Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Benrail
Vandaag om 13:03:59
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 13:03:17
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Bahn-AG
Vandaag om 12:55:27
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ashwood
Vandaag om 12:46:57
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald69
Vandaag om 12:32:31
NS 8400 van Werps door Gert Arkema
Vandaag om 12:10:55
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door RK
Vandaag om 12:10:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:57:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:55:45
Grenzbahnhof Ellrich ( DDR ) in schaal TT door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:51:28
Bouw van materieel 40 treinstellen door MathynK
Vandaag om 11:45:11
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:40:39
Frans/Belgisch H0e baantje door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:34:40
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:26:46
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 11:10:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door aad52
Vandaag om 10:57:15
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:49:22
Micromotor inbouwen in fleischmann tandradlok? door Pauldg
Vandaag om 10:35:02
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 10:17:03
25 jaar geleden door Willem1951
Vandaag om 10:07:29
Mini baantje `` De visafslag`` door spoorijzer
Vandaag om 09:39:16
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 09:28:35
Vergelijkings-/conversietabel modelverven door Gerard
Vandaag om 09:21:30
De fabriek - Spoor 0 door spoorijzer
Vandaag om 09:05:18
Jouef, Electrotren, Rivarossi en Lima 2024, nieuws van de fabrikant door Arjan6511
Vandaag om 09:04:01
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 08:16:54
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
Vandaag om 08:01:28
Bahnstrecke 5867 door frits959
Vandaag om 03:21:09
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 02:20:13
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 00:28:49
  

Auteur Topic: Stremming Goes-Vlissingen  (gelezen 3583 keer)

könings

  • Gast
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #30 Gepost op: 24 november 2017, 11:04:29 »
Vind dat ook wel een beetje raar, temeer daar de bovenleiding zonder spanning was gevallen. Misschien met een aanloop en dan zonder geheven stroomafnemers zeilen tot voorbij het dode punt ;D.
Het onderzoek zal wel uitwijzen wat er daadwerkelijk is gebeurd, speculeren heeft geen zin.
Mvg Bas

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #31 Gepost op: 24 november 2017, 11:14:55 »
Hoi Joop,

Als de trein al onderweg ( of dichtbij de lokatie is) is kan het inderdaad wat lastig worden.
Maar de normale gang van zaken is, dat we een schouwopdracht uitvragen.

In dit geval, via de NS planner, vertrek trein uit Vlissingen: 0520u (volgens het boekje tenminste)
Uitschakeling bovenleiding : 0524u
Daarna is de trein daar gestrand, sowieso omdat deze geen spanning meer had via de bovenleiding.

Dus de trein was daar eerder dan dat wij actie hebben kunnen ondernemen. beetje vervelende samenloop dus.
Mvg, Marcel

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #32 Gepost op: 24 november 2017, 11:23:04 »
Hoi,

Even terzijde, als een elektrische trein zonder bovenleiding spanning komt tijdens rijden, zal de machinist door blijven rollen met zijn trein, in de hoop weer onder spanningsvoerende bovenleiding te kunnen komen of aan een perron.
Over de afstanden wat ze dan kunnen afleggen, dat ligt aan de trein zelf. Heb al eens een goederentrein gehad die 13 km zo heeft afgelegd, op het A15 trace.

Dit is gebruikelijk, tenzij er een vermoeden is dat het door de trein veroorzaakt is, denk aan het verliezen van een stroomafnemer.
Mvg, Marcel

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25268
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #33 Gepost op: 24 november 2017, 12:20:54 »
Vertrek van de trein was 5:20 uit Vlissingen en 5:23 uit Souburg.
Als de uitschakeling om 5:24 was, dan is die waarschijnlijk veroorzaakt door het passeren van de zojuist vertrokken trein.
Het was toen nog steendonker, dus de machinist heeft te laat gezien dat hij tegen een krom portaal aan reed.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #34 Gepost op: 24 november 2017, 12:21:26 »
Ah, dat is inderdaad een vervelende samenloop van omstandigheden dan..

Overigens, dat doorrollen wel met beugel(s)op het dak ;)

Uit het handboek:
4.4.4 Storingen aan de infrastructuur 4.4.4.1 Wegvallen bovenleidingspanning
U vermoedt dat uw trein het wegvallen van de bovenleidingspanning heeft veroorzaakt:
• U laat de stroomafnemers neer.
• U zet een snelremming in en zendt een alarmoproep uit.
• U neemt contact op met de treindienstleider.
• U licht de hoofdconducteur in.
U vermoedt dat uw trein het wegvallen van de bovenleidingspanning niet heeft veroorzaakt:
• U laat de stroomafnemers neer.
• U probeert de trein uit te laten rollen tot een plaats waar de trein -indien nodig- geëvacueerd kan
worden.
• U neemt contact op met de treindienstleider.
• U licht de hoofdconducteur in.
Als de calamiteit langer dan 10 minuten zal gaan duren, overlegt u met de helpdesk MBN over de wijze waarop u het materieel dienstvaardig kunt houden.
Controleer elk half uur de batterijspanning en hoofdreservoirdruk . U maakt met het MBN nadere afspraken over technische ondersteuning en eventuele inzet van hulpmaterieel.
U vraagt na het oponthoud toestemming aan de treindienstleider om verder te mogen rijden.
Groeten Joop, machinist Lls

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #35 Gepost op: 24 november 2017, 13:15:32 »
hoi Joop,

Beetje off topic, maar zijn dat de regels?
Ik maak regelmatig anders mee.  ;D

Zelfs meerdere keren bij trdl moeten dreigen om grote gebieden spanningsloos te maken als ik een trein kan volgen op mijn systeem ( wat uiteraard niet goed is ).

@Klaas,

Als door trein gebeurt zou zijn, dan is 1 spoor spanningsloos, nu waren beide sporen nagenoeg tegelijk spanningsloos gegaan.
Maar voorval en passeren trein moet wel erg dicht bij elkaar hebben gelegen.
Mvg, Marcel

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25268
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #36 Gepost op: 24 november 2017, 15:21:37 »
Een (grotendeels) nieuw portaal.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 25268
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #37 Gepost op: 06 december 2017, 16:22:49 »
Het vervolg van het verhaal: 26 bomen worden versneld gekapt.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/versnelde-kap-bomen-langs-spoorlijn~acdd1f0a/