Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 109791 keer)

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #525 Gepost op: 19 december 2018, 16:45:00 »
Hallo,

Thanks  (y)


Vandaag eens getest of de muurverf en de plamuur goed reageren op een beetje vervuiling:


De muur bestaande uit een dun laagje ingekerfd styrodur (roofmate) met daaroverheen wat betonverf en vulmiddel om het een beetje onregelmatig van structuur te krijgen. De dekstenen boven op de muur zijn hier nog niet geverfd :






Op het linker gedeelte van de muur te zien de bij wijze van test aangebrachte vervuiling in de vorm van opgespaarde restjes oude verf ruim aangelengd met alcohol uit de apotheek. Het is bij lange na nog niet toereikend, maar je ziet wel dat ten opzichte van het gedeelte rechts (nog in de basis-kleur) bepaalde contouren/structuren meteen zichtbaar worden. Dat smaakt dus naar meer:





Hier nog even de her en der aangebrachte details rond de drie wissels bij Abzweig Ost:



Tot zover maar weer...

Ronald1974

  • Gast
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #526 Gepost op: 19 december 2018, 17:02:41 »
Sven,

Ziet er goed uit de muren.  (y)
Je ziet dat de omgeving (senery) mooi vorm krijgt.

M.v.g. Ronald.

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #527 Gepost op: 23 december 2018, 10:34:09 »
Hallo,


Uitgerekend nu ik zover ben dat ik de sporen rond Abzweig Ost wil gaan begrinden blijkt dat één van mijn favoriete soorten ballast op te zijn.
Wat nog veel erger is; deze ballast blijkt ook niet meer te worden geleverd. De firma Anita Decor levert geen ballast meer  :'(
Dié had ik even niet zien aankomen...



M'n niet meer leverbare favo ballast, boehoe...  :'(


Mocht iemand nog een potje op voorraad hebben en er vanaf willen dan houd ik mij aanbevolen. Ook voor tips voor een goed alternatief voor deze prachtige ballast ben ik één en al oor.


Alvast hele fijne dagen allemaal!


Sven

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5802
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #528 Gepost op: 23 december 2018, 10:59:39 »
Bel ze eens,en vraag of er niet ergens een vergeten potje in het magazijn staat

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 1535
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #529 Gepost op: 23 december 2018, 14:36:35 »
Hallo,

Zie hier:  Er is gewoon te weinig plaats voor een mooie gegoten gipsmuur. De houten spant maakt onderdeel uit van een dragende constructie en de bovenleidingsmasten moeten er ook nog tussen. Dus vandaar dan maar op deze wijze...

Hallo

Je zou de uitleggers ook gelijk aan de muur kunnen schroeven, mocht het erg krap worden.

Wuppertal-Elberfeld heeft ook zo'n mooie construktie, waar halfhoge torenmasten op de muur staan en een uitlegger naar beneden aan de muur geschroefd is. :o

http://www.bahnen-wuppertal.de/assets/images/autogen/a_Z-EB-VT-36-000-Einfahrt-Elberfeld-HAR-800-519.jpg

Bart
« Laatst bewerkt op: 23 december 2018, 14:41:01 door Bahn-AG »

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #530 Gepost op: 23 december 2018, 15:49:09 »
Hoi Bart,


Dank voor het meedenken en de link.  (y)


Normaal gesproken ben ik een echte fan van allerlei afwijkende, speciaal op de situatie aangepaste bovenleidingconstructies. Voor dit baangedeelte heb ik avontuurlijke omzettingen echter bewust achterwege gelaten. Alles is zodanig laag en eenvoudig gehouden dat er niets boven de muur uitsteekt. Dit om het erachter hoger gelegen gedeelte (daar waar de kolenmijn komen gaat) goed bereikbaar te houden zonder dat je met je mouwen aan portaal(masten) blijft hangen.


