Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falcon10
Vandaag om 19:24:21
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Huup
Vandaag om 19:19:27
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
Vandaag om 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
Vandaag om 18:24:01
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
Vandaag om 17:48:12
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
Vandaag om 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 17:33:50
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:16:35
Klompentrein door Huup
Vandaag om 17:06:34
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Boertje
Vandaag om 16:58:51
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Boertje
Vandaag om 16:52:58
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Modellbahnwagen
Vandaag om 16:39:19
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
Vandaag om 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 14:57:19
De wijntrein door Frits C
Vandaag om 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
Vandaag om 13:51:04
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 13:44:48
Stalen rijtuigen van NS door Eric B
Vandaag om 13:43:10
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
Vandaag om 13:28:44
't Boemeltje door Wim1969
Vandaag om 10:36:38
Toon hier je (model)TRAM foto's. door schipcas
Vandaag om 09:46:04
Seinschakelaar door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:45:20
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:53:45
Minibaan Visserskaai H0 door HenkN
03 October 2025, 23:48:44
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
03 October 2025, 23:00:47
Modelspoorbaan van Einte door raymond erdtsieck
03 October 2025, 21:59:18
  

Auteur Topic: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders  (gelezen 5732 keer)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26816
    • Pagina van klaas
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #15 Gepost op: 26 July 2017, 23:07:28 »
Die moet je mij eens uitleggen, waarom zou het halen van die diploma's voor een man makkelijker zijn dan voor een vrouw?
Het ging Jamie niet om het verschil mannen/vrouwen, maar om het verschil reizigerstrein/goederentrein.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4069
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #16 Gepost op: 26 July 2017, 23:19:15 »
Citaat
Dat is ook de reden waarom er steeds meer vrouwen Reizigerstreinen rijden.
Daar hoef je GEEN terminalbekendheid,gevaarlijke stoffen,Rangeerder of wagenmeester diploma's te behalen.
Daar lees ik toch duidelijk wat anders...  ::)

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26816
    • Pagina van klaas
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #17 Gepost op: 26 July 2017, 23:27:08 »
Mij lijkt het vrij duidelijk wat er staat. Voor het besturen van een reizigerstrein hoef je een aantal dingen niet te weten of te kunnen die je voor een goederentrein wel moet doen.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4069
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #18 Gepost op: 27 July 2017, 00:44:08 »
Maar dat geld voor een man eveneens....

Hij schrijft juist dat het voor vrouwen een reden is om niet voor goederen te kiezen, en al die zaken kan een vrouw ook prima...

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8136
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #19 Gepost op: 27 July 2017, 07:54:35 »
Het is niet dat een vrouw ze niet zou kunnen maar meer dat in de praktijk minder vrouwen voor de goederendienst kiezen  :)  Overigens best wel heel wat wat je moet kunnen inderdaad.

Falcon10

  • Online Online
  • Berichten: 2701
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #20 Gepost op: 27 July 2017, 08:04:33 »
Alvast bedankt allen voor de vele antwoorden en ook enkele PB'tjes met info.

Men vrouw kan best haar mannetje staan, in een vorig leven was ze de schrik van menig kamping en deed ze aan trekking op vakantie.

Gisteren heeft ze trouwens haar CV/sollicitatiebrief verstuurd, dus nu is het even afwachten.
Ik hou jullie zeker op de hoogte hoe het haar vergaat.

We wonen trouwens in Belgie, dus sollicitatie is bij een Belgische vervoerder.

72sonett

  • Team encyclopedie
  • Offline Offline
  • Berichten: 2083
    • El Carrilet
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #21 Gepost op: 27 July 2017, 09:19:56 »
Citaat van: Thom
Maar dat geld voor een man eveneens....
Een vrouw krijgt net zoveel geld voor hetzelfde werk.
El Carrilet
"te dom om te poepen"
MH

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #22 Gepost op: 27 July 2017, 13:22:50 »
Hoezo zwaar? ???

De medische keuring is een fluitje van een cent.
De psychologische keuring is vooral eentonig...

( inmiddels voor beide geslaagd  :D )
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1587
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #23 Gepost op: 27 July 2017, 14:22:45 »
Daarom vroeg ik het mij ook af waar Jamie het vandaan had dat die 2 keuringen zwaar zijn ;)

Gefeliciteerd  (y) (y)
Groeten Joop, machinist Lls

AlfaArjen

  • Offline Offline
  • Berichten: 819
  • NS in het echt, FS in 1:87
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #24 Gepost op: 27 July 2017, 17:51:50 »
Ik vind het voor de begeleiders en psycholoog van die test altijd veel zwaarder dan voor mijzelf: ze moeten een halve dag met mij omgaan...  ;D :P

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #25 Gepost op: 27 July 2017, 19:41:11 »
Ik vind het voor de begeleiders en psycholoog van die test altijd veel zwaarder dan voor mijzelf: ze moeten een halve dag met mij omgaan...  ;D :P
Maar toch zie ik elke 5 jaar weer op tegen die psychologische keuring, die medische slaat nergens op....

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #26 Gepost op: 27 July 2017, 21:08:05 »
Ogen en oren test vind ik toch niet geheel onbelangrijk en bovendien hebben mannen schijnbaar een risico om kleurenblind te worden.
Psychisch stelt niet veel voor, alleen de reactie en concentratietesten zijn enigzins irritant...

Falcon10

  • Online Online
  • Berichten: 2701
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #27 Gepost op: 27 July 2017, 22:14:02 »
Nou, de update komt snel.

Men vrouw heeft mail terug gekregen en ze mag spoedig al telefonische kennismaking doen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

könings

  • Gast
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #28 Gepost op: 27 July 2017, 22:32:13 »
Nu niet om je af te schrikken, maar het Belgisch seinstelsel is in sé de moeilijkste die er is. Daarnaast is de factor Nederlands/Frans een extra moeilijkheid. Qua slagingskansen kan uw wederhelft misschien beter solliciteren in Nederland en vanaf daar eventueel een 2e of zelfs 3e net er bij halen.
Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat het in Nederland supereasy is, maar als je je kansen kunt vergroten...

Mvg Bas

Falcon10

  • Online Online
  • Berichten: 2701
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Vraag aan de 1:1 treinbestuurders
« Reactie #29 Gepost op: 28 July 2017, 06:52:28 »
Hey Bas,

Wel, eerlijk gezegd, ken ik het Belgisch seinenstelsel nu ook niet echt ( interesse van me ligt meer bij DB ), ken er beetje basis van, maar niet in detail.

Het Frans/Nederlands is in elk geval geen probleem, men vrouw doet momenteel een job waar ze dagelijks met Nederlandstalige als Franstalige klanten in contact komt, en ook haar baas is Franstalig, dus vermoed dat dat wel redelijk goed komt. Tevens kan ze basis Duits, dus tot daar komt wel goed ;)

Bart