Doel:€250.00
Donaties:€92.50

Per saldo:€-157.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 28-08-2019
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:20:42
Hoekdiorama door JaJo
Vandaag om 16:04:32
Projekt 083-338 door 44
Vandaag om 15:58:27
Baanbouw Bosje77 door bosje77
Vandaag om 15:56:34
VillaAlbaBaan Ho Afm 2.70 x 1.55m Marklin C-rails door TreinInVillaAlba
Vandaag om 15:46:54
Vaak gestelde vraag: 2- of 3-rail? door Zilte
Vandaag om 15:46:12
Update: baan in de tropen door André 1976
Vandaag om 15:10:34
Neutraal Moresnet in H0 door André 1976
Vandaag om 14:30:21
Show je realistische treinsamenstelling door nighttrain1
Vandaag om 14:30:08
Seuthe 10 in BR 50 008 icm Lopiv4 door Ronald Halma
Vandaag om 14:16:01
Landerbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:09:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
Vandaag om 14:08:36
Roco De Hoop Golfkarton wagen, Echt of fake. door edwin1974
Vandaag om 14:08:21
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Zilte
Vandaag om 14:03:34
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:56:01
DCC++ centrale en arduino: ervaringen? door Ronald Hofmeester
Vandaag om 13:54:29
Digikeijs DR5000 Centrale, productbeschrijving door Erik
Vandaag om 13:51:32
Once Upon A Time In My Computer Desk door Floris Dilz
Vandaag om 13:29:26
Fyra vervanger. NS bestelt Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) door martijn v m
Vandaag om 13:20:53
Stenen muren schilderen van resin bouwpakket. door Falcon10
Vandaag om 13:17:15
Terschellinger Spoor door FritsT
Vandaag om 11:59:17
Raadplaatje door Hlv53
Vandaag om 11:29:39
ESU microdecoder 54686, flash light functie instellen met LokProgrammer door arnaudns
Vandaag om 11:11:18
Schwarzburg door 44
Vandaag om 11:04:16
Bouw NS 2200 in spoor-0 door JaJo
Vandaag om 10:10:36
Vensterbankbaan (H0-Märklin) door Nils
Vandaag om 09:51:51
NS modelbaan Hoekdam H0 door MOVisser
Vandaag om 09:34:51
Multi Modal Rail B.V. (MMR) begint een spoordienst tussen Rotterdam en Franse Ot door Hans Reints
Vandaag om 09:30:11
Buitenlust door edwin1974
Vandaag om 09:17:17
Project 0m, iets heel anders: Rhätische Bahn door Tulpendaal
Vandaag om 08:37:33
  

Auteur Topic: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0  (gelezen 58058 keer)

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #525 Gepost op: 19 december 2018, 16:45:00 »
Hallo,

Thanks  (y)


Vandaag eens getest of de muurverf en de plamuur goed reageren op een beetje vervuiling:


De muur bestaande uit een dun laagje ingekerfd styrodur (roofmate) met daaroverheen wat betonverf en vulmiddel om het een beetje onregelmatig van structuur te krijgen. De dekstenen boven op de muur zijn hier nog niet geverfd :






Op het linker gedeelte van de muur te zien de bij wijze van test aangebrachte vervuiling in de vorm van opgespaarde restjes oude verf ruim aangelengd met alcohol uit de apotheek. Het is bij lange na nog niet toereikend, maar je ziet wel dat ten opzichte van het gedeelte rechts (nog in de basis-kleur) bepaalde contouren/structuren meteen zichtbaar worden. Dat smaakt dus naar meer:





Hier nog even de her en der aangebrachte details rond de drie wissels bij Abzweig Ost:



Tot zover maar weer...

Ronald Hofmeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 655
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #526 Gepost op: 19 december 2018, 17:02:41 »
Sven,

Ziet er goed uit de muren.  (y)
Je ziet dat de omgeving (senery) mooi vorm krijgt.

M.v.g. Ronald.
Met vriendelijke groet Ronald

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #527 Gepost op: 23 december 2018, 10:34:09 »
Hallo,


Uitgerekend nu ik zover ben dat ik de sporen rond Abzweig Ost wil gaan begrinden blijkt dat één van mijn favoriete soorten ballast op te zijn.
Wat nog veel erger is; deze ballast blijkt ook niet meer te worden geleverd. De firma Anita Decor levert geen ballast meer  :'(
Dié had ik even niet zien aankomen...



M'n niet meer leverbare favo ballast, boehoe...  :'(


Mocht iemand nog een potje op voorraad hebben en er vanaf willen dan houd ik mij aanbevolen. Ook voor tips voor een goed alternatief voor deze prachtige ballast ben ik één en al oor.


Alvast hele fijne dagen allemaal!


Sven

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 4516
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #528 Gepost op: 23 december 2018, 10:59:39 »
Bel ze eens,en vraag of er niet ergens een vergeten potje in het magazijn staat

Bahn-AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 500
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #529 Gepost op: 23 december 2018, 14:36:35 »
Hallo,

Zie hier:  Er is gewoon te weinig plaats voor een mooie gegoten gipsmuur. De houten spant maakt onderdeel uit van een dragende constructie en de bovenleidingsmasten moeten er ook nog tussen. Dus vandaar dan maar op deze wijze...

Hallo

Je zou de uitleggers ook gelijk aan de muur kunnen schroeven, mocht het erg krap worden.

