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #402 Gepost op: 14 februari 2018, 09:02:25 »
De winkelier moet het ook doen met de info die hij krijgt. En als dat uitblijft, wat moet je dan? Mijn punt: je weet niet precies wat er zich bij de winkelier heeft afgespeeld.
Je had ook zelf het besluit kunnen nemen om de boel binnen de termijn terug te sturen. Die keus heb je altijd. Jaja, ik weet het, wellicht een dooddoener, maar wel een die waar is. Als consument heb je ook zelf een verantwoordelijkheid.
Wat ik nu wel mis, is de kant van de winkelier. Er is nu maar één kant van het verhaal bekend. En dat zal ook zo blijven.
Ik wil overigens niet beweren dat het gevoel dat je hierbij hebt ontwikkelt fout oid is. Ik wil niks aan je gevoel af doen.

Je roert daar wel een teer punt aan. De euvels waren toch heel snel bekend, mede door de reacties op dit forum. Een winkelier heeft richting een producent, in dit geval ET, hele korte lijntjes en zou derhalve direct actie hebben kunnen ondernemen. Dat zou o.a. gebeurd kunnen zijn door het en-masse terugsturen van de betreffende rijtuigen met de mededeling dat ze eerst 100%in orde moeten zijn. Gezien het feit dat die modellen overal bij de vakhandel in de schappen liggen is dit niet gebeurd. Vraag rijst dan of de hh winkeliers de (onwetende?) consument hebben ingelicht over de euvels. Wat heeft men voor eventuele afspraken gemaakt met de klant over het retourneren? Wat is de instelling van de winkelier bij dit soort zaken? Wil men qoute-que-qoute verkopen, ook al weet men dat het product niet 100% in orde is?

Het ligt voor een deel bij de kopers dat dit soort zaken blijven bestaan doordat ze een in  niet in orde zijnd product gewoon blijven kopen, maar ook bij de winkeliers die een technisch niet kloppend model gewoon in de winkel laten liggen om maar te kunnen verkopen (?) Je kunt je afvragen of dit zo'n goede mentaliteit is.

Natuurlijk wil iedereen een mooi model en is men als consument ten zeerste bereid er ook best voor betalen (90 euro is nog steeds geen kattenpis). Er mag van de producent verwacht worden dat ie dan ook een 100% deugdelijk product in de markt zet. Zo niet: regel anders een terugroep actie of organiseer een terugstuur-actie. Hier ligt voor de hh winkeliers in mijn optiek ook nog een schone taak weggelegd met een stevige move richting de producent. Je moet je klanten toch tevreden houden in deze toch steeds meer en meer teruglopende markt... Verkopen is belangrijk maar aftersales misschien nog belangrijker... Dat geldt voor zowel de producent als ook voor de winkeliers.

Rob
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2018, 09:04:15 door Wijktrein »
Op weg naar Culemborg.... in 1:87 (tp. 3)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #403 Gepost op: 14 februari 2018, 09:22:46 »
Nou, ik ben blij dat mijn winkelier de modellen niet heeft teruggestuurd en dat ik zelf mag beslissen of ik er eentje koop.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8386
  • Nooit uitgeklust....
Re: Exact-train D-Treinrijtuigen type 1932 (ABd 7521-7555)
« Reactie #404 Gepost op: 14 februari 2018, 09:33:59 »
@Rob,

ik begrijp je verhaal, maar ik ga er maar niet veel verder op in. Er spelen zoveel factoren mee in zo'n verhaal, dat het schier onmogelijk is deze allemaal uit te diepen. En daarnaast doe je het toch nooit voor iedereen goed. Zie de reactie van Henk over hoe hij het ziet. En zo spelen er nog veel meer factoren die per persoon verschillend zullen zijn.
Wat ik wel met je eens ben, is dat aftersales wel een heel belangrijke functie vervult. Regel dat goed en je reputatie stijgt. Met in één keer een goed product afleveren stijgt je reputatie wellicht nog harder. ;) En is nog eens goedkoper ook, want geen terugroep acties nodig etc...

Laten we het hier maar bij laten en verder gaan met de bespreking van dit model en de evt oplossingen voor de verbeterpunten.

Gr.

Edsko