Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 09:57:21
Trix 22128 EETC 1200 - 175 Jaar spoorwegen DCC Sound - Decoder plots dood. door Bahn-AG
Vandaag om 09:55:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 09:48:11
Layne, Somewhere South. door g-j
Vandaag om 09:42:56
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Martijn193
Vandaag om 09:42:18
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door Jelmer
Vandaag om 09:19:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 07:05:23
3 januari NVBS oliebollenrit door Seinhuis
Vandaag om 00:25:28
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Sven
04 December 2025, 23:17:21
Eindstation Daarhuizen door HenkN
04 December 2025, 23:07:38
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door RobVille
04 December 2025, 23:01:50
Alternatieven voor de messing lagers van een Fleischmann rondmotor door GerardvV
04 December 2025, 22:28:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door barry1972
04 December 2025, 21:37:57
Piko blauwe 1000: de decoderzaken door damngrazy
04 December 2025, 21:32:25
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Herb73
04 December 2025, 21:29:05
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord door Ronald Halma
04 December 2025, 21:14:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
04 December 2025, 21:14:26
Rondom Charlois door NS264
04 December 2025, 20:30:21
Altburg. een analoge, opklapbare Märklinbaan door daan2353
04 December 2025, 19:58:09
Wat is dit voor component door 008200
04 December 2025, 19:18:51
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
04 December 2025, 18:04:09
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
04 December 2025, 18:03:13
Piko blauwe 1000 door Huup
04 December 2025, 17:52:54
DVT: Belgische (militaire) "Dagelijkse Verlofgangers Trein": samenstelling? door martijnhaman
04 December 2025, 17:04:36
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
04 December 2025, 16:17:19
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
04 December 2025, 16:05:37
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
04 December 2025, 15:12:43
Jaques Crousteaux, Poissons et Homards door daan2353
04 December 2025, 14:37:16
Da's Daz 2 door spoorijzer
04 December 2025, 14:22:34
Rail away door Eric v C
04 December 2025, 14:17:48
  

Auteur Topic: Stremming Goes-Vlissingen  (gelezen 4127 keer)

könings

  • Gast
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #30 Gepost op: 24 November 2017, 11:04:29 »
Vind dat ook wel een beetje raar, temeer daar de bovenleiding zonder spanning was gevallen. Misschien met een aanloop en dan zonder geheven stroomafnemers zeilen tot voorbij het dode punt ;D.
Het onderzoek zal wel uitwijzen wat er daadwerkelijk is gebeurd, speculeren heeft geen zin.
Mvg Bas

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #31 Gepost op: 24 November 2017, 11:14:55 »
Hoi Joop,

Als de trein al onderweg ( of dichtbij de lokatie is) is kan het inderdaad wat lastig worden.
Maar de normale gang van zaken is, dat we een schouwopdracht uitvragen.

In dit geval, via de NS planner, vertrek trein uit Vlissingen: 0520u (volgens het boekje tenminste)
Uitschakeling bovenleiding : 0524u
Daarna is de trein daar gestrand, sowieso omdat deze geen spanning meer had via de bovenleiding.

Dus de trein was daar eerder dan dat wij actie hebben kunnen ondernemen. beetje vervelende samenloop dus.
Mvg, Marcel

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #32 Gepost op: 24 November 2017, 11:23:04 »
Hoi,

Even terzijde, als een elektrische trein zonder bovenleiding spanning komt tijdens rijden, zal de machinist door blijven rollen met zijn trein, in de hoop weer onder spanningsvoerende bovenleiding te kunnen komen of aan een perron.
Over de afstanden wat ze dan kunnen afleggen, dat ligt aan de trein zelf. Heb al eens een goederentrein gehad die 13 km zo heeft afgelegd, op het A15 trace.

Dit is gebruikelijk, tenzij er een vermoeden is dat het door de trein veroorzaakt is, denk aan het verliezen van een stroomafnemer.
Mvg, Marcel

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27013
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #33 Gepost op: 24 November 2017, 12:20:54 »
Vertrek van de trein was 5:20 uit Vlissingen en 5:23 uit Souburg.
Als de uitschakeling om 5:24 was, dan is die waarschijnlijk veroorzaakt door het passeren van de zojuist vertrokken trein.
Het was toen nog steendonker, dus de machinist heeft te laat gezien dat hij tegen een krom portaal aan reed.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #34 Gepost op: 24 November 2017, 12:21:26 »
Ah, dat is inderdaad een vervelende samenloop van omstandigheden dan..

Overigens, dat doorrollen wel met beugel(s)op het dak ;)

Uit het handboek:
4.4.4 Storingen aan de infrastructuur 4.4.4.1 Wegvallen bovenleidingspanning
U vermoedt dat uw trein het wegvallen van de bovenleidingspanning heeft veroorzaakt:
• U laat de stroomafnemers neer.
• U zet een snelremming in en zendt een alarmoproep uit.
• U neemt contact op met de treindienstleider.
• U licht de hoofdconducteur in.
U vermoedt dat uw trein het wegvallen van de bovenleidingspanning niet heeft veroorzaakt:
• U laat de stroomafnemers neer.
• U probeert de trein uit te laten rollen tot een plaats waar de trein -indien nodig- geëvacueerd kan
worden.
• U neemt contact op met de treindienstleider.
• U licht de hoofdconducteur in.
Als de calamiteit langer dan 10 minuten zal gaan duren, overlegt u met de helpdesk MBN over de wijze waarop u het materieel dienstvaardig kunt houden.
Controleer elk half uur de batterijspanning en hoofdreservoirdruk . U maakt met het MBN nadere afspraken over technische ondersteuning en eventuele inzet van hulpmaterieel.
U vraagt na het oponthoud toestemming aan de treindienstleider om verder te mogen rijden.
Groeten Joop, machinist Lls

marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 700
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #35 Gepost op: 24 November 2017, 13:15:32 »
hoi Joop,

Beetje off topic, maar zijn dat de regels?
Ik maak regelmatig anders mee.  ;D

Zelfs meerdere keren bij trdl moeten dreigen om grote gebieden spanningsloos te maken als ik een trein kan volgen op mijn systeem ( wat uiteraard niet goed is ).

@Klaas,

Als door trein gebeurt zou zijn, dan is 1 spoor spanningsloos, nu waren beide sporen nagenoeg tegelijk spanningsloos gegaan.
Maar voorval en passeren trein moet wel erg dicht bij elkaar hebben gelegen.
Mvg, Marcel

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27013
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #36 Gepost op: 24 November 2017, 15:21:37 »
Een (grotendeels) nieuw portaal.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 27013
    • Pagina van klaas
Re: Stremming Goes-Vlissingen
« Reactie #37 Gepost op: 06 December 2017, 16:22:49 »
Het vervolg van het verhaal: 26 bomen worden versneld gekapt.
https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/versnelde-kap-bomen-langs-spoorlijn~acdd1f0a/
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.