Wuppertal-Elberfeld heeft ook zo'n mooie construktie, waar halfhoge torenmasten op de muur staan en een uitlegger naar beneden aan de muur geschroefd is. :o

http://www.bahnen-wuppertal.de/assets/images/autogen/a_Z-EB-VT-36-000-Einfahrt-Elberfeld-HAR-800-519.jpg

Bart
« Laatst bewerkt op: 23 december 2018, 14:41:01 door Bahn-AG »

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #530 Gepost op: 23 december 2018, 15:49:09 »
Hoi Bart,


Dank voor het meedenken en de link.  (y)


Normaal gesproken ben ik een echte fan van allerlei afwijkende, speciaal op de situatie aangepaste bovenleidingconstructies. Voor dit baangedeelte heb ik avontuurlijke omzettingen echter bewust achterwege gelaten. Alles is zodanig laag en eenvoudig gehouden dat er niets boven de muur uitsteekt. Dit om het erachter hoger gelegen gedeelte (daar waar de kolenmijn komen gaat) goed bereikbaar te houden zonder dat je met je mouwen aan portaal(masten) blijft hangen.


Bij één positie heb ik de uitlegger inderdaad direkt op de muur gemonteerd om het zicht op de seinen te waarborgen, een zogenaamde "Sehkeil". (De dikke schroeven zijn maar tijdelijk).
Dit is ook meteen het gedeelte waar de minste ruimte is tussen muur en railbedding. Richting "grote stad" loopt de ruimte weer iets op.
Voor de overige masten wil ik deze methode niet toepassen om het karakter van "doorgaand hoofdspoor" van het betreffende spoor niet weg te nemen.


Alle masten zijn intussen tijdelijk verwijderd, maar ik heb nog een fotootje kunnen vinden waarop de aan de wand bevestigde uitlegger is te zien:

Sehkeil Abzweig Ost:




De bovenleiding in de tunnelingangen is gereed en funktioneerd prima.
Nu eerst maar verder werken aan de betonnen tunnelingangen zélf en een seinhuisje bij Abzweig Ost. Daarnaast moet ik nu op jacht naar ballastmateriaal voor de sporen omdat ik verzuimd heb tijdig de voorraden te checken... :'(

« Laatst bewerkt op: 23 december 2018, 16:42:50 door waldberg »

Reinout van Rees

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 5065
  • Forummoderator
    • Persoonlijke website + weblog
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #531 Gepost op: 23 december 2018, 16:29:51 »
Ik voel met je mee: die anita decor ballast was perfect. Ik heb wel eens wat andere hoog aangeschreven ballast gebruikt, maar vond daar teveel weerspiegelende schilfers in zitten. Anita decor is gewoon goed.
Ik heb nog zo'n potje 2020, maar ik heb ook nog een station dat ervan voorzien moet worden... dus helaas.

Reinout
Bouw v/d EifelBurgenBahn (h0, zijlijn in de Eifel)
Eifelgeschiedenis (verhalen en video's over de Eifelburgenbahn)

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #532 Gepost op: 08 januari 2019, 17:31:14 »

Hallo,


Vandaag een stukje ballast bij Abzweig Ost afgemaakt:



Het stootjuk van de "Schutzweiche"... :





... en het andere exemplaar aan het eind van kopspoortje:




De uithouder van de bovenleiding direkt op de muur gemonteerd omwille van het betere zicht op seinen erachter:




Op de voorgrond de kleine noodzakelijkheden in het grind ingebed: 





Dezelfde situatie wat meer van boven gezien:




Het waarneembare effect van de muuruithouder voor het betere zicht op de seinen:





Seinbrug van boven gezien:





De tunnelmond van het spoor naar het schaduwstation:





Vrij baan! Op naar het volgende project:





.

Jelmer

  • Offline Offline
  • Berichten: 627
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #533 Gepost op: 08 januari 2019, 17:36:54 »
Ziet er erg fraai uit!

Hoe is de uithouder aan de muur vastgemaakt?

Groeten,
Jelmer
Pfarrerwinkelbahn de bouw:
Pfarrerwinkelbahn

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #534 Gepost op: 08 januari 2019, 17:59:41 »


Hoi Jelmer,


Deze uithouder zit met twee schroefjes bevestigd.
De muur is gewoon maar hout met 2 mm piepschuim erop.

Hendrik Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 5483
  • 46%, unchillfiltered, natural colour
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #535 Gepost op: 08 januari 2019, 18:23:22 »
Prachtig!

Tschüß
hendrik Jan
There is more stupidity than hydrogen, and it is the basic building block of the universe.

Frank Zappa

SuperSylvester

  • Offline Offline
  • Berichten: 163
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #536 Gepost op: 08 januari 2019, 18:47:10 »
Net even de moeite genomen het hele project door te lezen, man man wat mooi! 8)


Groeten, Jack. Don't only practice your art, but force your way into it's secrects. For it, and knowledge can raise man to the Divine - Ludwig Van Beethoven

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 7421
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #537 Gepost op: 08 januari 2019, 18:54:55 »
Gaaf betonwerk Sven  (y)
Met vriendelijke groet,
Wim

waldberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 486
    • Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #538 Gepost op: 08 januari 2019, 20:04:11 »


Hallo,


Dank voor alle lof  (y)


Volgend project wordt o.a. een seinhuis met omgeving bij Abzweig Ost

Ronald Hofmeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 655
Re: Waldberg: Bundesbahn tijdperk IV in H0
« Reactie #539 Gepost op: 08 januari 2019, 20:15:51 »
Ziet er allemaal weer mooi uit Sven, vooral het betonwerk.

M.v.g. Ronald.
Met vriendelijke groet Ronald