Bij één positie heb ik de uitlegger inderdaad direkt op de muur gemonteerd om het zicht op de seinen te waarborgen, een zogenaamde "Sehkeil". (De dikke schroeven zijn maar tijdelijk).
Dit is ook meteen het gedeelte waar de minste ruimte is tussen muur en railbedding. Richting "grote stad" loopt de ruimte weer iets op.
Voor de overige masten wil ik deze methode niet toepassen om het karakter van "doorgaand hoofdspoor" van het betreffende spoor niet weg te nemen.


Alle masten zijn intussen tijdelijk verwijderd, maar ik heb nog een fotootje kunnen vinden waarop de aan de wand bevestigde uitlegger is te zien:

Sehkeil Abzweig Ost:




De bovenleiding in de tunnelingangen is gereed en funktioneerd prima.
Nu eerst maar verder werken aan de betonnen tunnelingangen zélf en een seinhuisje bij Abzweig Ost. Daarnaast moet ik nu op jacht naar ballastmateriaal voor de sporen omdat ik verzuimd heb tijdig de voorraden te checken... :'(

« Laatst bewerkt op: 23 december 2018, 16:42:50 door waldberg »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 7361
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #531 Gepost op: 23 december 2018, 16:29:51 »
Ik voel met je mee: die anita decor ballast was perfect. Ik heb wel eens wat andere hoog aangeschreven ballast gebruikt, maar vond daar teveel weerspiegelende schilfers in zitten. Anita decor is gewoon goed.
Ik heb nog zo'n potje 2020, maar ik heb ook nog een station dat ervan voorzien moet worden... dus helaas.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #532 Gepost op: 08 januari 2019, 17:31:14 »

Hallo,


Vandaag een stukje ballast bij Abzweig Ost afgemaakt:



Het stootjuk van de "Schutzweiche"... :





... en het andere exemplaar aan het eind van kopspoortje:




De uithouder van de bovenleiding direkt op de muur gemonteerd omwille van het betere zicht op seinen erachter:




Op de voorgrond de kleine noodzakelijkheden in het grind ingebed: 





Dezelfde situatie wat meer van boven gezien:




Het waarneembare effect van de muuruithouder voor het betere zicht op de seinen:





Seinbrug van boven gezien:





De tunnelmond van het spoor naar het schaduwstation:





Vrij baan! Op naar het volgende project:





.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 3804
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #533 Gepost op: 08 januari 2019, 17:36:54 »
Ziet er erg fraai uit!

Hoe is de uithouder aan de muur vastgemaakt?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkel de bouw:
Pfarrerwinkel

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #534 Gepost op: 08 januari 2019, 17:59:41 »


Hoi Jelmer,


Deze uithouder zit met twee schroefjes bevestigd.
De muur is gewoon maar hout met 2 mm piepschuim erop.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 7031
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #535 Gepost op: 08 januari 2019, 18:23:22 »
Prachtig!

Tschüß
hendrik Jan
Never trust a man who, when left alone with a tea cozy, doesn't try it on
-Billy Connolly

SuperSylvester

  • Offline Offline
  • Berichten: 274
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #536 Gepost op: 08 januari 2019, 18:47:10 »
Net even de moeite genomen het hele project door te lezen, man man wat mooi! 8)


Groeten, Jack. Don't only practice your art, but force your way into it's secrects. For it, and knowledge can raise man to the Divine - Ludwig Van Beethoven

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 22197
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #537 Gepost op: 08 januari 2019, 18:54:55 »
Gaaf betonwerk Sven  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

Locwissel

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #538 Gepost op: 08 januari 2019, 20:04:11 »


Hallo,


Dank voor alle lof  (y)


Volgend project wordt o.a. een seinhuis met omgeving bij Abzweig Ost

Ronald1974

  • Gast
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #539 Gepost op: 08 januari 2019, 20:15:51 »
Ziet er allemaal weer mooi uit Sven, vooral het betonwerk.

M.v.g. Ronald.